سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا
ضعف های ارتباطی بین روابط عمومی ها و رسانه ها
دلایل متعددی وجود دارد که روابط عمومی ها نتوانند به طور موثر با رسانه های مختلف ارتباط پیدا کنندکه این دلایل به شرح زیر است :
الف ) دلایل اجتماعی: بعضی از روابط عمومی ها جامع پذیر نیستند پی به اهمیت ارتباط اجتماعی نبرده اند و در نتیجه با رسانه ها مشکل دارند .
ب ) دلایل ساختاری: به دلیل نبود شایسته سالاری در سازمانها یا در بعضی از سازمانها آنها پی به اهمیت تبلیغات نبرده اند ودر نتیجه در رسانه های ارتباط ندارند
ج ) دلایل سیاسی: به این معنا که عوامل تعیین کننده قدرت یا نیروهای سیاسی خاصی مانع از این هستند که بعضی از سازمانها با رسانه ها رابطه داشته باشند .
اما دلایل متعددی دیگری که رسانه ها با روابط عمومی ها نمی توانند ارتباط برقرار کننداینکه هر سازمان که دربطن جامعه پدید می آید باید کارکردهایی در خدمت جمع و جامعه داشته باشد و چنان تنظیم گردد که بتواند به صورتی هماهنگ ( خدمات خود را به جامعه که منشا و موجد آن است عرضه دارد)
هارولد لاسول می گوید : سازمانها نسبت به جامعه ۳ وظیفه دارند : ۱- مراقبت از محیط (حراست از محیط) ۲-ایجاد همبستگی میان اجراء گوناگون جامعه در پاسخ به نیارهای محیطی (ایجاد همبستگی اجتماعی)۳- انتقال میراث اجتماعی از نسلی به نسل دیگر .
دیدگاه مرتن و لازارسفلد این دو از پیشگامان تحقیق دررسانه های ارتباط جمعی و آثار و کارکردهای آنان در مورد بخش وسایل ارتباط جمعی هستند که می گویند وظیفه سازمانها به صورت زیراست:
۱) وظیفه اخلاقی (حمایت از هنجارهای اجتماعی ) ۲- امکان اعطای پایگاه اجتماعی (این وسایل ارتباط جمعی با دادن معروفیت به اشخاص و گروهها به ارتقای پایگاههای آنان می پردازد)
لازارسفلد همچنین می گوید نقشهای رسانه های همگانی به صورت زیر هستند :
۱) نقشهای تفریحی
۲) نقشهای خبری
۳) نقشهای همگن سازی
۴) آگاه سازی(آگاهی مردم را سازمان یافته میکند)
۵) احساس تعلق اجتماعی
مطابقت گرفته شده جذب رسانه ها بود و اگر رسانه ها این وظایف را به خوبی انجام ندهند و از عهده داشتن این نقشها به خوبی بر نیایند پس نمی توانند با روابط عمومی ها ارتباط نزدیک برقرار کنند .
▪ راهکارهای موفق ارتباطی چیست ؟ برای ارتباط سازی موفق ۳ مرحله وجود دارد
الف ) اعتماد سازی هست برای باز گذاشتن راههای ارتباط گوش شنوا داشتن یا این که بیشتر گوش دادن تا سخن گفتن .
ب) طرف را به صورت قاضی کارهای خود درآوردن به جای اینکه خود کارهای خود را قضاوت کنیم نتیجه آن را به طرف ارائه دهیم .
ج) سعی شود زمینه های سوال از خواسته ها و علائق و منافع خود را دردیگران (رسانه ها) به وجود آوریم به عبارت دیگر به جای اینکه خواسته ها و علائق و منافع خود را به طور قاطع assert باید در طرف مقابل وضعیتی ایجاد نمائیم که خود از آن خواسته ها و منافع ما سوال کند درآن صورت خواسته ها ومنافع خود را مطرح میکنیم البته درپاسخ به درخواست طرف مقابل و نه به طور ابتدایی و یک جانبه .
http://zoka.blogfa.com/post-۷۶.aspx
منبع : مطالب ارسال شده
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
شورای نگهبان حسین امیرعبداللهیان حسن روحانی رهبر انقلاب مجلس مجلس شورای اسلامی صادق زیباکلام دولت حجاب انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم
سلامت بارش باران قتل هواشناسی تهران شهرداری تهران سیل سازمان هواشناسی قوه قضاییه پلیس زلزله وزارت بهداشت
خودرو بازار خودرو مسکن قیمت دلار قیمت طلا سایپا قیمت خودرو بانک مرکزی بورس گاز حقوق بازنشستگان دلار
محمد رسول اف نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران کتاب سینمای ایران دفاع مقدس تئاتر تلویزیون نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران رضا عطاران
دانشگاه تهران
جنگ غزه رژیم صهیونیستی غزه فلسطین حماس روسیه افغانستان طوفان الاقصی نوار غزه اوکراین ترکیه رفح
استقلال فوتبال فولاد خوزستان پرسپولیس لیگ برتر مهدی طارمی رئال مادرید فولاد باشگاه استقلال لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی
هوش مصنوعی فناوری شفق قطبی تبلیغات نوآوری ایلان ماسک ناسا اپل
شیر سلامت روان کنسرو خواب تجهیزات پزشکی فشار خون