سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا
زروان، یا، معمای زرتشتیگری
تاریخ نشر : ۸۴۱۱۰۴
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۴۱۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۰۰-۱۰۱۲-X
رده دیویی : ۲۹۵
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : گالینگور
محل نشر : تهران
مترجم : قادری - تیمور
نویسنده : زینر - رابرت چارلز
نگارنده ابتدا فرقههای زرتشتی را معرفی کرده، سپس 'زروان' ـ خدای زمان ـ را بر اساس منابع موجود، بررسی میکند. به اعتقاد نگارنده، صورتی از زروانیسم ـ آیینی از زمان که معرفت و شناختی از اهورا مزدا و اهریمن نداشته است ـ همواره وجود داشته است. عالم خود از نطفهای صادر میشود که در آن، زمان داخل میشود: 'زمان ـ فضا' خود منشا این نطفه است. بنابراین، عالم کرانهمند به عنوان زاده شدهای از بیکرانه که در لحظهای مقرر، دوباره در بیکرانه جذب میشود، نمایانگر میگردد. در این جهان کرانهمند، زروان ـ زمان که عالم اکبر است، به عنوان سرچشمه و منبعنژاد بشری به تجلی خود به عنوان قانون طبیعی و تقدیر، ادامه میدهد. او نه تنها خدای طبیعت است، بلکه خود طبیعت به شمار میرود. او علت اولیهی تمام پدیدههای جسمانی است که به عنوان اصل مادهی نخستین، انگاشته شده است. حتی وقتی تصور ناب جسمانی عالم با مینوی اخلاقی ثنویت مزدیسنی تلفیق میشود، زمان و تقدیر، فقط به نظارت بر عالم مادی ادامه میدهد. 'زروان' به عنوان بیکرانه، منشا تمام ماده است و کرانهمندیاش، ریشه و اصل عالم، محسوب میگردد.
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۴۱۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۰۰-۱۰۱۲-X
رده دیویی : ۲۹۵
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : گالینگور
محل نشر : تهران
مترجم : قادری - تیمور
نویسنده : زینر - رابرت چارلز
نگارنده ابتدا فرقههای زرتشتی را معرفی کرده، سپس 'زروان' ـ خدای زمان ـ را بر اساس منابع موجود، بررسی میکند. به اعتقاد نگارنده، صورتی از زروانیسم ـ آیینی از زمان که معرفت و شناختی از اهورا مزدا و اهریمن نداشته است ـ همواره وجود داشته است. عالم خود از نطفهای صادر میشود که در آن، زمان داخل میشود: 'زمان ـ فضا' خود منشا این نطفه است. بنابراین، عالم کرانهمند به عنوان زاده شدهای از بیکرانه که در لحظهای مقرر، دوباره در بیکرانه جذب میشود، نمایانگر میگردد. در این جهان کرانهمند، زروان ـ زمان که عالم اکبر است، به عنوان سرچشمه و منبعنژاد بشری به تجلی خود به عنوان قانون طبیعی و تقدیر، ادامه میدهد. او نه تنها خدای طبیعت است، بلکه خود طبیعت به شمار میرود. او علت اولیهی تمام پدیدههای جسمانی است که به عنوان اصل مادهی نخستین، انگاشته شده است. حتی وقتی تصور ناب جسمانی عالم با مینوی اخلاقی ثنویت مزدیسنی تلفیق میشود، زمان و تقدیر، فقط به نظارت بر عالم مادی ادامه میدهد. 'زروان' به عنوان بیکرانه، منشا تمام ماده است و کرانهمندیاش، ریشه و اصل عالم، محسوب میگردد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا قوه قضاییه رهبر انقلاب شورای نگهبان مجلس مجلس شورای اسلامی صادق زیباکلام حجاب انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم
هواشناسی تهران پلیس بارش باران شهرداری تهران دستگیری قتل سیل سازمان هواشناسی سلامت زلزله وزارت بهداشت
قیمت دلار قیمت خودرو خودرو قیمت طلا بازار خودرو بورس سایپا مسکن بانک مرکزی حقوق بازنشستگان گاز دلار
همایون شجریان نمایشگاه کتاب فضای مجازی نمایشگاه کتاب تهران کتاب شاهنامه سینمای ایران نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران دفاع مقدس تلویزیون سریال رضا عطاران
وزارت علوم دانشگاه تهران تحقیقات و فناوری
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه افغانستان ترکیه نوار غزه اوکراین طالبان
استقلال فوتبال پرسپولیس فولاد خوزستان لیگ برتر فولاد مهدی طارمی رئال مادرید باشگاه استقلال لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی
هوش مصنوعی فناوری گوگل تبلیغات نوآوری شفق قطبی ناسا اپل دبی
خواب زیبایی شیر تجهیزات پزشکی درمان ناباروری واکسن فشار خون