جمعه, ۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 10 May, 2024
مجله ویستا


راهنمای علمی انجام ارزیابی درونی در نظام آموزش عالی ایران: تجارت ملی و بین‌المللی: مهرماه 1383


راهنمای علمی انجام ارزیابی درونی در نظام آموزش عالی ایران: تجارت ملی و بین‌المللی: مهرماه 1383
نویسنده : محمدی - رضا
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۳/۱۱/۱۲
رده دیویی : ۳۷۸.۵۵
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۵۸
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : LB۱۳۵۳/م۳۶ر۲
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۸۲۰۶-۴۲-۲

در این کتاب راهنما با استفاده از تجارب بین‌المللی و ملی از اجرای طرح در گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور, فرایند ارزیابی درونی به زبان ساده و به صورت عملیاتی در قالب سه مرحله اصلی 'برنامه‌ریزی', 'اجرا', 'عمل و پیگیری' و 13 زیر مرحله (گام) تشریح شده است. گفتنی است: 'تجارب کسب شده در این حوزه بیان‌گر این امر است که فرایند ارزیابی درونی منجر به ایجاد فرهنگ مشارکت فعال اعضای درون سیستم, شناخت وضعیت موجود و زمینه‌های قابل بهبود, تعیین وضعیت مطلوب و معیارهای مطلوبیت و دادن راه‌کارهایی جهت دستیابی به وضعیت ممکن و رفع یا کاهش ضعف‌ها و تحکیم قوت‌ها می‌شود'.