دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
روشهای برقراری ارتباط والدین با کودک
تاریخ نشر : ۸۵۰۵۰۴
تیراژ : ۴۵۰۰
تعداد صفحه : ۶۱۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۳۳۹-۰۴-X
شماره کنگره : ۸۵۵۰۴۰۳۶
رده دیویی : ۶۴۹.۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : گردآوری
نویسنده : شرفی - نیره
نگارنده پس از معرفی و تشریح رشتههای گوناگون بهداشت روانی اعم از روانشناسی بالینی، روانشناسی مشاوره، روانشناسی عصبنگر بالینی، روانشناسی آموزشگاهی، روانشناسی پرورشی، روانشناسی اجتماعنگر، توانبخشی، روانشناسی قانونی، روانشناسی بالینی سلامت و نظایر آن، شیوههای گوناگون درمان مرجعهای محور، تجربی و درمانهای گروهی را در مواجهه با بیمار مطرح مینماید. برای نمونه در بخشی با عنوان 'آسیبشناسی روانی' تصریح گردیده است: 'آسیبروانی محصول نپذیرفتن و گوش ندادن به یکی از منابع مهم اطلاعاتی موجود دربارهی موقعیت خودمان در دنیا است که تجربهی شخصی نام دارد.کودکان از همان ابتدا با فرآیند ارزشگذاری ارگانیسمی البته در شکل ابتدایی و مبهم خودش زاده میشوند. این فرآیند به آنها کمک میکند وقایع و اموری را که برای آنان با معناست و موجب تعالی زندگی آنان میشود، تجربه نمایند. اما محیط همواره قوانینی را برای چگونه اندیشیدن به کودکان میآموزد که هرگز به این نکته که برای کودک معنا دارد یا خیر توجه نمیکند و در صورت اعتراض، کودک ممکن است تبینه هم بشود. زمانی که کودکان رام بشوند که تجربهی آنها غلط یا بد است، اعتمادشان را به تجربهی خویش از دست میدهند و حتی آن را به طور کامل انکار میکنند'. آنها تابع محض و بیچون و چرای قواعد و دیدگاههایی میشوند و دچار انواع مختلف اختلالات روانی میشوند'.
تیراژ : ۴۵۰۰
تعداد صفحه : ۶۱۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۳۳۹-۰۴-X
شماره کنگره : ۸۵۵۰۴۰۳۶
رده دیویی : ۶۴۹.۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : گردآوری
نویسنده : شرفی - نیره
نگارنده پس از معرفی و تشریح رشتههای گوناگون بهداشت روانی اعم از روانشناسی بالینی، روانشناسی مشاوره، روانشناسی عصبنگر بالینی، روانشناسی آموزشگاهی، روانشناسی پرورشی، روانشناسی اجتماعنگر، توانبخشی، روانشناسی قانونی، روانشناسی بالینی سلامت و نظایر آن، شیوههای گوناگون درمان مرجعهای محور، تجربی و درمانهای گروهی را در مواجهه با بیمار مطرح مینماید. برای نمونه در بخشی با عنوان 'آسیبشناسی روانی' تصریح گردیده است: 'آسیبروانی محصول نپذیرفتن و گوش ندادن به یکی از منابع مهم اطلاعاتی موجود دربارهی موقعیت خودمان در دنیا است که تجربهی شخصی نام دارد.کودکان از همان ابتدا با فرآیند ارزشگذاری ارگانیسمی البته در شکل ابتدایی و مبهم خودش زاده میشوند. این فرآیند به آنها کمک میکند وقایع و اموری را که برای آنان با معناست و موجب تعالی زندگی آنان میشود، تجربه نمایند. اما محیط همواره قوانینی را برای چگونه اندیشیدن به کودکان میآموزد که هرگز به این نکته که برای کودک معنا دارد یا خیر توجه نمیکند و در صورت اعتراض، کودک ممکن است تبینه هم بشود. زمانی که کودکان رام بشوند که تجربهی آنها غلط یا بد است، اعتمادشان را به تجربهی خویش از دست میدهند و حتی آن را به طور کامل انکار میکنند'. آنها تابع محض و بیچون و چرای قواعد و دیدگاههایی میشوند و دچار انواع مختلف اختلالات روانی میشوند'.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
دولت مجلس شورای اسلامی علی شمخانی مجلس شورای نگهبان حجاب دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران انتخابات افغانستان گشت ارشاد رئیس جمهور
تهران شورای شهر هواشناسی شورای شهر تهران شهرداری تهران پلیس قتل فضای مجازی سیل کنکور وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
دلار خودرو تورم قیمت دلار مالیات قیمت خودرو بازار خودرو بانک مرکزی قیمت طلا مسکن ایران خودرو سایپا
تلویزیون سریال نون خ زنان فیلم ازدواج سینمای ایران سینما بازیگر موسیقی سریال پایتخت قرآن کریم
خورشید
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه نوار غزه عراق
فوتبال تیم ملی فوتسال ایران پرسپولیس ایران استقلال فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس سپاهان جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور
هوش مصنوعی اپل آیفون ماه تبلیغات فناوری ناسا گوگل نخبگان مریخ
روانشناسی خواب موز کاهش وزن بارداری دندانپزشکی آلزایمر روغن حیوانی