یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
دستور العمل همیشه تازه ناپلئون به مقامات دولتی فرانسه (در این روز ۲ اوت)
ناپلئون بناپارت كنسول اول فرانسه (رئیس قوه مجریه) دوم اوت ۱۸۰۲ و دو سال پیش از امپراتور شدنش دستور اكید داد كه مقامات ارشد فرانسوی به نامه های مردم ظرف سه روز پس از وصول، پاسخ كتبی دهند و شنبه ها را برای ملاقات با متقاضیان ، صرفنظر از این كه چه كسانی باشند اختصاص دهند. همزمان ، ناپلئون از مردم نیز درخواست كرد كه در صورت مشاهده نقض آن دستور به شخص او شكایت كنند تا شخصا رسیدگی كند.
۱۳ قرن پیش از ناپلئون كه خود را سرباز انقلاب فرانسه می خواند ، در ایران خسرو انوشیروان دست به چنین كاری زده بود كه از « تاریخ »، نه افراد، لقب « دادگر » گرفته است. پارلمان انگلستان هم پیش از ناپلئون كمیسیون عرایض در جوار خود خلق كرد كه الگوی همه پارلمانها شده است، ازجمله پارلمان ما كه كمیسیون اصل ۹۰ دارد . پیشرفته بودن كشورها تنها به خاطر دانش و صنعت آنها نیست ، رسیدگی به درد دلها است؛ پیش از آن كه « فریاد » شوند. در برخی از كشورها كمتر از سه روز به نامه مردم ترتیب اثر می دهند. در این ممالك رسم نیست كه صاحب نامه را برای ادای توضیح دعوت كنند؛ مدیری كه نامه را دریافت می دارد برحسب اهمیت و فوریت نامه، معاون و یا یكی از زیر دستان خود را به سراغ شاكی می فرستد . مسئله تا حل شدن دنبال می شود و برای حل آن، اگر لازم باشد ضابطه و قانون وضع می گردد.
یكی از وظایف هر دفتر روابط عمومی یافتن شكایات از لابلای روزنامه ها و دادن به مقام مربوط و تعقیب آن تا حل مسئله است، و به همین لحاظ است كه شمار ناراضیان از عملكرد ادارات كم می شود و به حد اقل می رسد. باوجود این، در دویست و دومین سالروز صدور دستور حیاتی ناپلئون هنوز كشورهایی هستند كه به مشكلات مردم كه در جراید منعكس می شود و یا نامه های ارسالی آنان ، آن طور كه باید توجه نمی شود كه یك ضعف اداری بزرگ است.
دکتر نوشیروان کیهانی زاده
۱۳ قرن پیش از ناپلئون كه خود را سرباز انقلاب فرانسه می خواند ، در ایران خسرو انوشیروان دست به چنین كاری زده بود كه از « تاریخ »، نه افراد، لقب « دادگر » گرفته است. پارلمان انگلستان هم پیش از ناپلئون كمیسیون عرایض در جوار خود خلق كرد كه الگوی همه پارلمانها شده است، ازجمله پارلمان ما كه كمیسیون اصل ۹۰ دارد . پیشرفته بودن كشورها تنها به خاطر دانش و صنعت آنها نیست ، رسیدگی به درد دلها است؛ پیش از آن كه « فریاد » شوند. در برخی از كشورها كمتر از سه روز به نامه مردم ترتیب اثر می دهند. در این ممالك رسم نیست كه صاحب نامه را برای ادای توضیح دعوت كنند؛ مدیری كه نامه را دریافت می دارد برحسب اهمیت و فوریت نامه، معاون و یا یكی از زیر دستان خود را به سراغ شاكی می فرستد . مسئله تا حل شدن دنبال می شود و برای حل آن، اگر لازم باشد ضابطه و قانون وضع می گردد.
یكی از وظایف هر دفتر روابط عمومی یافتن شكایات از لابلای روزنامه ها و دادن به مقام مربوط و تعقیب آن تا حل مسئله است، و به همین لحاظ است كه شمار ناراضیان از عملكرد ادارات كم می شود و به حد اقل می رسد. باوجود این، در دویست و دومین سالروز صدور دستور حیاتی ناپلئون هنوز كشورهایی هستند كه به مشكلات مردم كه در جراید منعكس می شود و یا نامه های ارسالی آنان ، آن طور كه باید توجه نمی شود كه یك ضعف اداری بزرگ است.
دکتر نوشیروان کیهانی زاده
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران دولت جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم مجلس گشت ارشاد رئیسی امام خمینی رئیس جمهور جنگ
آتش سوزی وزارت بهداشت سلامت تهران قتل شهرداری تهران سیل کنکور هواشناسی فضای مجازی پلیس پایتخت
خودرو دلار بازار سرمایه قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن تورم ایران خودرو
سریال سینمای ایران تلویزیون سینما موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری ترانه علیدوستی کتاب تئاتر
اینترنت خورشید کنکور ۱۴۰۳
جنگ غزه اسرائیل غزه رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی سپاهان آلومینیوم اراک فوتسال تیم ملی فوتسال ایران تراکتور باشگاه پرسپولیس لیورپول
هوش مصنوعی تبلیغات ناسا سامسونگ فناوری اپل بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات
بارداری کاهش وزن مالاریا زوال عقل