یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
آسیبشناسی قاچاق کالا در ایران
تاریخ نشر : ۸۴۱۲۲۲
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۳۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۶۰۸-۰۸-۲
رده دیویی : ۳۶۴.۱۳۳۰۹۵۵
نوع اثر : بازنویسی
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : بهرامی - محسن
نویسنده : قاسمی - بهروز
نگارنده به منظور تبیین دلایل قاچاق کالا، ابتدا به معنای لغوی و تعریف قاچاق اشاره کرده، سپس مباحثی چون قلمرو گمرکی، مبادی رسمی و غیر رسمی، حقوق گمرکی، سود بازرگانی، عوارض، ورود موقت، ترانزیت، کالای ممنوع و تعرفه را مطرح میسازد. فصل دوم به بررسی سیر قوانین قاچاق کالا و ارز در ایران، اختصاص یافته است. در فصل سوم، دستگاههای مسئول در امر مبارزه با قاچاق، معرفی شدهاند. سپس دلایل به وجود آورندهی قاچاق کالا تحلیل شده است که از آن جمله است: تفاوت قیمت در بازار داخلی و خارجی به ویژه کالاهای یارانهدار، تشریفات اداری صدور قانونی کالا، سیاستهای حمایتی و محدود کنندهی دولت به منظور واردات بعضی کالاها، بیکاری و توزیع ناعادلانهی درآمدها بین اقشار مختلف جامعه، فقدان کارآمدی لازم سیستم بانکی کشور در جذب پساندازها و نقدینگیها و پولشویی. از بعد سیاسی نیز میتوان به عواملی مانند دشمنی با کشور، تحریمهای اقتصادی، نبود دولتهای مقتدر در همسایگی کشورمان اشاره کرد. از جمله دلایل فرهنگی رونق قاچاق کالا نیز میتوان تمایل اقشار پردرآمد برای مصرف کالاهای خارجی و تشویق به مصرف آنها را در رسانههای جمعی برشمرد. مباحثی چون 'ساختار قاچاق'، 'قاچاق و امنیت ملی'، 'مبادی قاچاق کالا'، 'قاچاق و نظام تعرفههای موثر' و 'راهکارهای مقابله با قاچاق کالا' در دیگر بخشهای کتاب، آورده شده است.
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۳۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۶۰۸-۰۸-۲
رده دیویی : ۳۶۴.۱۳۳۰۹۵۵
نوع اثر : بازنویسی
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : بهرامی - محسن
نویسنده : قاسمی - بهروز
نگارنده به منظور تبیین دلایل قاچاق کالا، ابتدا به معنای لغوی و تعریف قاچاق اشاره کرده، سپس مباحثی چون قلمرو گمرکی، مبادی رسمی و غیر رسمی، حقوق گمرکی، سود بازرگانی، عوارض، ورود موقت، ترانزیت، کالای ممنوع و تعرفه را مطرح میسازد. فصل دوم به بررسی سیر قوانین قاچاق کالا و ارز در ایران، اختصاص یافته است. در فصل سوم، دستگاههای مسئول در امر مبارزه با قاچاق، معرفی شدهاند. سپس دلایل به وجود آورندهی قاچاق کالا تحلیل شده است که از آن جمله است: تفاوت قیمت در بازار داخلی و خارجی به ویژه کالاهای یارانهدار، تشریفات اداری صدور قانونی کالا، سیاستهای حمایتی و محدود کنندهی دولت به منظور واردات بعضی کالاها، بیکاری و توزیع ناعادلانهی درآمدها بین اقشار مختلف جامعه، فقدان کارآمدی لازم سیستم بانکی کشور در جذب پساندازها و نقدینگیها و پولشویی. از بعد سیاسی نیز میتوان به عواملی مانند دشمنی با کشور، تحریمهای اقتصادی، نبود دولتهای مقتدر در همسایگی کشورمان اشاره کرد. از جمله دلایل فرهنگی رونق قاچاق کالا نیز میتوان تمایل اقشار پردرآمد برای مصرف کالاهای خارجی و تشویق به مصرف آنها را در رسانههای جمعی برشمرد. مباحثی چون 'ساختار قاچاق'، 'قاچاق و امنیت ملی'، 'مبادی قاچاق کالا'، 'قاچاق و نظام تعرفههای موثر' و 'راهکارهای مقابله با قاچاق کالا' در دیگر بخشهای کتاب، آورده شده است.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران حجاب مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم مجلس دولت جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور گشت ارشاد رئیسی پاکستان امام خمینی
تهران پلیس وزارت بهداشت قتل شهرداری تهران سیل کنکور پایتخت بیمارستان زنان آتش سوزی سازمان سنجش
خودرو قیمت خودرو بانک مرکزی قیمت دلار بازار خودرو دلار قیمت طلا سایپا تورم ارز مسکن ایران خودرو
سریال سینمای ایران یمن تلویزیون سینما کیومرث پوراحمد موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم
اینترنت کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل غزه فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
پرسپولیس فوتبال استقلال بازی جام حذفی آلومینیوم اراک فوتسال تیم ملی فوتسال ایران تراکتور باشگاه پرسپولیس لیورپول سپاهان
تبلیغات هوش مصنوعی ناسا اپل سامسونگ فناوری بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات روزنامه
کاهش وزن روانشناسی بارداری مالاریا آلزایمر زوال عقل