سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا
دلکو
کار دلکو تقسیم برق است، ساختمان دلکو عبارتست:
۱) بدنه دلکو، در بدنه دلکو پلاتینهای مثبت و منفی خازن چکش برق و غیره قرار دارد. کارپلاتینها قطع و وصل جریان برق کویل است. چکش برق ولتاژ قوی را به قسمتهای مختلف در پوش دلکو و در نتیجه به شمعها رساند.
۲) میله وسط دلکو ـ سه میله وسط دلکو دندانهدار است دندانهٔ سر میله با دندانهٔ میل سوپاپ درگیر است. گردش میلهٔ وسط دلکو چکش برق را میچرخاند و قطع و وصل پلاتین را سبب میشود.
۳) درپوش دلکو ـ به تعداد شمعهای موتور، سیم از آن خارج میشود از دلکو برق به شمع میرسد.
● طرز کار دلکو
چون سویچ اتومبیل را باز کنیم یعنی مدار اولیه را وصل کنیم برق شش ولت باتری پس از عبور از سیم پیچی ضخیم داخل کویل بهوسیله سیمی به پهلوی دلکو مربوط میشود در پهلوی دلکو عایقی وجود دارد و سیم از داخل آن وارد بدنه شده و به پلاتین مثبت و دنباله فیوز وصل میشود (سه راهی دلکو) انتهای پلاتین مثبت را بدینوسیله از صفحه دلکو که زیر پلاتین است جدا میکند در وسط پلاتین نیز یک عایق فیبری وجود دارد که به قسمت پهلودار مثبت به میله دلکو سرایت نماید در سر پلاتین مثبت دکمه گردی قرار گرفته که به دکمه پلاتین منفی تکیه میکند در موقع عادی پلاتین مثبت در اثر فشار فنر تیغه مانندی که دارد به پلاتین منفی متصل است.
پلاتین منفی توسط پایه خود بهوسیله دو پیچ به صفحه دلکو بسته شده است که یکی به پیچ تنظیم و دیگری به پیچ اثبات موسوم است و با شل کردن این دو پیچ و حرکت پلاتین میتوان فاصله میان پلاتین را تنظیم کرد.
۱) بدنه دلکو، در بدنه دلکو پلاتینهای مثبت و منفی خازن چکش برق و غیره قرار دارد. کارپلاتینها قطع و وصل جریان برق کویل است. چکش برق ولتاژ قوی را به قسمتهای مختلف در پوش دلکو و در نتیجه به شمعها رساند.
۲) میله وسط دلکو ـ سه میله وسط دلکو دندانهدار است دندانهٔ سر میله با دندانهٔ میل سوپاپ درگیر است. گردش میلهٔ وسط دلکو چکش برق را میچرخاند و قطع و وصل پلاتین را سبب میشود.
۳) درپوش دلکو ـ به تعداد شمعهای موتور، سیم از آن خارج میشود از دلکو برق به شمع میرسد.
● طرز کار دلکو
چون سویچ اتومبیل را باز کنیم یعنی مدار اولیه را وصل کنیم برق شش ولت باتری پس از عبور از سیم پیچی ضخیم داخل کویل بهوسیله سیمی به پهلوی دلکو مربوط میشود در پهلوی دلکو عایقی وجود دارد و سیم از داخل آن وارد بدنه شده و به پلاتین مثبت و دنباله فیوز وصل میشود (سه راهی دلکو) انتهای پلاتین مثبت را بدینوسیله از صفحه دلکو که زیر پلاتین است جدا میکند در وسط پلاتین نیز یک عایق فیبری وجود دارد که به قسمت پهلودار مثبت به میله دلکو سرایت نماید در سر پلاتین مثبت دکمه گردی قرار گرفته که به دکمه پلاتین منفی تکیه میکند در موقع عادی پلاتین مثبت در اثر فشار فنر تیغه مانندی که دارد به پلاتین منفی متصل است.
پلاتین منفی توسط پایه خود بهوسیله دو پیچ به صفحه دلکو بسته شده است که یکی به پیچ تنظیم و دیگری به پیچ اثبات موسوم است و با شل کردن این دو پیچ و حرکت پلاتین میتوان فاصله میان پلاتین را تنظیم کرد.
منبع : مطالب ارسال شده
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
آمریکا یمن رهبر انقلاب شورای نگهبان مجلس مجلس شورای اسلامی صادق زیباکلام دولت دولت سیزدهم انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم
بارش باران پلیس راهور هواشناسی شهرداری تهران قوه قضاییه پلیس قتل سیل سازمان هواشناسی سلامت زلزله وزارت بهداشت
خودرو مسکن بانک مرکزی قیمت دلار سایپا قیمت طلا قیمت خودرو بازار خودرو بورس گاز حقوق بازنشستگان دلار
نمایشگاه کتاب تهران تهران کتاب نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران دفاع مقدس حج سینمای ایران تلویزیون تئاتر رضا عطاران سریال سینما
وزارت علوم دانشگاه تهران
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه افغانستان طوفان الاقصی نوار غزه اوکراین ترکیه
استقلال فوتبال فولاد خوزستان پرسپولیس مهدی طارمی لیگ برتر رئال مادرید فولاد بازی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال
فناوری شفق قطبی تبلیغات نوآوری ایلان ماسک ناسا اپل
کودک خواب واکسن شیر تجهیزات پزشکی فشار خون افسردگی