پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 16 May, 2024
مجله ویستا


مدیریت استراتژیک سازمان


تاریخ نشر : ۸۴۰۶۱۲
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۸۶۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۵۰۱-۵۰-۵
رده دیویی : ۶۵۸.۴۰
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تبریز
نویسنده : فقهی‌فرهمند - ناصر

نویسنده در این کتاب علاوه بر تعریفی از استراتژیک، مدیریت استراتژیک، طراحی استراتژیک، برنامه‌ریزی استراتژیک و مدیریت استراتژیک بازرگانی را به تفضیل بررسی کرده است. وی خاطرنشان می‌کند: 'فرصت‌ها دور نمایهی استراتژی‌ها هستند، بدون فرصت‌، استراتژی‌ امری بی‌معناست. فرصت‌ها استراتژی‌ها را می‌سازند و اگر سوال شود که چه چیزی فرصت‌ها را می‌سازد پاسخ در یک کلمه خلاصه می‌شود: قواعد از طرفی فرصت‌ها و منافع نهفته در آن‌ها در بستر قواعد پارادایم شکل می‌گیرند و با هر پارادایم جدیدی، فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی به وجود می‌آید و فرصت‌های مبتنی بر قواعد پارادایم گذشته از بین می‌رود سازمان‌هایی که استراتژی خود را با قواعد پارادایم جدید استوار سازند به بهترین نحو قادرند تا از فرصت‌های ناشی از این قواعد بهره جویند و سازمان‌هایی که بر قواعد گذشته اصرار ورزند به همراه پارادایم گذشته کنار خواهند رفت'.