پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 16 May, 2024
مجله ویستا
پدری بود - There Was A Father
سال تولید : ۱۹۴۲
کشور تولیدکننده : ژاپن
محصول : شوچیکو
کارگردان : یاسوجیرو اوزو.
فیلمنامهنویس : تادائو ایکهدا و تاکائو یانائی.
فیلمبردار : یوشون آتسوتا
آهنگساز(موسیقی متن) : گیویچی سایکی.
هنرپیشگان : چیشو ریو، شوجی سانو و میتسوکو میتو.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۴ دقیقه.
"هوریکاوا" (ریو)، معلم مدرسهای است که تنها هدفش در زندگی، تعلیم و تربیت پسرش، "ریوهای" (سانو)، است. وقتی "ریوهای" زندگی مستقلی را در پیش میگیرد و تشکیل خانواده میدهد، پدر میمیرد. به هنگام مراسم تدفین، ظرفی که خاکستر پدر در آن است، طبق سنت باید در نهایت احترام بهدست "ریوهای" حمل شود، اما او آن را به کناری میگذارد. پسر علاقهای به گذشته نشان نمیدهد و فقط سرگرم همسرش و مسائل روزمره است...
٭ شعری در توصیف عشق پدرانه و راوی احساسات مردی نسبت به تنها دلمشغولیاش ـ پسرش ـ در زندگی. حتی در پرتو شرحطفره اوزو، پس از آنکه به خاطر پایان "غیرآموزنده" فیلم مورد انتقاد قرار گرفت، نیز به سختی میتوان تصمیم گرفت آیا او در صحنه پایانی مفری برای اندیشههای نوستالژیک درباره زودگذر بودن همهچیز ارائه میکند، یا اینکه میخواهد بیتفاوتیهای اخلاقی نسل جدید دوران جنگ جهانی دوم انتقاد کند. در هر صورت، حقیقت این است که بزرگترین کارگردان ژاپن (و شاید جهان) نمیخواهد متقابل تبلیغات نظامی (مرسوم در زمان ساخته شدن فیلم) سرخم کند، هرچند که در اثر او خبری از جنگ نیست.
کشور تولیدکننده : ژاپن
محصول : شوچیکو
کارگردان : یاسوجیرو اوزو.
فیلمنامهنویس : تادائو ایکهدا و تاکائو یانائی.
فیلمبردار : یوشون آتسوتا
آهنگساز(موسیقی متن) : گیویچی سایکی.
هنرپیشگان : چیشو ریو، شوجی سانو و میتسوکو میتو.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۴ دقیقه.
"هوریکاوا" (ریو)، معلم مدرسهای است که تنها هدفش در زندگی، تعلیم و تربیت پسرش، "ریوهای" (سانو)، است. وقتی "ریوهای" زندگی مستقلی را در پیش میگیرد و تشکیل خانواده میدهد، پدر میمیرد. به هنگام مراسم تدفین، ظرفی که خاکستر پدر در آن است، طبق سنت باید در نهایت احترام بهدست "ریوهای" حمل شود، اما او آن را به کناری میگذارد. پسر علاقهای به گذشته نشان نمیدهد و فقط سرگرم همسرش و مسائل روزمره است...
٭ شعری در توصیف عشق پدرانه و راوی احساسات مردی نسبت به تنها دلمشغولیاش ـ پسرش ـ در زندگی. حتی در پرتو شرحطفره اوزو، پس از آنکه به خاطر پایان "غیرآموزنده" فیلم مورد انتقاد قرار گرفت، نیز به سختی میتوان تصمیم گرفت آیا او در صحنه پایانی مفری برای اندیشههای نوستالژیک درباره زودگذر بودن همهچیز ارائه میکند، یا اینکه میخواهد بیتفاوتیهای اخلاقی نسل جدید دوران جنگ جهانی دوم انتقاد کند. در هر صورت، حقیقت این است که بزرگترین کارگردان ژاپن (و شاید جهان) نمیخواهد متقابل تبلیغات نظامی (مرسوم در زمان ساخته شدن فیلم) سرخم کند، هرچند که در اثر او خبری از جنگ نیست.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی دولت مجلس تعطیلی شنبه ها تعطیلی شنبه قوه قضائیه دولت سیزدهم شورای نگهبان رهبر انقلاب رئیس جمهور حسن روحانی
مشهد سیل قوه قضاییه تهران هواشناسی شهرداری تهران قتل پلیس فضای مجازی بارش باران سازمان هواشناسی دستگیری
مالیات خودرو قیمت خودرو قیمت دلار بازار خودرو قیمت طلا بانک مرکزی دلار مسکن سایپا بورس ایران خودرو
نمایشگاه کتاب سریال تلویزیون کتاب نمایشگاه کتاب تهران فردوسی همایون شجریان سحر دولتشاهی شاهنامه سینمای ایران دفاع مقدس سینما
دانشگاه تهران شورای عالی انقلاب فرهنگی فضا تحقیقات و فناوری
فلسطین رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل آمریکا جنگ غزه روسیه حماس ترکیه اوکراین نوار غزه طوفان الاقصی
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر رئال مادرید جواد نکونام لیگ برتر ایران باشگاه استقلال لیگ برتر انگلیس فولاد خوزستان مهدی طارمی فولاد
هوش مصنوعی ایرانسل گوگل عیسی زارع پور تلفن همراه تبلیغات سرعت اینترنت ناسا موبایل دوربین اپل
چای دیابت خواب سرطان سرماخوردگی زوال عقل کاهش وزن دندان عقل کودک بارداری موز