جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
تاکسی - Taxi
سال تولید : ۱۹۹۸
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : لوک بسون، میشل پتن و لوران پتن
کارگردان : ژرار پیره
فیلمنامهنویس : بسون
فیلمبردار : ژان پییر سووره
آهنگساز(موسیقی متن) : یام
هنرپیشگان : سامی ناصری، فردریک دیفنتال، ماریون کوتیلار، اما سیوبرگ، مانوئلا گوراری، برنار فارسی و سباستین تیری.
نوع فیلم : رنگی، ۸۵ دقیقه.
̎دانیل̎ (ناصری) که قبلاً برای مشتریها پیتزا میبرده اکنون یک راننده تاکسی است. او دیوانهٔ رانندگی است و ماشین پرقدرتی را هم میراند. وقتی با پلیسی به نام ̎امیلیین̎ (دیفنتال) درگیر میشود که به تازگی و برای هشتمینبار او را در امتحان رانندگی رد کرده، مجبور میشود با پلیس معاملهای بکند. اگر او بخواهد گواهینامه رانندگیاش را بگیرد، باید به پلیس در دستگیری گروهی از دزدان آلمانی که بسیار سریع میراند و بانکهای شهر را غارت میکنند، کمک کند...
● تاکسی نمونه ایدهآل آن چیزی است که سینمای اروپا به آن نیاز دارد. فیلمی که با در نظر رگفتن استانداردها یتولید آمریکائی بتواند مخاطبش را سرگرم کند، بازارهای داخلی را به دست آورد و نیم نگاهی هم به بازار بینالمللی داشته باشد. فیلم عمدهٔ اعتبارش را از بسون، موفقترین فیلمساز فرانسوی این سالها در مقام فیلمنامهنویس و تهیه کننده میگیرد و با الگو قراردادن کلیشهای قدیمی در تلفیق کمدی و اکشن به روایت سرراستی میرسد که سرگرم کننده نیز هست. طراحی صحنههای تعقیب و گریز با اتوموبیل جذابترین فصلهای کار است که البته گاهی نقاشی متحرکؤار میشود و موسیقی هم ریتم جذابی دارد. چند سال بعد (۲۰۰۴ به کارگردانی تیم استوری) به سیاق دیگر کارهائی که بسون در آنەا نقشی به عهده داشته، فیلم در هالیوود و با تیمی کاملاً آمریکائی باسازی میشود. دنبالهها: تاکسی ۲ (ژرار کراوچیک، ۲۰۰۰) و تاکسی ۳ (کراوچیک، ۲۰۰۳).
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : لوک بسون، میشل پتن و لوران پتن
کارگردان : ژرار پیره
فیلمنامهنویس : بسون
فیلمبردار : ژان پییر سووره
آهنگساز(موسیقی متن) : یام
هنرپیشگان : سامی ناصری، فردریک دیفنتال، ماریون کوتیلار، اما سیوبرگ، مانوئلا گوراری، برنار فارسی و سباستین تیری.
نوع فیلم : رنگی، ۸۵ دقیقه.
̎دانیل̎ (ناصری) که قبلاً برای مشتریها پیتزا میبرده اکنون یک راننده تاکسی است. او دیوانهٔ رانندگی است و ماشین پرقدرتی را هم میراند. وقتی با پلیسی به نام ̎امیلیین̎ (دیفنتال) درگیر میشود که به تازگی و برای هشتمینبار او را در امتحان رانندگی رد کرده، مجبور میشود با پلیس معاملهای بکند. اگر او بخواهد گواهینامه رانندگیاش را بگیرد، باید به پلیس در دستگیری گروهی از دزدان آلمانی که بسیار سریع میراند و بانکهای شهر را غارت میکنند، کمک کند...
● تاکسی نمونه ایدهآل آن چیزی است که سینمای اروپا به آن نیاز دارد. فیلمی که با در نظر رگفتن استانداردها یتولید آمریکائی بتواند مخاطبش را سرگرم کند، بازارهای داخلی را به دست آورد و نیم نگاهی هم به بازار بینالمللی داشته باشد. فیلم عمدهٔ اعتبارش را از بسون، موفقترین فیلمساز فرانسوی این سالها در مقام فیلمنامهنویس و تهیه کننده میگیرد و با الگو قراردادن کلیشهای قدیمی در تلفیق کمدی و اکشن به روایت سرراستی میرسد که سرگرم کننده نیز هست. طراحی صحنههای تعقیب و گریز با اتوموبیل جذابترین فصلهای کار است که البته گاهی نقاشی متحرکؤار میشود و موسیقی هم ریتم جذابی دارد. چند سال بعد (۲۰۰۴ به کارگردانی تیم استوری) به سیاق دیگر کارهائی که بسون در آنەا نقشی به عهده داشته، فیلم در هالیوود و با تیمی کاملاً آمریکائی باسازی میشود. دنبالهها: تاکسی ۲ (ژرار کراوچیک، ۲۰۰۰) و تاکسی ۳ (کراوچیک، ۲۰۰۳).
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
غزه ایران روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی دولت سیزدهم روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
سلامت یسنا آتش سوزی قوه قضاییه تهران بارش باران پلیس شهرداری تهران سیل آموزش و پرورش فضای مجازی
قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار خودرو بازار خودرو دلار سایپا بانک مرکزی ایران خودرو
نمایشگاه کتاب سریال کتاب مسعود اسکویی تلویزیون سینما سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه حماس نوار غزه چین اوکراین ترکیه انگلیس نتانیاهو ایالات متحده آمریکا
فوتبال استقلال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی تماس تصویری گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
خواب بیمه فشار خون کبد چرب کاهش وزن دیابت