پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا


پژوهش در کلاس درس (راهنمای معلمان)


تاریخ نشر : ۸۴۰۶۱۹
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۹۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۷۹-۰۳۳-۹
رده دیویی : ۳۷۰.۷۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
ویراستار : کیایی - منصور
مترجم : مرعشی - سیدعلی‌اکبر
مترجم : وفایی - مسعود
نویسنده : هاپکینز - دیوید

راهنمای حاضر، افزون بر مسائل تدریس، مباحثی چون یادگیری دانش آموزان، برنامه‌ی درسی، ارزشابی برنامه‌ها و شرایط و وضعیت مدرسه را دربر می‌گیرد. به تصریح نگارنده: 'جنبش پژوهش کلاس درس، معتقد است که معلم به جای حاکم کلاس درس در غالب اوقات باید نقش مدیر بی‌طرف و یا حداکثر نقش راهنما را ایفا نماید و این دانش آموزانند که خود به بررسی درباره‌ی موضوع درس می‌پردازند، گزارش تهیه می‌کنند، آن را در کلاس ارائه می‌کنند و به این ترتیب بر فهم و دانسته‌های خود می‌افزایند. دانش آموزان در این مدارس، یاد می‌گیرند که چگونه یاد بگیرند و به این ترتیب از سایه‌ی تحکم معلم، رها می‌شوند و خود بیش از دیگران، مسئولیت یادگیری خود را برعهده می‌گیرند'.