دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
۱۳شهریور ۱۳۸۶ ــ ۴ سپتامبر ــ حرفه ای به نام " توزیع " روزنامه
از همان نخستین روز انتشار روزنامه « نیویورک سان دیلی » در چهارم سپتامبر سال ۱۸۳۳ که نخستین روزنامه یومیه بشمار می رود حرفه ای به نام « روزنامه فروشی » به وجود آمد و نخستین روزنامه فروش به نام بارنی فلاهرتیBarney Flaherty
به ابتکار خودش از این چهار راه به آن چهار راه و از این رستوران به آن رستوران می دوید و با صدای بلند تیتر اول روزنامه را جار می زد تا مردم جلب شوند و بخرند و از همین روز واژه « نیوزبویNewsboy » مصطلح و " بارنی " با آن خطاب شد که تا به امروز موزعین جراید را با همین عنوان خطاب می کنند.
فروش روزنامه سپس علاوه برچهار راهها در کیوسیک های ثابت و متحرک ( نیوز ستند ) فروخته می شد که به تدریج صندوقهای خودکار و توزیع خانه به خانه ( هوم دلیوری ) جای آن را گرفته است. برخلاف تصور در کسب و کار روزنامه ، تحریریه و آگهی ها حرف اول را نمی زنند ، این توزیع خوب و کارآمد است که یک روزنامه را موفق می سازد .زیرا ، وقتی که روزنامه توزیع خوب داشته باشد ، همه می خواهند در آن مطرح شوند و هرکس می کوشد که آگهی اش در آن چاپ شود. علت پایین بودن تیراژ روز نامه ها در کشورهای معروف به جهان سوم نارسایی توزیع و نبودن توزیع خانه به خانه جراید روزانه است. ادیشن اینترنتی روزنامه ها که از نیمه دهه ۱۹۹۰ باب شده تنها بر اهمیت روزنامه افزوده است و کمکی به درآمد آن نمی کند . روزنامه ای که ادیشن اینترنتی خوب داشته باشد مورد توجه مقامات و شخصیت هاست که می خواهند خود و افکارشان در آن مطرح شود.
به ابتکار خودش از این چهار راه به آن چهار راه و از این رستوران به آن رستوران می دوید و با صدای بلند تیتر اول روزنامه را جار می زد تا مردم جلب شوند و بخرند و از همین روز واژه « نیوزبویNewsboy » مصطلح و " بارنی " با آن خطاب شد که تا به امروز موزعین جراید را با همین عنوان خطاب می کنند.
فروش روزنامه سپس علاوه برچهار راهها در کیوسیک های ثابت و متحرک ( نیوز ستند ) فروخته می شد که به تدریج صندوقهای خودکار و توزیع خانه به خانه ( هوم دلیوری ) جای آن را گرفته است. برخلاف تصور در کسب و کار روزنامه ، تحریریه و آگهی ها حرف اول را نمی زنند ، این توزیع خوب و کارآمد است که یک روزنامه را موفق می سازد .زیرا ، وقتی که روزنامه توزیع خوب داشته باشد ، همه می خواهند در آن مطرح شوند و هرکس می کوشد که آگهی اش در آن چاپ شود. علت پایین بودن تیراژ روز نامه ها در کشورهای معروف به جهان سوم نارسایی توزیع و نبودن توزیع خانه به خانه جراید روزانه است. ادیشن اینترنتی روزنامه ها که از نیمه دهه ۱۹۹۰ باب شده تنها بر اهمیت روزنامه افزوده است و کمکی به درآمد آن نمی کند . روزنامه ای که ادیشن اینترنتی خوب داشته باشد مورد توجه مقامات و شخصیت هاست که می خواهند خود و افکارشان در آن مطرح شود.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
دولت مجلس شورای اسلامی علی شمخانی مجلس شورای نگهبان حجاب دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران انتخابات افغانستان گشت ارشاد رئیس جمهور
تهران شورای شهر هواشناسی شورای شهر تهران شهرداری تهران پلیس قتل فضای مجازی سیل کنکور وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
دلار خودرو تورم قیمت دلار مالیات قیمت خودرو بازار خودرو بانک مرکزی قیمت طلا مسکن ایران خودرو سایپا
سریال نون خ پیمان معادی تئاتر تلویزیون فیلم سینمای ایران سینما بازیگر موسیقی سریال پایتخت ازدواج
سازمان سنجش خورشید
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه نوار غزه عراق
فوتبال تیم ملی فوتسال ایران ایران پرسپولیس استقلال فوتسال بازی سپاهان باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور
هوش مصنوعی اپل آیفون ماه تبلیغات فناوری ناسا گوگل نخبگان مریخ
روانشناسی خواب موز کاهش وزن بارداری دندانپزشکی آلزایمر روغن حیوانی