سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا
اشکهای تلخ پترافون کانت - Die Bitteren Tranen Der Petra Von Kant
سال تولید : ۱۹۷۲
کشور تولیدکننده : آلمانغربی
محصول : تانگو فیلم
کارگردان : راینر ورنر فاسبیندر، برمبنای نمایشنامهای نوشته خودش.
فیلمنامهنویس : راینر ورنر فاسبیندر، برمبنای نمایشنامهای نوشته خودش.
فیلمبردار : میکائیل بالهاوس
آهنگساز(موسیقی متن) : -
هنرپیشگان : مارگیت کارستنسن، هانا شیگولا، ایرم هرمان، کاترین شاکه و افا ماتز.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۴ دقیقه.
«پترا فون کانت» (کارستنسن)، طراح لباس، غالب اوقاتش را در آپارتمان بزرگ و مجللش، همراه با خدمتکار وفادارش، «مارلنه» (هرمان) به سر میبرد. «پترا» در ملاقاتی که با دوستش، «سیدونی» (شاکه) دارد از همسر دومش، «فرانک» صحبت میکند، این که چگونه ازدواجشان باعث نابودی عشق و آزادیشان شده است. «سیدونی»، «پترا» را به دوست جوانش، «کارین تیم» (شیگولا) معرفی میکند که ازدواج ناخوشایندی داشته و دوست دارد بهعنوان مانکن لباس مشغول بهکار شود. «پترا»، «کارین» را ملاقات میکند و برایش درباره ازدواج ناموفق اولش با «پییر» صحبت میکند. به «کارین» میگوید در صورتی که پیش او بماند، تمام تلاشش را خواهد کرد تا او را به موفقیت برساند. اما «کارین»، پس از مدتی، «پترا» را ترک میکند. «پترا» دختر نوجوانش، «گابریله» (ماتز) را ملاقات میکند که به او میگوید دلباخته مردی شده است. «پترا» عصبانی میشود و به دخترش توهین میکند. هنگامی که در ملاقات با مادرش، از علاقهاش به «کارین» میگوید، او را میرنجاند. «کارین» به «پترا» تلفن میکند و میگوید که دیگر علاقهای به مانکن شدن ندارد. «پترا» سرخورده از همه جا به کارگر وفادارش «مارلنه» روی میآورد، اما «مارلنه» هم «پترا» را ترک میکند.
* نمایشی به سبک فاسبیندر از دنیای رو به زوال ملکهای که در دنیای پُرزرق و برق مُدگرفتار است. فیلم البته از ساختاری تآتری برخوردار است که آن هم بهدلیل اقتباس از نمایشنامهای نوشته خود فاسبیندر است. فیلم با نمائی از «مارلنه» در روشنائی صبح آغاز میشود و با نمائی از تنهائی «پترا» در تاریکی پایان مییابد. در این حد فاصل ما شاهد زوالِ زندگی از ورای دنیای «هاویشام» گونه «پترا» هستیم. از سوی دیگر فیلم روایت ناممکن بودن سلطهجوئی زنانه هم است. «پترا» که در رابطه سلطهجویانهاش با نزدیکانش شکست خورده، حتی با هزار و یک وعده موفقیت به «کارین» در ازای یک رابطه سلطهجویانه و رابطه ارباب - رعیتی با «مارلنه» هم ناکام میماند. فاسبیندر در ترسیم دنیای رو به زوال «پترا» از تمام تمیهدات بصری مثل نورپردازیهای سبک مدارانه (کار فیلمبردار بعدها مشهور شده، بالهاوس) و طراحی صحنه متراکم که فضائی خفه و بسته بر آپارتمان «پترا» داده، سود جسته است. تأثیر غولهای هالیوودی از جوزف فون استرنبرگ گرفته تا جوزف منکهویتس در اغلب صحنههای فیلم مشهود است. موسیقی فیلم مجموعهای از ترانههای راک و آثار کلاسیک است.
کشور تولیدکننده : آلمانغربی
محصول : تانگو فیلم
کارگردان : راینر ورنر فاسبیندر، برمبنای نمایشنامهای نوشته خودش.
فیلمنامهنویس : راینر ورنر فاسبیندر، برمبنای نمایشنامهای نوشته خودش.
فیلمبردار : میکائیل بالهاوس
آهنگساز(موسیقی متن) : -
هنرپیشگان : مارگیت کارستنسن، هانا شیگولا، ایرم هرمان، کاترین شاکه و افا ماتز.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۴ دقیقه.
«پترا فون کانت» (کارستنسن)، طراح لباس، غالب اوقاتش را در آپارتمان بزرگ و مجللش، همراه با خدمتکار وفادارش، «مارلنه» (هرمان) به سر میبرد. «پترا» در ملاقاتی که با دوستش، «سیدونی» (شاکه) دارد از همسر دومش، «فرانک» صحبت میکند، این که چگونه ازدواجشان باعث نابودی عشق و آزادیشان شده است. «سیدونی»، «پترا» را به دوست جوانش، «کارین تیم» (شیگولا) معرفی میکند که ازدواج ناخوشایندی داشته و دوست دارد بهعنوان مانکن لباس مشغول بهکار شود. «پترا»، «کارین» را ملاقات میکند و برایش درباره ازدواج ناموفق اولش با «پییر» صحبت میکند. به «کارین» میگوید در صورتی که پیش او بماند، تمام تلاشش را خواهد کرد تا او را به موفقیت برساند. اما «کارین»، پس از مدتی، «پترا» را ترک میکند. «پترا» دختر نوجوانش، «گابریله» (ماتز) را ملاقات میکند که به او میگوید دلباخته مردی شده است. «پترا» عصبانی میشود و به دخترش توهین میکند. هنگامی که در ملاقات با مادرش، از علاقهاش به «کارین» میگوید، او را میرنجاند. «کارین» به «پترا» تلفن میکند و میگوید که دیگر علاقهای به مانکن شدن ندارد. «پترا» سرخورده از همه جا به کارگر وفادارش «مارلنه» روی میآورد، اما «مارلنه» هم «پترا» را ترک میکند.
* نمایشی به سبک فاسبیندر از دنیای رو به زوال ملکهای که در دنیای پُرزرق و برق مُدگرفتار است. فیلم البته از ساختاری تآتری برخوردار است که آن هم بهدلیل اقتباس از نمایشنامهای نوشته خود فاسبیندر است. فیلم با نمائی از «مارلنه» در روشنائی صبح آغاز میشود و با نمائی از تنهائی «پترا» در تاریکی پایان مییابد. در این حد فاصل ما شاهد زوالِ زندگی از ورای دنیای «هاویشام» گونه «پترا» هستیم. از سوی دیگر فیلم روایت ناممکن بودن سلطهجوئی زنانه هم است. «پترا» که در رابطه سلطهجویانهاش با نزدیکانش شکست خورده، حتی با هزار و یک وعده موفقیت به «کارین» در ازای یک رابطه سلطهجویانه و رابطه ارباب - رعیتی با «مارلنه» هم ناکام میماند. فاسبیندر در ترسیم دنیای رو به زوال «پترا» از تمام تمیهدات بصری مثل نورپردازیهای سبک مدارانه (کار فیلمبردار بعدها مشهور شده، بالهاوس) و طراحی صحنه متراکم که فضائی خفه و بسته بر آپارتمان «پترا» داده، سود جسته است. تأثیر غولهای هالیوودی از جوزف فون استرنبرگ گرفته تا جوزف منکهویتس در اغلب صحنههای فیلم مشهود است. موسیقی فیلم مجموعهای از ترانههای راک و آثار کلاسیک است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم شورای نگهبان رهبر انقلاب قوه قضائیه حسن روحانی صادق زیباکلام مجلس دوازدهم انتخابات
هواشناسی پلیس قتل تهران شهرداری تهران فضای مجازی بارش باران سازمان هواشناسی سیل سلامت شورای شهر تهران وزارت بهداشت
قیمت دلار قیمت طلا بانک مرکزی دولت خودرو قیمت خودرو سایپا بازار خودرو بورس مسکن دلار ایران خودرو
نمایشگاه کتاب همایون شجریان فردوسی سحر دولتشاهی شاهنامه کتاب نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران تلویزیون دفاع مقدس سریال تئاتر
دانشگاه تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری فضا آیفون
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه جنگ غزه فلسطین آمریکا روسیه حماس ترکیه افغانستان اوکراین نوار غزه
فوتبال استقلال لیگ برتر پرسپولیس فولاد خوزستان لیگ برتر ایران مهدی طارمی فولاد باشگاه استقلال رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران بازی
هوش مصنوعی همراه اول گوگل موبایل دوربین فناوری تبلیغات هواپیما ناسا نوآوری دبی ایلان ماسک
کاهش وزن افسردگی زوال عقل کودک تجهیزات پزشکی دوچرخه سواری واکسن فشار خون سلامت روان