دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا
متللو - Metello
سال تولید : ۱۹۶۹
کشور تولیدکننده : ایتالیا
محصول : دوکیومنتو فیلم
کارگردان : مائورو بولونینی
فیلمنامهنویس : لوئیجی باتزونی، اوگو پیرو، سوزو چکی دامیکو و بولونینی، برمبنای رمانی نوشته واسکو پراتولینی.
فیلمبردار : انیو گوارنییری
آهنگساز(موسیقی متن) : انیو موریکونه
هنرپیشگان : ماسیمو رانییری، لوچیا بوزه، اوتاویا پیکولو، تینا اومون، فرانک وولف و پینو کولیتزی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۲ دقیقه.
فلورانس، اواخر قرن نوزدهم. "متللو سالانی" (رانییری)، بنای جوان، به جنبش آنارشیسم میپیوندد و با پلیس درگیر میشود. سپس با بیوهای بهنام "ویولا" (بوزه)، از طبقه اجتماعی بالاتر، رابطه کوتاهمدتی برقرار میکند و بعد به ارتش میپیوندد. در بازگشت در مییابد که "ویولا" شوهر کرده است. خودش نیز با "ارسیلیا" (پیکولو) دختر کارگری که پدرش در اثر حادثهای کشته شده، ازدواج میکند. در سال ۱۹۰۲ یکی از رهبران اعتصاب بزرگ کارگری میشود. حالا، رودرروئی خشونتباری میان مقامات و کارگران در میگیرد که به پیروزی کارگران میانجامد. اما "متللو" همراه با سایر رهبران اعتصابدستگیر میشود...
٭ بولونینی بار دیگر دلبستگیاش را به ایتالیای قدیم با مضامین سیاسی پیوند میزند و به تاریخ کشمکشهای کارگری در تاریخ کشورش میپردازد. فیلم بهرغم این شیفتگی به ورطه قراردادهای مرسوم میغلتد. توالی اعتصابها، زندانی شدن و صحنههای شورش مشابه نمونههای تکراری فراوانند. اما تصویرپردازی بولونینی از قصه بسیار چشمگیرتر است. طبق معمول شیوه او در استفاده از رنگ بسیار گسترده و حساب شده است و بازسازی فضای فلورانس در قرن نوزدهم، فوقالعاده و توأم با حسی نقاشیگونه مینماید. موفقیت دیگر او در انتخاب بازیگرانی است که کاملاً متناسب با شخصیتهای قصه هستند.
کشور تولیدکننده : ایتالیا
محصول : دوکیومنتو فیلم
کارگردان : مائورو بولونینی
فیلمنامهنویس : لوئیجی باتزونی، اوگو پیرو، سوزو چکی دامیکو و بولونینی، برمبنای رمانی نوشته واسکو پراتولینی.
فیلمبردار : انیو گوارنییری
آهنگساز(موسیقی متن) : انیو موریکونه
هنرپیشگان : ماسیمو رانییری، لوچیا بوزه، اوتاویا پیکولو، تینا اومون، فرانک وولف و پینو کولیتزی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۲ دقیقه.
فلورانس، اواخر قرن نوزدهم. "متللو سالانی" (رانییری)، بنای جوان، به جنبش آنارشیسم میپیوندد و با پلیس درگیر میشود. سپس با بیوهای بهنام "ویولا" (بوزه)، از طبقه اجتماعی بالاتر، رابطه کوتاهمدتی برقرار میکند و بعد به ارتش میپیوندد. در بازگشت در مییابد که "ویولا" شوهر کرده است. خودش نیز با "ارسیلیا" (پیکولو) دختر کارگری که پدرش در اثر حادثهای کشته شده، ازدواج میکند. در سال ۱۹۰۲ یکی از رهبران اعتصاب بزرگ کارگری میشود. حالا، رودرروئی خشونتباری میان مقامات و کارگران در میگیرد که به پیروزی کارگران میانجامد. اما "متللو" همراه با سایر رهبران اعتصابدستگیر میشود...
٭ بولونینی بار دیگر دلبستگیاش را به ایتالیای قدیم با مضامین سیاسی پیوند میزند و به تاریخ کشمکشهای کارگری در تاریخ کشورش میپردازد. فیلم بهرغم این شیفتگی به ورطه قراردادهای مرسوم میغلتد. توالی اعتصابها، زندانی شدن و صحنههای شورش مشابه نمونههای تکراری فراوانند. اما تصویرپردازی بولونینی از قصه بسیار چشمگیرتر است. طبق معمول شیوه او در استفاده از رنگ بسیار گسترده و حساب شده است و بازسازی فضای فلورانس در قرن نوزدهم، فوقالعاده و توأم با حسی نقاشیگونه مینماید. موفقیت دیگر او در انتخاب بازیگرانی است که کاملاً متناسب با شخصیتهای قصه هستند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
اسرائیل ایران آمریکا شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی انتخابات دولت حسین امیرعبداللهیان حجاب جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی
فضای مجازی قتل هواشناسی تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران سیلاب سامانه بارشی آموزش و پرورش سازمان هواشناسی باران شهرداری
خودرو بانک مرکزی بازار خودرو قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو دلار یارانه مسکن ایران خودرو حقوق بازنشستگان تورم
تلویزیون مهاجرت مدرسه نمایشگاه کتاب سینمای ایران دفاع مقدس صدا و سیما مسعود اسکویی صداوسیما موسیقی سریال مهران غفوریان
معماری
رژیم صهیونیستی غزه حماس فلسطین جنگ غزه روسیه اوکراین امیرعبداللهیان طوفان الاقصی ایالات متحده آمریکا نوار غزه جنگ اوکراین
فوتبال استقلال لیگ برتر جواد نکونام رئال مادرید عبدالله ویسی سپاهان بارسلونا بازی لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس
باتری گوگل آیفون اینستاگرام مایکروسافت سامسونگ اپل عکاسی ناسا
ویتامین چای کاهش وزن توت فرنگی سیگار فشار خون کبد چرب