پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
۲۵ دی ـ ۱۵ ژانویه ـ بحران جهانی خبر
پنجشنبه شب ۱۳ ژانویه ۲۰۰۵ شبكه تلویزیون عمومی آمریكا( پی بی اس ) برای بررسی علل بحران خبر در جهان یك میز گرد با شركت چند روزنامه نگار و محقق تشكیل داده بود. این میز گرد در پی جنجال پرداخت پول از جانب وزارت آموزش و پرورش آمریكا به «آرمسترانگ ویلیامز» برای تایید یك برنامه این وزارتخانه در مقالات خود و نیز جعل خبر توسط چند خبر نگار و همچنین بركناری چهارتن از عوامل خبری شبكه سی بی اس كه در تهیه یك گزارش مصور دقت كامل بعمل نیاورده بودند برگزار شده بود.
در این میز گرد، یك محقق موسسه« پن » گفت كه طبق تحقیقات این موسسه در سراسر جهان، تنها ۳۶ درصد خوانندگان و بینندگان اخبار به درستی و مطابق اصول تهیه شدن آنها اعتماد دارند كه ده درصد كمتر از سال ۱۹۹۵است. آنان كه اعتماد خود را از دست داده اند گفته اند: در این دنیای پهناور خبرهایی هستند كه خبرنگاران عمدا و یا بر حسب تنبلی و داشتن مشغله دیگر سراغشان نمی روند و مخاطبان، از دانستن آنها محروم می شوند. به علاوه، دیده شده است كه هرچه را كه به خبرنگاران بدهند نقل می كنند بدون این كه در باره ادعا، تحقیق بیشتر كنند و نظر خود و یا دیگران را هم در كنارشان بنویسند و گفته اند كه كیفیت خبرها از نظر كامل بودن و كامل تنظیم شدن به یك سوم سابق رسیده است. از دید این دسته از مخاطبان( كه نظرشان استعلام شده بود)، به خبرنگارانی كه به ماموریت خارج از كشورشان اعزام می شوند و یا این كه در كشور دیگری ماموریت دارند می گویند ( دستور می دهند) كه چه خبر هایی را باید تهیه كنند و بفرستند، یعنی ماموریت آنان از پیش مشخص شده است.
سایر شركت كنندگان در میز گرد تایید كردند كه یكی از مشكلات این است كه به علت كمبود خبرنگار خوب و حرفه ای ، اخیرا رسانه ها برای پر كردن سازمان خود هر متقاضی و با هر تجربه و معلومات و تحصیلات را بكار گرفته اند كه باعث افت خبر شده است. همین دسته گفتند كه خبرنگاران خوب ترجیح می دهند كه به استخدام دستگاههای روابط عمومی كه پول و مزایای بیشتری می دهند درآیندو یا این كه مشاور مطبوعاتی مقامات شوند.
در این میز گرد، یك محقق موسسه« پن » گفت كه طبق تحقیقات این موسسه در سراسر جهان، تنها ۳۶ درصد خوانندگان و بینندگان اخبار به درستی و مطابق اصول تهیه شدن آنها اعتماد دارند كه ده درصد كمتر از سال ۱۹۹۵است. آنان كه اعتماد خود را از دست داده اند گفته اند: در این دنیای پهناور خبرهایی هستند كه خبرنگاران عمدا و یا بر حسب تنبلی و داشتن مشغله دیگر سراغشان نمی روند و مخاطبان، از دانستن آنها محروم می شوند. به علاوه، دیده شده است كه هرچه را كه به خبرنگاران بدهند نقل می كنند بدون این كه در باره ادعا، تحقیق بیشتر كنند و نظر خود و یا دیگران را هم در كنارشان بنویسند و گفته اند كه كیفیت خبرها از نظر كامل بودن و كامل تنظیم شدن به یك سوم سابق رسیده است. از دید این دسته از مخاطبان( كه نظرشان استعلام شده بود)، به خبرنگارانی كه به ماموریت خارج از كشورشان اعزام می شوند و یا این كه در كشور دیگری ماموریت دارند می گویند ( دستور می دهند) كه چه خبر هایی را باید تهیه كنند و بفرستند، یعنی ماموریت آنان از پیش مشخص شده است.
سایر شركت كنندگان در میز گرد تایید كردند كه یكی از مشكلات این است كه به علت كمبود خبرنگار خوب و حرفه ای ، اخیرا رسانه ها برای پر كردن سازمان خود هر متقاضی و با هر تجربه و معلومات و تحصیلات را بكار گرفته اند كه باعث افت خبر شده است. همین دسته گفتند كه خبرنگاران خوب ترجیح می دهند كه به استخدام دستگاههای روابط عمومی كه پول و مزایای بیشتری می دهند درآیندو یا این كه مشاور مطبوعاتی مقامات شوند.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران روز معلم آمریکا معلمان رهبر انقلاب دولت مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم خلیج فارس حجاب شهید مطهری
زلزله تهران هواشناسی شهرداری تهران سیل پلیس قوه قضاییه آموزش و پرورش بارش باران سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
خودرو بانک مرکزی ارز قیمت دلار قیمت خودرو ایران خودرو قیمت طلا دلار سایپا بازار خودرو کارگران تورم
مسعود اسکویی فضای مجازی تلویزیون سریال سینمای ایران سینما دفاع مقدس موسیقی فیلم
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
غزه رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل جنگ غزه چین روسیه نوار غزه حماس عربستان ترکیه یمن
پرسپولیس استقلال فوتبال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر باشگاه پرسپولیس
اینستاگرام همراه اول دبی اپل ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات گوگل پهپاد
کبد چرب بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه ویتامین طول عمر بارداری