چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا

Siren ۲ (آژیر ۲)


Siren ۲ (آژیر ۲)
Siren ۲ یک بازی جذاب به سبک ماجراجوئی اکشن ترسناک است که در فوریه ۲۰۰۶ توسط کمپانی SCEI ساخته و به بازار عرضه گردید. این بازی برای گروه‌های سنی بزرگسال در نظر گرفته شده و سبک بازی معمائی ـ ترسناک می‌باشد. شما در مراحل مختلف در قالب چندین کاراکتر متفاوت بازی می‌کنید که هریک برای رهائی از دست زامبی‌ها تلاش می‌کنند. شخصیت‌ها به مرور یکدیگر را پیدا کرده و برخی از آنها هم به بیماری مبتلا شده و تبدیل به زامبی می‌شوند. در این بازی نسبتاً طولانی باید در هر مرحله وسائل مختلفی را پیدا کنید که ممکن است در همان مرحله و یا در مراحل دیگر، توسط خود شخص و یا کاراکترهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد؛ پس برای باز شدن مراحل بعد، تمام وسائلی که گفته می‌شود برداشته و یا بررسی کنید. خلاصه این‌که اگر شما هم به زامبی‌ها علاقمندید! این بازی برایتان جذاب خواهد بود.
● مرحلهٔ ۱ (Mamoru Itsuki-۰۳:۰۰):
با حرکت دادن R۳ به بالای تیر چراغ نور بیندازید و سپس از پل سمت راست عبور کنید. از پله‌ها بالا رفته و در اولین سیر به سمت چپ بروید و در طبقهٔ دوم دو وسیلهٔ کنار اتاق را بردارید، مجدداً به مسیر اصلی برگردید و از پله‌ها بالا بروید تا دموئی ببینید و دسته شروع به لرزیدن کند. برای این‌که زامبی متوجه حضور شما نشود، با مربع چراغ‌قوه را خاموش کرده و با دایره به‌صورت قوز کرده راه بروید. وقتی لرزش دسته تمام شد می‌توانید چراغ‌قوه را روشن کنید. از نردبان بالا رفته و روی بام پشت سرتان رفته و از سمت دیگر به پائین بپرید. تکه چوب را از کنار دیوار برداشته و با آن شیشهٔ در را بشکنید (R۱ را نگه داشته و ضربدر را بزنید) و وراد اتاق شوید. پس از دیدن دمو مثلث را زده و گزینهٔ ”Wait“ را انتخاب کنید تا دختر همان‌جا منتظر شما بماند. از اتاق بیرو بیائید تا دموئی ببینید و زامبی وارد اتاق شود. مثلث را زده و گزینهٔ ”Shout“ را انتخاب کنید تا با دادزدن توجه او را به سمت خودتان جلب کنید. وقتی زامبی به شما چسبید، با حرکت دادن L۳ آن را دور کنید. حالا R۱ را نگه داشته و با زدن ضربدر او را بکشید. مثلث را زده و گزینهٔ ”Come here“ را انتخاب کنید تا دختر به دنبال شما بیاید. از محوطه خارج شده و به طرف راست (جائی که زامبی در ابتدا قرار داشت) بروید و از بلندی سمت راست و از دیوار بعد از آن بالا بروید. مثلث را زده و اولین گزینه را انتخاب کنید تا به دختر در بالا آمدن کمک کنید. سپس با هم مسیر را به جلو ادامه دهید.
● مرحلهٔ ۲ (Yorito Nagai- ۰۱:۰۰):
بعد از کشتن سرباز، اسلحهٔ او را بردارید. تا کنار پله‌ها به دنبال دوستتان بروید. R۱ را نگه داشته و بالا را فشار دهید تا با اسلحه زوم کنید و مردی را که بالای پله‌ها ایستاده از پای درآورید. به کنار تابلوئی که روی نرده‌های کنار چرخ و فلک است رفته و بعد از آمدن علامت، ضربدر را بزنید تا آن را بررسی کنید. مجدداً به دنبال دوستتان تا کنار دری که قفل است بروید و با تیر قفل را بشکنید و به همراه دوستتان از دیوار بالا بروید.
● مرحلهٔ ۳ (Shigeru Fujita- ۰۵:۰۰):
کمی به جلو رفته و درون اتاق سمت چپ کلید و چکش را بردارید. مستقیم بروید تا به یک سراشیبی برسید. پائین سراشیبی وارد اتاقک سمت چپ که در نقشه با نام ”Guard house“ مشخص شده است شوید (برای دیدن نقشه Start را زده و گزینهٔ Map را انتخاب کنید) و چراغ‌قوه را از داخل آن بردارید. به کمک آن می‌توانید اشباح را نابود کنید (ترجیحاً در نمای اول شخص با فشردن دکمهٔ بالا). به بالای سراشیبی برگشته و مستقیم به سمت در (Steel Door) بروید تا دموئی ببینید. چراغ‌قوه را با مربع روشن کنید. به Break room رفته و سیم را از داخل اتاق کوچک Store room بردارید. از اتاق خارج شده و وارد Ore processing plant شوید.
● مرحلهٔ ۴ (Mamoru Itsuki ۰۰:۰۰):
وارد دری که سمت چپ قرار دارد شوید. بعد از دیدن دمو با زدن دایره به آهستگی از کنار دیوار سمت راست حرکت کنید تا به پشت اتاقک برسید. L۲ را زده و L۳ را حرکت دهید تا بتوانید چیزهائی را که زامبی‌ها می‌بینند شما هم ببینید. هنگامی که روی چشمان زامبی نزدیکتان تنظیم کردید ضربدر را بزنید تا روی آن ثابت شود. رمز قفل در را به خاطر بسپارید و وقتی زامبی دور شد به آرامی به طرف قفل رفته و رمز را وارد کنید. داخل شده و از اتاقک سمت راست میله را برداشته و با آن زامبی را بکشید. به طرف در ”Steel door“ بروید و مواظب باشید که دختر همراهتان کشته نشود. از در عبور کرده و زامبی را از پای درآورید و از پله‌ها بالا بروید. در سمت چپ وارد اتاق Incline control room شوید. دیلمی که بر روی چوب‌ها قرار دارد و دفترچه را از طبقهٔ بالا بردارید و از اتاق خارج شوید. از پله‌های سمت دیگر پائین رفته و از سراشیبی پشت سرتان به پائین بروید و با شکستن شیشهٔ بالای در، وارد Guard house شوید و کلید را بردارید. برگردید و وارد Blower machine room شده و چوب‌هائی که حفرهٔ سمت چپ را مسدود کرده‌اند کنار بزنید. خارج شده و به سمت راست رفته و وارد در شوید.
● مرحلهٔ ۵ (Shu Mikami- ۰۲:۰۰):
در این مرحله چون چشمان شما ضعیف است نمی‌توانید اطراف را به درستی ببینید. برای واضح دیدن می‌توانید با چشمان سگی که همراه شماست ببینید. برای این کار بعد از تنظیم روی چشمان او و زدن ضربدر، R۳ را فشار دهید تا در حالی که با چشمان سگ می‌بینید حرکت کنید. مقصد شما در این مرحله، در نقشه با علامت زردرنگ مشخص شده است. در ابتدا مستقیم رفته و میله را از روی میز بردارید تا به وسیلهٔ آن با زامبی‌ها مبارزه کنید. داخل اتاق شده و نامه را از درون قفسه بردارید؛ سپس نوار کاست را از قفسهٔ طبقهٔ دوم بردارید. خارج شده و سعی کنید با استفاده از نقشه به محل مورد نظر بروید (سعی کنید هنگامی که نگهبان‌ها طرف دیگری را نگاه می‌کنند به آهستگی از کنار آنها عبور کنید).
● مرحلهٔ ۶ (Akiko Kiyota ۰۰:۰۰):
به سمت ماشین رفته و با زدن ضربدر سوار آن شوید. ماشین با R۱ به جلو و با R۲ به سمت عقب حرکت می‌کند. حرکت کرده و چراغ‌های ماشین را با مربع روشن کنید تا اشباح را نابود کنید. ماشین را به کنار اولین ساختمان برده و ضربدر را بزنید تا آن را پارک کنید. روی سقف ماشین رفته و وارد بالکن خانه شوید. چتر را به‌عنوان سلاح از گوشهٔ اتاق بردارید. به طبقهٔ اول رفته و دوستتان را پیدا کنید و با هم از خانه خارج شوید. با کشتن هر زامبی می‌توانید وسیله‌ای که در دست دارد بردارید. دوباره سوار ماشین شوید تا گواهینامه به آرشیو اضافه شود. به طبقهٔ سوم B-۳۰۱ بروید (طبقات هم در دایره‌ای سمت راست نقشه مشخص شده‌اند. طبقه‌ای که شما در آن قرار دارید با مستطیل زرد مشخص شده است. با زدن دکمه‌های چپ و راست می‌توانید محل‌هائی را که در طبقات مختلف قرار دارند ببینید). چون در اتاق قفل است از پنجرهٔ تهویهٔ سمت راست وارد اتاق شده و دوربین را بردارید. با ماشین به جنوب غربی ساختمان A بروید و با بوق زدن توجه زامبی تیرانداز را به این سمت جلب کنید. سپس ساختمان را دور زده و با چراغ‌قوهٔ خاموش و به‌صورت قوز کرده به سمت نقطهٔ خروج (علامت) بروید.
● مرحلهٔ ۷ (Mamoru Itsuki ۰۳:۰۰):
برای باز شدن دروازهٔ مخفی، باید کلیدهای آن را که به‌صورت رمز است پیدا کنید. دختری که همراه شماست قادر به دیدن چیزهائی است که شما نمی‌بینید. بعد از این‌که شروع به آواز خواندن کرد، L۲ را فشار داده و بر روی چشمان او تنظیم کنید. خواهید دید که تیر چراغ کنار شما تبدیل به یک علامت خواهد شد. نزدیک علامت رفته و ضربدر را بزنید. تکهٔ بالائی علامت را بر روی شکل تاج و تکهٔ پائین را بر روی شکل شعلهٔ آتش بچرخانید و ضربدر را بزنید تا نور قرمزی از علامت خارج شود. در پائین پله‌ها دو دستگاه بلیط قرار دارد. به طرف آنها رفته و وقتی دختر دوباره شروع به آواز خواندن کرد همان عمل را تکرار کنید. تکهٔ بالائی را بر روی گردنبند و تکهٔ پائینی را بر روی دریا تنظیم کنید. برگردید و از پله‌های روبه‌رو پائین بروید و کنار تیر چراغ همان کار را تکرار کنید. تکهٔ بالا دو دایره روی شعله و تکهٔ پائین شعله است. از پله‌ها بالا رفته و از روی پل بگذرید. از پله‌های سمت چپ پائین بروید تا به میدانی که وسط آن مجسمهٔ خرگوش است برسید. به کنار تیر چراغی که وسط میدان است بروید و همان کار را تکرار کنید. به طرف اتاقکی که پشت سرتان است رفته و عمل را تکرار کنید. تکهٔ بالائی، پرنده‌‌ای بالای هرم و تکهٔ پائین، هرم است. برگردید و از پله‌ها بالا بروید و کنار تیر سمت راست آخرین رمز را هم وارد کنید؛ هر دو تکه را بر روی شکل تنظیم کرده و بعد تکهٔ پائین را یک بار به سمت چپ بچرخانید.
● مرحلهٔ ۸ (Akiko Kiyota ۰۰:۰۰)
▪ مأموریت دوم:
برای رفتن به مراحل بعدی باید دومین مأموریت بعضی از مرحله‌ها را انجام دهید. این مرحله‌ها به‌صورت مستطیل‌هائی با دو رنگ آبی کمرنگ و پررنگ مشخص شده‌اند. روی مرحلهٔ Akiko Kiyota ۰۰:۰۰ رفته و mission ۲ را انتخاب کنید. سوار ماشین شده و در جاده پیش بروید تا یک زامبی را زیر بگیرید و وسیلهٔ در دستش را بردارید. به A-۲۰۴ (طبقهٔ دوم) رفته و از طریق بالکن وارد A-۲۰۳ شوید. وارد اتاق سمت چپ شده و در کمد دیواری را باز کنید تا دموئی ببینید. کلیدی که از اسباب‌بازی می‌‌افتد بردارید، سپس به پشت‌بام رفته و سیمی را که از نرده‌ها آویزان است بردارید. از ساختمان خارج شده و قفل حصاری را که در جنوب شرقی A-۳۰۱ قرار دارد با کلید باز کنید و حصار را از مسیر کنار بزنید. با ماشین به جنوب شرقی ساختمان A بروید و بوق بزنید تا زامبی تفنگدار به طرف شما بیاید. فوراً از ماشین پیاده شده و ساختمان را دور بزنید و به آهستگی از پشت سر، او را بکشید و میوه‌هائی که روی حصار کنار او است بردارید. مجدداً سوار ماشین شده و به طرف دری که در شمال شرقی نقشه قرار دارد بروید. با سیمی که پیدا کرده بودید در را به ماشین وصل کنید و با ماشین آن را بکشید تا باز شود.
● مرحلهٔ ۹ (Yorito Nagai ۰۲:۰۰)
از پله‌ها پائین رفته و از در عبور کنید و وارد اتاق کنترل موتور (Engine control room) شوید و دری که قفل است باز کنید. اتاق را ترک کرده و از پله‌ها به سمت Starboard deck بالا بروید. قبل از این‌که وارد محوطه شوید بر روی تک‌تیرانداز با نگه داشتن R۱ و زدن دکمهٔ بالا زوم کنید و او را بکشید. وارد در کنارتان شده و به طبقهٔ بالا و بخش Wheelhouse بروید. سمت چپ سالن دسته‌ای برای روشن کردن چراغ قرار دارد. آن را روشن کنید تا دختری که در عرشه است بتواند از دست اشباح فرار کند (با نگه داشتن مربع روی اشباح نور بیندازید). از همان مسیری که آمده بودید برگردید و به عرشهٔ جلوئی (Forward deck) بروید (اگر در آن قفل بود باید صبر کنید تا زن زامبی آن را باز کند) و اسلحه‌ای را که در همان سمت عرشه قرار دارد بردارید. برگردید و به Entrance بروید. پشت میز پذیرش بنشینید و آیتم‌ها را بردارید و سپس به Third-class cabin رفته و روزنامه را از زیر تلویزیون بردارید. به طبقهٔ دوم بروید و نامه را از داخل Second-class cabin و نامهٔ کوچک قلب شکل را از روی زمین بیرون اتاق بردارید. سپس به Engine control room بروید تا دختر را آن‌جا پیدا کنید. به Starboard deck برگشته و به طبقهٔ پائین بخش Freight elevator بروید و داخل آسانسور شوید (اگر آسانسور باز نشد به طبقهٔ پائین رفته و شیشهٔ بالای در را بشکنید). به انتهای سالن و سمت چپ رفته و ضربدر را بزنید تا دختر از آن‌جا خارج شود.
● مرحلهٔ ۱۰ (Yorito Nagai-۰۱:۰۰) مأموریت دوم:
سربازی که روبه‌رویتان است را از پای درآورده و اسلحهٔ او را بردارید. از پله‌ها بالا رفته و سرباز دیگر را هم از بین ببرید (می‌توانید برای احتیاط این کار را با زوم کردن بر روی او از دور انجام دهید). به طرف پله‌های سمت راست رفته و دو نفری که در آن‌سوی پل شکسته و سمت راست پل قرار دارند با زوم کردن بر روی آنها بکشید. از پل به پائین پریده، از پله‌ها پائین رفته و کلید را از روی میز بردارید. از پله‌ها بالا بروید تا به محوطهٔ وسائل بازی‌ای که ‌شبیه فنجان هستند (Coffee cup ride) برسید و کیفی را که روی نیمکت است بررسی کنید. از پله‌ها به طرف Park front gate پائین بروید و کیسه‌ای را که کنار در است بررسی کنید سپس برگردید و در اتاقک کنار وسائل بازی را باز کرده و قرص‌ها را بردارید.
● مرحلهٔ ۱۱ (Takeaki Misawa):
چراغ‌قوه را خاموش کرده و مستقیم حرکت کنید تا به نزدیکی خیابان برسید. بایستید و با تفنگ زوم کنید و منتظر بمانید تا یک زامبی از روبه‌رو و یک زامبی از خیابان سمت چپ به شما نزدیک شوند. آنها را کشته و مستقیم حرکت کنید. وقتی به انتهای خیابان رسیدید سربازی را که سمت چپ، در پارک کودک قرار دارد بکشید (اگر بتوانید او را قبل از این‌که نزدیک بیاید بکشید بهتر است). سپس به سمت جادهٔ سمت چپ حرکت کنید.
● مرحلهٔ ۱۲ (Shigeru Fujita -۰۵:۰۰) مأموریت دوم:
مانند مأموریت اول چکش و کلید را برداشته و سپس چراغ‌قوه را از داخل اتاقک پائین سراشیبی بردارید و به بالا برگردید، به سمت Steel door رفته تا دموئی ببینید. چراغ‌قوه را روشن کرده و با آن اشباح را نابود کنید و سمت اتاق Ore prpcessing plant شده و کلید را بردارید. سپس به نقطه‌ای که بازی شروع شد برگردید. از پله‌های فلزی بالا رفته و از شکستگی به سمت دیگر بپرید. به سمت راست رفته و وارد اتاق شوید، از پله‌ها بالا رفته و به سمت پنجره بروید.
● مرحلهٔ ۱۳ (Ichiko Yagura ۰۱:۰۰):
در این مرحله چون سلاحی در اختیار ندارید باید سعی کنید تا زامبی‌ها متوجه شما نشوند. برای این کار با استفاده از L۲ از چشم زامبی‌ها نگاه کنید و هنگامی که دور شدند و یا سمت دیگری را نگاه می‌کردند حرکت کنید. در ابتدا به سمت راست و انتهای سالن رفته و دکمهٔ آسانسور را بزنید و وارد آسانسور شوید. قبل از این‌که به B۱ بروید، L۲ را زده و مطمئن شوید که زامبی نزدیک آسانسور نیست. به B۱ رفته، از آسانسور خارج شده و به آهستگی به طبقهٔ بالا بروید. هنگامی که زامبی بالای پله‌ها رویش را به طرف دیگری برگرداند، حرکت کرده و به انتهای راهرو بروید. از پله‌ها بالا رفته و وارد Wheelhouse شوید. کلید و عکس را از روی میز برداشته و از پله‌هائی که آمده بودید به پائین برگردید و وارد در سمت راست که قفل است شوید (مطمئن شوید که زامبی پشت در نیست) وارد اتاق Third class room شده و آیتم را از سمت چپ اتاق بردارید. به سمت Entrance حرکت کرده و از سمت چپ وارد Starboard deck شوید و دستهٔ چرخ را از کنار توری سمت چپ برداشته و آن را روی Boat davit قرار دهید و سپس از در روبه‌رو وارد عرشهٔ جلوئی شوید.
● مرحلهٔ ۱۴ (Shu Mikami -۰۲:۰۰) مأموریت دوم:
به جلو رفته و چوب را از روی میز بردارید و از خانه خارج شده و به سمت چپ بروید. مقصد شما در این مرحله، در نقشه با نام Scrap material dump مشخص شده است. از راهی که در کنار Fishing قرار دارد مسیر را به سمت مقصد ادامه دهید. وقتی رسیدید به سگتان بگوئید که اطراف را جستجو کند (با چشمان سگ نگاه کنید) و نقاشی روی زمین را بردارید. بعد از دیدن دمو مردی به شما حمله می‌کند؛ فوراً از همان مسیری که آمده بودید فرار کنید.
● مرحلهٔ ۱۵ (Soji Abe ۰۳:۰۰):
از تونل به همراه دوستتان خارج شوید. از کنار دیوار مستقیم رفته و از پله‌ها پائین بروید. وقتی دوستتان هم به آن‌جا آمد (باید بعد از کمی حرکت صبر کنید تا به شما برسد) مثلث را زده و Hide را انتخاب کنید تا در آن‌جا مخفی شود. از پله‌ها به بالا برگردید و چراغ‌قوه را خاموش کنید. بالای سرتان سربازی با تفنگ ایستاده و اطراف را نگاه می‌کند، هنگامی که به سمت چپ نگاه می‌کرد کمی رو به شمال حرکت کنید ودوباره کنار دیوار بایستید و منتظر بمانید تا سمت راست را نگاه کند. به سمت شمال حرکت کنید و وارد اتاق Power control station شده و در سمت چپ اتاق، کلید را بزنید. برگردید و از پله‌های سمت راست پائین بروید (حالا می‌توانید چراغ‌قوه را روشن کنید). به پائین‌ترین طبقه رفته و وارد اتاق Weapon storage ۳ شوید و درِ روی بشکه را بردارید. از اتاق خارج شده و از پله‌های سمت راست بالا بروید. به سمت چپ رفته و کلیدی را که روی خرابه‌هاست بردارید و سپس به عقب بازگردید. مستقیم بروید و از محوطه خارج شوید و از پله‌ها بالا بروید تا به پشت‌بام برسید. در سوی دیگر پشت‌بام سرباز تفنگدار را بکشید و اسلحهٔ او را بردارید و به پائین بپرید. به سمت چپ رفته و بشکه‌ای را که کنار درخت قرار دارد حرکت داده سپس در را روی آن قرار دهید. به پیش دوست خود برگردید، مثلث را زده و Come here را انتخاب کنید و با هم به سمت بشکه حرکت کنید و از آن بالا بروید.
● مرحلهٔ ۱۶ (Soji Abe ۰۳:۰۰) مأموریت دوم:
مانند مأموریت اول دوستتان را پنهان کرده و پس از این‌که مطمئن شدید که تیرانداز بالای سرتان طرف دیگری را نگاه می‌کند وارد Bunker ۲ شوید و با فریاد زدن (مثلث را زده و Shout را انتخاب کنید) زامبی داخلی Bunker ۱ را به طرف خودتان بکشید تا درون تله بیفتد و بعد او را بکشید. چوب بیس‌بالی را که در گوشهٔ اتاق است بردارید و از پله‌هائی که روبه‌روی Bunker ۲ است پائین بروید تا به Ammo shaft برسید سپس از تونل شمالی به سمت (Barbette remains (N بروید. چراغ‌قوه را خاموش کرده و از پله‌‌ها بالا بروید. بی‌سروصدا به سمت راست رفته و سرباز تیرانداز را بکشید و اسلحهٔ او را بردارید (مطمئن شوید که هنوز چوب بیس‌بال را دارید). برگردید و به سمت شرق حرکت کنید و به پائین بپرید. به پیش دوستتان رفته و با هم به Ammo shaft بروید. دوباره به (Barbette remains (N رفته و وارد تونلی که سمت شمال قرار دارد شوید. مستقیم رفته و از اولین پله‌هائی که سمت راست قرار دارند پائین بروید تا به منطقهٔ Weapon storage برسید. دیواری را که جلوی در اتاق ۲ قرار دارد بشکنید و وارد اتاق شوید.
● مرحلهٔ ۱۷ (Takeaki Misawa ۰۴:۰۰) مأموریت دوم:
چراغ‌قوه را خاموش کرده و کلید را از داخل جعبهٔ نامه‌ها که کنار در A-۱۰۳ قرار دارد بردارید. به A-۳۰۴ رفته و در بالکن را باز کنید تا دموئی ببینید. در این مرحله به دلیل زیاد بودن تعداد زامبی‌ها باید ضلع شرقی ساختمان A بروید و به سمت جنوب زوم کنید تا زامبی‌‌ای که نزدیک می‌آید را بکشید. از در شرقی ساختمان B وارد B-۳۰۲ شوید و سیمی را که روی تلویزیون است بردارید. از ساختمان خارج شده و فلکهٔ گاز را که کنار در خروجی و داخل اتاقک قرار دارد باز کنید و سپس دستگاه انفجار را کنار در B-۱۰۲ جاسازی کنید. خارج شوید و به وسیلهٔ دسته‌ای که روی زمین است آن را منفجر کنید تا در باز شود. وارد B-۱۰۲ شده (مراقب زامبی‌‌ای که از سمت چپ می‌آید باشید) و از طریق بالکن به B-۱۰۴ رفته و لامپ‌ها را از درون جعبه بردارید و سپس به پشت‌بام رفته و زامبی را بکشید. از ساختمان خارج شده و از ورودی غربی ساختمان A وارد A-۳۰۴شوید و از طریق بالکن به A-۳۰۱ بروید.
● مرحلهٔ ۱۸ (Yorito Nagai ۰۲:۰۰) مأموریت دوم:
به Starboard deck رفته و زامبی‌ها را از بین برده و اسلحه‌ٔ زامبی‌ای را که انتهای آن‌جاست بردارید. به Wheel house رفته و دختری را که در عرشه است با نور انداختن روی اشباح محافظت کنید. به Engine control room رفته و دختر را در آن‌جا پیدا کنید و با هم به Starboard deck برگشته و سوار قایق شوید.
● مرحلهٔ ۱۹ (Ichiko Yagura ۰۱:۰۰) مأموریت دوم:
نزدیک آسانسور شده و منتظر بمانید تا یک زامبی از آسانسور بیرون بیاید و به طرف شما حمله کند. کمی صبر کنید تا نزدیک‌تر شود و بعد، از پشت ستون فرار کرده و با آسانسور به طبقهٔ بالا بروید. همانند مأموریت اول وارد Wheel house شده و کلید را از روی میز بردارید. صبر کنید تا تلفن زنگ بزند و سپس گوشی را بردارید. مثل مأموریت اول برگردید و از طریق دری که قفل است وارد Entrance شوید، از در سمت چپ به طبقهٔ پائین و قسمت B۲ بروید و هنگامی که به دری که قفل است رسیدید فریاد بزنید تا دوستتان که سمت دیگر است، در را باز کند. به سمت Engine control room رفته و صبر کنید تا دوستتان زامبی را بکشد و سپس Crowbar (دیلم) را از روی زمین بردارید. به Entrance برگردید. خواهید دید که یک زامبی با وسیله‌ای در دستش (جام مسابقه‌) در طبقهٔ دوم ایستاده است. هنگامی که به طبقهٔ دوم بروید او فرار می‌کنید معمولاً وقتی که او را تعقیب می‌کنید، پس از مدتی فرار مجدداً به همین نقطه برمی‌گردد و باید آن‌قدر این کار را تکرار کنید تا به عرشهٔ جلوئی (Forward deck) فرار کند. او را در آن‌جا بکشید و جام را بردارید و به پیش دوستتان برگردید. به B۲ رفته و با هم از پله‌های سمت دیگر راهرو بالا بروید.
● مرحلهٔ ۲۰ (Shigeru Fujita ۰۵:۰۰):
در این مرحله چون تعداد تیرهای شما محدود است، سعی کنید زامبی‌ها را از فاصله‌ٔ نزدیک بکشید. بعد از این‌که زامبی روبه‌رویتان را کشتید، به داخل تونل رفته و تکه چوب را از انتهای آن بردارید. به سمت شمال رفته و سمت چپ اتاق Power control station دسته را به پائین بزنید. سپس لامپ داخل اتاق را روشن کنید (کلید آن کنار در ورودی است). از اتاق خارج شده و از طریق پله‌های سمت راست به Ammo shaft بروید. از تونل شمال غربی به سمت (Barbette remains (N بروید. از پله‌ها بالا رفته و به‌سوی خرابه‌های سمت دیگر پشت‌بام بروید و به دختر بگوئید که مخفی شود (مثلث را زده و ”Hide“ را انتخاب کنید) تا یک کلید پیدا کند. دوباره مثلث را زده و ”Come here“ را انتخاب کنید تا به دنبال شما بیاید. به پائین پله‌ها برگشته و داخل تونلی که سمت راست است شوید. وقتی به پائین رسیدید، از پله‌های سمت چپ بالا بروید تا یک بیلچه از روی خرابه‌ها پیدا کنید. برگردید و با چراغ‌قوهٔ خاموش، زامبی سمت چپ را از پشت سر بکشید و اسلحهٔ او را بردارید (دقت کنید که هنوز بیلچه را داشته باشید) از پله‌های سمت راست پائین بروید تا به محوطهٔ Weapon storage area برسید. از پله‌های طرف دیگر بالا بروید (مواظب زامبی‌ای که روی پله‌ها ایستاده است باشید) به سمت راست و سپس به سمت چپ بپیچید و خاک‌هائی را که مسیر را بسته‌اند، با بیلچه‌ کنار بزنید و از آن‌جا عبور کنید. از نردبان بالا بروید و به طرف راهی که در پشت سرتان است بروید.
● مرحلهٔ ۲۱ (Mamoru Itsuki ۰۳:۰۰) مأموریت دوم:
به دختر بگوئید که در همان نقطهٔ شروع منتظر بماند سپس به آهستگی از پله‌ها پائین رفته و زامبی را بکشید و پول‌ خردها را از داخل دستگاه بلیط بردارید. سعی کنید بعد از کشتن هر زامبی اسلحهٔ او را بردارید تا گلوله‌هایتان تمام نشود. برگردید و به دختر بگوئید که همراه شما بیاید. روی پل رفته و قبل از این‌که از پله‌ها به سمت چرخ‌وفلک بالا بروید، مطمئن شوید که زامبی طرف دیگری را نگاه می‌کند. به آهستگی نزدیک شده و او را بکشید. باتری را از سمت چپ چرخ‌وفلک بردارید و به دختر بگوئید که همان‌جا منتظر بماند. از پله‌ها پائین رفته و باتری و سکه‌ها را داخل Electric ride قرار دهید تا شروع به حرکت کند. فوراً به پیش دختر برگشته و به او بگوئید که همراه شما بیاید. توجه زامبی به سمت Electric ride جلب می‌شود و به طرف آن حرکت می‌کند. وقتی به کنار آن رسید، بی‌سروصدا نزدیک شده و او را بکشید و اسلحهٔ او را بردارید. به طرف اتاقکی که سمت راست است (Custodian&#۰۳۹;s shock) بروید و انبردست را از داخل آن بردارید. به کنار Park front gateبرگردید و سیم‌هائی که با آن در را بسته‌اند با انبردست ببرید.
● مرحلهٔ ۲۲ (Ikuko Kifune ۰۸:۰۰):
این شخصیت دارای توانائی جالبی است و آن این‌که می‌تواند زامبی‌هائی که در حالت عادی هستند (نه آنهائی که در حال حمله و یا جنگیدن هستند) به اختیار خود حرکت داده و به کارهای مورد نظرش وادار کند (البته پس از مدتی خسته شده و نمی‌تواند این کار را به‌صورت مداوم انجام دهد). برای این کار L۲ را زده و روی زامبی مورد نظر تنظیم کنید؛ سپس ضربدر و R۳ را فشار دهید. در ابتدا زامبی روی پل پشت سرتان را حرکت داده و به وسیلهٔ او زامبی دیگری را که کنار Electric ride است بردارید و به سمت Custodian&#۰۳۹;s shock حرکت کنید تا دموئی ببینید. چون درِ اتاقک قفل است، زامبی داخل آن را تحت کنترل خود درآورده و توسط او در را باز کنید و او را از محل دور کنید. داخل اتاقک شده و چوب گلف را بردارید و وقتی زامبی برگشت او را بکشید و چاقویش را بردارید. برگردید و به سمت Park rear gate بروید. پوستر روی تابلوی کنار در را بررسی کنید و سپس از پله‌های طرف دیگر در بالا رفته و کلید را بردارید. برگردید و زامبی‌ای را که در منطقهٔ Fountain قرار دارد تحت کنترل خود درآورید و توسط او کلیدی را که سمت راست او قرار دارد قطع کنید تا چراغ‌ها خاموش شود. خودتان به محوطه بروید و در بطری نوشابه را از روی میز بردارید. برگردید و از در Park front gate عبور کنید.
● مرحلهٔ ۲۳ (Ichiko Yagura ۰۸:۰۰):
مستقیم بروید تا دموئی ببینید و بلافاصله به دیوار سمت چپ بچسبید تا کامیون یک زامبی را زیر کند. اتوئی که در دست اوست به‌عنوان سلاح بردارید. به سمت چپ رفته و از روی در اصلی مدرسه (Main gate) بپرید. به سمت Incinerator رفته و بدون جلب توجه آن را روشن کنید و کاغذی را که کنار آن است بردارید. فوراً به پائین برگشته و به سمت Stage storeroom
بروید و کاغذی که روی وسائل درون اتاق است بردارید. به پشت اتاق رفته و شیشه را بشکنید و داخل اتاق پناه بگیرید.
● مرحلهٔ ۲۴ (Takeaki Misawa ۱۳:۰۰):
به پائین بپرید و از دختر محافظت کنید. به دنبال او بروید تا از حفره‌ای درون خرابه‌ها عبور کند. از پله‌های روبه‌روی Bunker ۱ پائین رفته و به سمت Ammo shaft بروید. از تونل جنوب غربی به سمت (Barbette remains (S بروید. چراغ‌قوه را خاموش کرده و به‌صورت قوز کرده از تونل خارج شوید و با زوم کردن، زامبی روی پشت‌بام را بکشید. از پله‌ها بالا رفته و از سمت دیگر بام به پائین بپرید (به‌طوری که سمت جنوب خرابه‌ها باشید) و داخل تونل شوید.● مرحلهٔ ۲۵ (Mamoru Istuki ۱۵:۰۰):
مستقیم رفته و وارد Entrance شوید و در پشت میز پذیرش بنشینید و اسلحه را بردارید. به Third-class cabin بروید (قبل از این‌که داخل شوید زامبی سمت راست را بکشید و مسلسل او را بردارید. نور چراغ‌قوه‌ چشمان این زامبی‌ها را موقتاً کور می‌کند) و دستگاهی را که کنار تلویزیون است بررسی کنید. به Entrance برگشته و از در سمت چپ به سمت Engine control room بروید تا با یک زامبی عجیب با سری بزرگ مواجه شوید. برای کشتن او باید از پشت به او شلیک کنید.
● مرحلهٔ ۲۶ (Ikuko Kifune ۲۰:۰۰):
چراغ‌قوه را روشن کنید، به طبقهٔ چهارم رفته و به پائین بپرید. سمت راست از نردبان پائین بروید و داخل درخت سمت چپ را بررسی کنید. از پله‌ها پائین رفته و وارد اتاق شوید و اسلحهٔ داخل قفسه و کتاب روی میز را بردارید. از پله‌ها پائین رفته و در را باز کنید. صبر کنید تا زامبی بیرون اتاق از محوطه دور شود (و یا بهتر این‌که یک لحظه خودتان را به او نشان دهید و مجدداً داخل اتاق شوید و وقتی نزدیک شد او را بکشید و اسلحهٔ او را بردارید). از پله‌ها به بالاترین بخش بروید و از بریدگی به طرف دیگر بپرید و در سمت راست به پائین بپرید. وارد ساختمان شده و از پله‌ها به سمت پشت‌بام بروید. هنگامی که زامبی روی پشت‌بام طرف دیگری را نگاه می‌کرد به طرف او رفته (با چراغ‌قوهٔ روشن) و او را از پای درآورید.
● مرحلهٔ ۲۷ (Takeaki Misawa ۱۳:۰۰):
پائین پریده و زامبی را بکشید و به دنبال دختر به power control station بروید. دستهٔ Breaker را به بالا (On) بزنید. به دختر بگوئید که پنهان شود تا یک کلید پیدا کنید. دوباره به او بگوئید که به دنبالتان بیاید و با هم از پله‌های روبه‌روی Bunker ۱ وارد تونل شوید. از پله‌های سمت راست پائین رفته و به سمت منطقهٔ Weapon storage area حرکت کنید. در مسیرتان ۳ لامپ را در جایشان روی دیوار نصب کنید. هم‌چنین دو لامپ را هم روبه‌روی Weapon storage‌ها نصب کنید. به میانهٔ مسیر باریکی که بین اتاق‌های ۲ و ۳ است بروید، چراغ‌قوه را خاموش کنید، مثلث را زده و گزینهٔ Trrow smoke candle را انتخاب کنید تا شمع دودزا را به انتهای بن‌بست پرتاب کنید و آیتمی به آرشیو اضافه شود. از پله‌‌ها بالا بروید و به سمت راست بپیچید و از محوطه خارج شوید و به سمت (Barbette remains (S رفته و با زوم کردن زامبی روی پشت‌بام را بکشید. از پله‌ها بالا رفته و همانند مأموریت اول به داخل تونل بروید.
● مرحلهٔ ۲۸ (Yorito Nagai ۱۴:۰۰):
نقشه را از گوشهٔ سمت راست پارک کودک بردارید. به سمت در شمال غربی ساختمان A بروید، در را باز کنید ولی داخل نشوید. بین صفحهٔ فلزی (که سمت راست روی زمین افتاده) و حصار بایستید و داد بزنید تا زامبی روی پله‌ها به این طرف جلب شود. با چراغ‌قوهٔ خاموش و به‌صورت قوز کرده داخل شده و او را بکشید. روی پله‌های بالای سرتان هم یک زامبی ایستاده است. یک شمع دودزا به بالای پله‌ها پرتاب کنید تا زامبی نتواند جائی را ببیند و سپس او را بکشید. به A-۳۰۴ بروید و بلافاصله بعد از دیدن دمو در پشت دیوار سمت راست پنهان شوید و چراغ‌قوه را خاموش کنید و منتظر بمانید تا دختر از اتاق خارج شود. با فاصله او را تعقیب کنید و مواظب باشید که متوجه شما نشود (وگرنه شما را خواهد کشت) برای این‌که موقعیت دختر را بدانید با چشمان او نگاه کنید. دختر زامبی‌ها را خواهد کشت و به سمت ساختمان B حرکت خواهد کرد. بعد از او وارد ساختمان B شوید و هنگامی که به سمت پشت‌بام رفت وارد اتاق B-۳۰۳ شوید و کتاب را از اتاق سمت راست (داخل قفسه) بردارید و منتظر بمانید که دختر از خانه خارج شود. به سمت پارک کودک حرکت کنید و منتظر بمانید که دختر دو زامبی را که سمت چپ ساختمان A قرار دارند بکشد. مطمئن شوید که دختر در مسیر شما نیست و سپس به سمت راهی که در شمال شرقی نقشه است بروید (برای یافتن جهت‌ها به نقشه مراجعه کنید؛ در راست نقشه حرف N سمت شمال را نشان می‌دهد).
● مرحلهٔ ۲۹ (Ichiko Yagura ۰۸:۰۰):
تا روشن کردن Incinerator مانند مأموریت اول عمل کنید. چاقو را از داخل قفس خرگوش‌ها که پائین پله‌ها است بردارید و در پائین پله‌هائی که به اتاق Stage storeroom منتهی می‌شود منتظر بمانید تا زامبی به سمت Incinerator برود. به سمت اتاق حرکت کرده و پنجرهٔ شمال غربی اتاق را شکسته و با بریدن پرده‌ها، جعبهٔ تیغ (Nail box) را از داخل اتاق بردارید. از کنار دیوار شمالی به سمت Incinerator حرکت کرده و تیغ‌ها را در پائین پله‌ها بپاشید. در خلاف جهت عقربه‌های ساعت دور مدرسته بچرخید تا کامیون به طرف شما حرکت کند. جاخالی بدهید تا کامیون روی تیغ‌ها رفته، تعادلش به هم بخورد و دری که کنار مدرسه است بشکند. بعد از دیدن دمو برگردید و زامبی تیرانداز را که حالا در پائین پله‌ها ایستاده بکشید و از دری که باز شد خارج شوید.
● مرحلهٔ ۳۰ (Soji Abe ۱۲:۰۰):
مستقیم بروید و به پائین بپرید. از مسیر سمت چپ به سمت نردبانی که بین Gold mining co و Materials warehouse قرار دارد بروید. از آ‌ن بالا رفته و وارد در سمت راست شوید. بلافاصله بعد از دیدن دمو یک تله کار بگذارید (مثلث را زده و گزینهٔ Set hunting trap را انتخاب کنید) و بعد از کشتن زامبی‌ها از در غربی خارج شوید و با پریدن از شکاف به سمت Pressure machine room بروید. از پله‌ها پائین رفته و درِ اتاق Work room را باز کنید (وارد نشوید) و یک تله کار بگذارید و با داد زدن زامبی را به طرف خودتان بکشانید و وقتی داخل تله افتاد او را بکشید. وارد اتاق شده و کلید را از روی میز بردارید و از در دیگر خارج شده و از پله‌ها پائین بروید. روی پشت‌بام یک زامبی تفنگدار ایستاده است که به سه جهت نگاه می‌کند. هنگامی که طرف دیگری را نگاه می‌کرد به سمت Cable lift حرکت کنید و با زدن دکمه آن را به حرکت درآورید. برگردید و به طرف نقطهٔ خروج که در نقشه مشخص شده است بروید (مواظب زامبی تیرانداز باشید).
● مرحلهٔ ۳۱ (Shu Mikami -۰۳:۰۰) مأموریت دوم:
روبات اسباب‌بازی را از کمد سمت راست برداشته و از پنجره بیرون بروید. به سمت چپ بروید و صبر کنید تا یک نفر با چراغ‌قوه به این طرف بیاید (کمی دورتر پنهان شوید). هنگامی که برگشت، پشت سر او به آهستگی و با فاصله حرکت کنید و مجدداً بالای پله‌ها پنهان شوید تا از کنار شما عبور کند (نگهبان در این مسیر حرکت رفت و برگشتی دارد) به طرف Fishing shack بروید. روبه‌روی آن یک بریدگی وجود دارد. یادداشتی را از آن‌جا پیدا کرده و به نقطهٔ اول برگردید و از سمت دیگر به طرف دوستتان بروید. به دنبال او بروید تا در بالای پله‌ها کنار یک دیوار بایستد. یک قوطی خالی را از پائین پله‌ها پیدا کرده و به دوستتان بدهید تا با آن حواس نگهبان را پرت کند. دوباره به همراه او بروید تا کنار Asano&#۰۳۹;s house بایستد. وارد حیاط خانه شده و کلید قطع و وصل را امتحان کنید. چون دستتان به آن نمی‌رسد، به دوستتان بگوئید که آن را فشار دهد سپس به همراه او به سمت نقطهٔ خروج بروید.
● مرحلهٔ ۳۲ (Kanae -۰۱:۰۰):
مستقیم رفته و از پله‌ها بالا بروید و هنگامی که نگهبان طرف دیگری را نگاه می‌کرد، سمت چپ، کلید چراغ را بزنید و زیر پله‌هائی که روبه‌روی آن است پنهان شوید. صبر کنید تا توجه نگهبان به آن جلب شود و به سمت آن حرکت کند و از پله‌های طرف دیگر پائین برود. به طرف Cable lift حرکت کرده و دوستتان را در آن‌جا پیدا کنید. به سمت پله‌ها برگردید تا دموئی ببینید. بعد از دیدن دمو فوراً از پله‌ها بالا رفته و پشت نیمکت‌های داخل اتاق (Work room) پنهان شوید. صبر کنید تا نگهبان به دنبال شما بیاید و چون شما را پنهان نمی‌کند برگردد (هم‌چنین نگهبان دیگر، از پشت در دور شود). از در شرقی خارج شده و به دوستتان بگوئید که از زیر در عبور کرده و با کلیدی که پشت در افتاده، در را باز کند. از پله‌ها به سمت نقطهٔ خروج (Dolphin pier) حرکت کنید.
● مرحلهٔ ۳۳ (Kanae -۰۱:۰۰) مأموریت دوم:
از پله‌ها بالا رفته و از چشم نگهبانی که از پله‌های Work room بالا می‌رود نگاه کنید. به آهستگی پشت سر او حرکت کنید و هنگامی که از در شرقی خارج شد، وارد اتاق شده و پشت نیمکت‌ها پنهان شده و منتظر بمانید تا برگردد. از در شرقی خارج شوید و از پله‌ها به طبقهٔ بالا و اتاق Pressure machine room بروید. لوله‌های گوشهٔ اتاق را بررسی کرده و فلکه را بچرخانید. از زیر پنجره یکی از گلدان‌ها را برداشته و کنار شکافی که بیرون اتاق است منتظر بمانید تا نگهبان به زیر شکاف بیاید و سپس گلدان را روی سر او بیندازید تا بی‌هوش شود. برگردید و به سمت Cable lift بروید و دوستتان را پیدا کنید. به Gold mining co رفته و مجله را از روی میز بردارید. از پله‌ها پائین رفته و باتری اسباب‌بازی را داخل رادیو قرار دهید تا روشن شود و فوراً به بالای پله‌ها برگردید و منتظر بمانید تا نگهبان به سمت رادیو بیاید و به سمت راست بروید. از در فلزی عبور کرده و از طریق تونل به سمت نقطهٔ پایان بروید.
● مرحلهٔ ۳۴ (Shigeru Fujita ۵:۰۰) مأموریت دوم:
زامبی را از فاصلهٔ نزدیک بکشید و سپس کلید را در Power control room پائین بزنید و به سمت Ammo shaft حرکت کنید. از تونل شمال غربی به (Barbette remains (N بروید. وارد تونل شمالی شده و به آهستگی و با چراغ‌قوهٔ خاموش به سمت زامبی حرکت کنید، او را کشته و اسلحهٔ او را بردارید. به سمت راست رفته و وارد Weapon storage area شوید. یک زامبی در اتاق شمارهٔ ۲ است. یک لحظه خودتان را به او نشان دهید و بیرون کمین کنید تا از اتاق خارج شود. او را کشته و وارد اتاق شوید.
● مرحلهٔ ۳۵ (Soji Abe ۱۲:۰۰): مأموریت دوم:
چراغ‌قوه را روشن کرده، به دنبال دوستتان حرکت کرده و از او محافظت کنید (بهتر است از تله هم استفاده کنید). وقتی به Gold mining co رسیدید، به طبقهٔ پائین رفته، کلید را وصل کرده و تیغ‌ها را از داخل قفسه‌ بردارید. به طبقهٔ بالا برگردید و از در غربی خارج شوید و از شکاف به آن طرف بپرید و در طبقهٔ پائین از دوستتان محافظت کنید. به دنبال دوستتان از پله‌ها پائین رفته و کلید چراغ برق را وصل کنید. به دنبال او به Cable lift و سپس به سمت Passage hole بروید. از این‌جا به بعد دوستتان به دنبال شما می‌آید. از پله‌ها بالا رفته و قفل در سمت چپ را بشکنید و یک تله کنار در Work room بگذارید و زامبی را بکشید. به طبقهٔ بالا رفته و از شکاف بپرید و به روی سقف Materials warehouse رفته و از سمت دیگر به پائین بپرید و کلید را از داخل اتاق بردارید و داخل تونل شوید. وقتی به دوراهی رسیدید، مسیر سمت راست را ادامه دهید و بطری را از انتهای مسیر بردارید. برگردید و به مسیر سمت چپ بروید. به‌صورت قوز کرده به پشت تخته سنگ بزرگ بروید و دوربین عکاسی را به طرف زامبی پرتاب کنید و بعد از دیدن دمو با دوستتان به جلو بروید.
● مرحلهٔ ۳۶ (Akiko Kiyota ۱۵:۰۰):
مستقیم و سپس به سمت راست بروید و داخل حیاط Mikami&#۰۳۹;s house شوید و کلید را از زیر گلدان سمت راست بردارید. به طرف اتاقکی که در طرف دیگر حیاط است بروید تا لرزشی در دسته احساس کنید. L۲ را زده و با حرکت L۳ رمزی را که قبلاً برای قفل گذاشته‌اند ببینید و سپس ماله را از داخل اتاقک بردارید. از حیاط خارج شوید تا دموئی ببینید. پائین رفته و از مسیری که در طرف دیگر Fishing shack است به سمت Shrine بروید و آیتم را از داخل آن بردارید. به طرف زامبی پشت سرتان نور بیندازید و سپس او را کشته و اسلحهٔ او را بردارید. به Mikami&#۰۳۹;s house برگردید و از در پشتی وارد آشپزخانه شوید و آیتم کنار تقویم و دفترچهٔ روی یخچال را بردارید. هیولا را به سمت آشپزخانه بکشانید. او به دلیل جثهٔ بزرگش نمی‌تواند از در عبور کند. هنگامی‌ که داشت برمی‌گشت از پشت سر به او شلیک کنید (تنها راه کشتن او شلیک از پشت سر است پس بی‌دلیل خودتان را خسته نکنید!
● مرحلهٔ ۳۷ (Yorito Nagai ۱۴:۰۰) مأموریت دوم:
به طرف در غربی ساختمان A بروید و نزدیک در روی زمین النگو را پیدا کنید. از در غربی ساختمان B به طرف پشت‌بام رفته و النگو را از پنجره پرت کنید (حافظهٔ دختر با دیدن آن برمی‌گردد). به سمت در غربی ساختمان A برگردید و مانند مأموریت اول زامبی‌ها را بکشید و به اتاق A-۳۰۴ بروید. بعد از دیدن دمو پشت دیوار سمت راست پنهان شوید و سپس با فاصله به دنبال دختر به پشت‌بام ساختمان B بروید.
● مرحلهٔ ۳۸ (Akiko Kiyota ۱۵:۰۰) مأموریت دوم:
به حیاط Mikami&#۰۳۹;s house رفته و ماله را از داخل اتاقک بردارید. برگردید و از مسیری که در طرف دیگر Fishing shack است به سمت Shrine بروید تا دسته شروع به لرزیدن کند. از شکاف سمت چپ عبور کرده، چنگک را برداشته و تفنگ او را بردارید (مطمئن شوید که هنوز چنگک را دارید). به Cable lift رفته و طناب را بردارید، برگردید و با طناب و چنگک درِ Asano&#۰۳۹;s را باز کنید و چاقو را از داخل حیاط آن بردارید.
● مرحلهٔ ۳۹ (Soji Abe ۱۹:۰۰):
چراغ‌قوه را خاموش کرده و به‌صورت قوز کرده از پله‌های سمت چپ بالا بروید (قبل از آن مطمئن شوید که تیرانداز بالای پله‌ها طرف دیگری را نگاه می‌کند) و زامبی را بکشید و اسلحهٔ او را بردارید. به Incline control room رفته و کلید سمت چپ را فشار دهید و قرقرهٔ جرثقیل را بالا بکشید. پائین رفته و سوار آن شوید و به آهستگی از کنار دیوار سمت چپ حرکت کنید و کلید چراغ را بزنید تا روشن شود و زامبی تیرانداز به طرف Ore processing plant فرار کند. وقتی دور شد به دنبال او بروید.
● مرحلهٔ ۴۰ (Soji Abe ۱۹:۰۰) مأموریت دوم:
تا زمانی که زامبی تیرانداز را فراری می‌دهید مانند مأموریت اول عمل کنید. به Store room رفته و سوت را بردارید. به Guard house بروید و کلید را بردارید (مواظب زامبی تیرانداز که دوباره برمی‌گردد باشید). وارد Blower machine room شده و از سوت استفاده کنید تا سگی از حفرهٔ کنار اتاق داخل شود. سپس به پشت Guard house برگردید.
● مرحلهٔ ۴۱ (Ikuko Kifune ۰۸:۰۰) مأموریت دوم:
در این مرحله باید تمام هفت علامتی را که برای باز شدن دروازهٔ مخفی پیدا کرده بودید نابود کنید. زامبی کنار Custodian&#۰۳۹;s shack (که بیل در دست دارد) تحت کنترل خود درآورید و توسط او زامبی پلیسی را که در کنار Electric ride ایستاده است بکشید. از آن حالت خارج شده، صبر کنید که زامبی دور شود و سپس اسلحهٔ پلیس را بردارید و با آن زامبی دیگر را کشته و بیل او را بردارید و علامت کنار اتاقک را نابود کنید. برگردید و علامت وسط میدان و علامت بالای پله‌ها را نابود کنید. علامت‌های دیگر کنار Ticket machine، Coffee cup rid، Fountain و Park rear gate قرار دارند. هم‌چنین برای راحتی کار و البته امنیت بیشتر می‌توانید زامبی‌ها را تحت کنترل خود درآورده و توسط آنها علامت‌ها و زامبی‌های دیگر را نابود کنید.
● مرحلهٔ ۴۲ (Mamoru Itsuki -۰۳:۰۰) مأموریت دوم:
از پله‌های سمت چپ پائین رفته و کاغذ را از کنار آب پیدا کنید. مسیر را ادامه دهید و از پله‌ها (Steps of pain) بالا بروید. به آهستگی از کنار زامبی عبور کرده و از نردبان بالا بروید. به روی سقف اتاق Materials warehouse پریده و از سمت دیگر به پائین بپرید. تکه چوب را از کنار دیوار برداشته و با آن شیشهٔ بالای در را بشکنید و کلید را از داخل اتاق بردارید. از اتاق خارج شده و زامبی را بکشید و آچار را از آن‌جائی که زامبی در ابتدا قرار داشت (غرب اتاق Gold mining co) بردارید. از پله‌های Steps of pain پائین رفته و از سمت راست (که در فلزی روی زمین افتاده) به طبقهٔ بالا و اتاق Pressure machine room بروید. صفحهٔ توری کف اتاق را شکسته و از آن‌جا به طبقهٔ پائین بپرید و میلهٔ فلزی را از داخل کمد بردارید. خارج شده و از پله‌ها پائین رفته، مستقیم بروید و سمت چپ از نردبان شکسته بالا بروید (در انتهای مسیر) و از نردبان‌های طرف دیگر به کنار دریا رفته و مدال را از کنار آب پیدا کنید.
● مرحلهٔ ۴۳ (Mamoru Itsuki ۰۰:۰۰) مأموریت دوم:
وارد در سمت چپ شده و کنار اتاق Ore processing plant منتظر بمانید و وقتی که زامبی داخل اتاق نشسته بود، به آهستگی از کنار دیوار به داخل اتاق رفته و گوی سنگی را بردارید و فوراً خارج شوید. همانند مأموریت اول وارد Store room شده و میلهٔ فلزی را بردارید و با آن زامبی را بکشید. به سمت Incline رفته و از سراشیبی به سمت Guard house پائین بروید و کلید را از داخل اتاقک بردارید. برگردید و وارد Blower machine room شوید و کانال تهویه را کنار زده و گوی سنگی را داخل کانال بیندازید. برگردید و گوی را (که خونی شده است) در کنار Guard house بررسی کنید و سپس گل‌سری را که در جنوب اتاقک و زیر علامت آبی‌رنگ افتاده بردارید.
● مرحلهٔ ۴۴ (Mamoru Itsuki ۱۵:۰۰) مأموریت دوم:
به Entrance رفته و اسلحه را از پشت میز پذیرش بردارید و سپس مسلسل زامبی نزدیک Third-class cabin را با کشتن او به‌دست آورید. به Engine control room رفته و منبع اصلی انرژی را وصل کنید تا چراغ‌های کشتی روشن شود. مانیتور روبه‌روی صندلی را بررسی کنید، به Entrance برگشته، به طبقهٔ بالا رفته و النگو را از Second-class cabin بردارید. به Engine control room بروید و کپسول آتش‌نشانی انتهای سالن را روی سر زامبی انداخته و او را بکشید. برگردید و منبع اصلی انرژی را قطع کنید تا چراغ‌ها خاموش شوند. به طبقهٔ اول رفته و سه زامبی باقی‌مانده را هم بکشید.
● مرحلهٔ ۴۵ (Yorito Nagai ۱۸:۰۰):
مستقیم رفته و به پائین بپرید. از پله‌ها بالا بروید تا دموئی ببینید. به بالاترین قسمت پله‌ها بروید و کمد را از پشت در فلزی کنار بزنید. از در روبه‌رو خارج شده و از سکو بالا بروید. راه را ادامه داده و در انتهای مسیر به پائین بپرید تا دموئی ببینید. بعد از دمو شما در قالب یک شخصیت دیگر بازی می‌کنید. به بالاترین بخش پله‌ها رفته و از بریدگی به سمت Office building بپرید. داد بزنید تا زامبی با سر بزرگ به طرف پنجره بیاید و بخواهد پائین بپرد. فوراً از سمت دیگر پائین پریده و وارد اتاق شوید. از پله‌ها پائین بروید و ساتور را از روی میز بردارید. به اتاق برگشته و نقاشی روی دیوار را بررسی کنید. از پله‌ها بالا رفته و از شکستگی لبهٔ پشت بام به پائین بپرید. مسیر را ادامه دهید تا به یک دوراهی برسید. به سمت چپ بروید و در انتهای مسیر داد بزنید تا حواس تیرانداز به این طرف جلب شود. فوراً به دوراهی برگردید و از پله‌ها بالا بروید. زامبی تیرانداز را کشته و مسیر را تا جای ممکن به سمت بالا ادامه دهید.
● مرحلهٔ ۴۶ (Yorito Nagai ۱۸:۰۰) مأموریت دوم:
تا بخشی که از بریدگی به سمت Office building می‌پرید مانند مأموریت اول عمل کنید. توجه زامبی تفنگدار را به طرف خود جلب کنید و فوراً سمت راست مخفی شوید و منتظر بمانید که زامبی از پنجره پائین بپرد. او را کشته و مسلسل او را بردارید. مسیر را به بالاترین قسمت ادامه دهید و بعد از دیدن دمو از پله‌ها به پائین فرار کنید تا فضای بیشتری برای حرکت داشته باشید. تنها راه کشتن هیولا این است که به پشت او تیر بزنید (بهترین محل برای این کار جائی است که دو سری پله‌ٔ جدا از هم به سمت پائین وجود دارد).
● مرحلهٔ ۴۷ (Yorito Nagai ۲۲:۰۰):
مستقیم بروید تا به کنار Garde Middle school برسید. زامبی را کشته و بیل او را بردارید. جعبه ابزار را از روی قفسهٔ سمت چپ بردارید و به سمت نقطهٔ شروع برگردید. مسیر را ادامه دهید تا به کنار تعدادی جعبهٔ بزرگ برسید و جک ماشین را از پة جعبه‌ها بردارید. برگردید و از دروازهٔ مدرسه داخل شوید (بدون جلب توجه) در سمت راست یک مجسمهٔ لاک‌پشت است که در غرب آن یک سازهٔ چوبی کوچک قرار دارد. در پشت آن فیوز را از روی زمین پیدا کنید (مواظب باشید که هیولائی که آن اطراف است متوجه شما نشود) به آهستگی به طرف ماشین رفته و چرخ پنچر آن را تعویض کنید. سوار ماشین شوید (تا TNT را از روی صندلی پیدا کنید) و با ماشین خارج شده و آن را کنار Rabbit hutch پارک کنید. روی سقف ماشین رفته و به بالا و کنار Incinerator بروید. هنگامی که زامبی تیرانداز طرف دیگری را نگاه می‌کرد از سکوی سمت راست بالا بروید و TNT را درون دهان او قرار دهید!.
● مرحلهٔ ۴۸ (Yorito Nagai ۲۲:۰۰) مأموریت دوم:
تا بخشی که سوار ماشین می‌شوید مانند مأموریت اول عمل کنید (لازم نیست که دوباره فیوز را پیدا کنید). با ماشین به محلی که جک را پیدا کرده بودید برگردید و هیولا (که سر آن در کنار پاهایش است) را بکشید. برگردید و ماشین را کنار Rabbit hutch پارک کنید. از آن بالا رفته و کلید را از داخل Incinerator پیدا کنید. به آهستگی به Play ground بروید و زامبی تیرانداز را بکشید و اسلحهٔ آتش‌زا (Flare gun) را بردارید. به سمت Incinerator برگشته و بالای پله‌های روبه‌روی آن بایستید و با اسلحهٔ آتش‌زا به داخل مدرسه شلیک کنید تا زامبی‌ها نابود شوند. دوباره سوار ماشین شده و هیولای دیگر را که در مدرسه است بکشید و بالاخره یک‌بار دیگر زامبی تیرانداز را بکشید.
● مرحلهٔ ۴۹ (Ikuko Kifune ۲۰:۰۰) مأموریت دوم:
از پله‌ها به طبقهٔ چهارم رفته و به داخل حیاط بپرید. از پله‌ها بالا رفته و قفل در را با چوب گلف بکشنید و وارد اتاق شوید و از پله‌های سمت چپ به پائین‌ترین بخش بروید و سمت راست به پائین بپرید. به طرف دری که پشت سرتان است بروید و کلید را از پنجره به داخل اتاق بیندازید. زامبی داخل اتاق را تحت کنترل خود درآورید و توسط او کلید را برداشته و قفل در را باز کنید. زامبی را از پله‌ها بالا برده و خودتان وارد اتاق شوید و دوربینی را که روی زمین افتاده بردارید.
● مرحلهٔ ۵۰ (Mamoru Itsuki ۲۲:۰۰):
فوراً به سمت چپ رفته و از پله‌ها بالا بروید تا به یک دوراهی برسید. مسیر را به سمت راست ادامه دهید تا به Ohta&#۰۳۹;s house برسید. آن‌جا بمانید و زامبی‌ها را بکشید تا یک پیغام داده شود که وارد خانه شوید. به نقطهٔ شروع برگشته و وارد خانه شوید. از پله‌ها بالا رفته و سمت دیگر به پائین بپرید. وارد اتاق شوید و به زامبی (با سر بزرگ) از پشت سر شلیک کنید.
● مرحلهٔ ۵۱ (Yorito Nagai ۲۳:۰۰):
مستقیم رفته و نوشتهٔ روی قایق را بررسی کنید. مأموریت شما در این مرحله کشتن هیولا (که سر او کنار پاهایش است) می‌باشد و باید به پشت او تیراندازی کنید. چون این کار در یک نوبت انجام نمی‌شود، محل مناسبی پیدا کرده و با اسلحهٔ دوربین‌دار او را هدف قرار دهید (چون او به نور حساس است، چراغ‌قوه را خاموش کنید) یکی از محل‌هائی که می‌توانید پنهان شوید و منتظر او بمانید (ممکن است کمی طول بکشد) پشت ساختمان Light house است.
● مرحلهٔ ۵۲ (Yorito Nagai ۲۳:۰۰) مأموریت دوم:
به ‌Light house رفته و فیوز را سرجایش قرار دهید. برگردید و ژنراتور را (که پشت قایق قرار دارد) فعال کنید تا لامپی که کنار قایق است روشن شود. چندین مرتبه به هیولا شلیک کنید تا عصبانی شود (و پیغام داده شود که از تانکر استفاده کنید) به کنار تانکر حاوی مواد قابل اشتعال بروید تا هیولا به طرف آن حمله کند و بدن او به آن مواد آغشته شود. به کنار لامپ بروید و منتظر بمانید تا هیولا نزدیک شود و سپس لامپ را به طرف او پرتاب کنید تا آتش بگیرد.
و حالا سعی کنید که از دموی پایانی لذت ببرید!!!
مهرداد شفیعی
منبع : مجله بازی‌های رایانه‌ای