دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا


انتخاب مردم: چگونه مردم در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم می‌گیرند


انتخاب مردم: چگونه مردم در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم می‌گیرند
نویسنده : لازارسفلد - پل‌فلیکسگودت - هیزلبرلسون - برنارد
مترجم : رستمی - محمدرضا
ویراستار : یعقوبی - محمدرضا
مقدمه :خانیکی - هادی
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۰۹/۱۶
رده دیویی : ۳۲۴.۹۷۳
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۳۴۴
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : JK۱۹۷۶/ل۲ف‌لا۸
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۵۵۸۰-۵۲-۸

این کتاب نتیجه پژوهشی میدانی در جریان مبارزات انتخاباتی و چگونگی انتخاب مردم یا همان نظریه انتخاب مردم است که با عنوان جریان دو مرحله ای اطلاعات برای تحلیل تاثیر رسانه ها و ارتباطات میان فردی بر گزینش های سیاسی مردم به کار گرفته می شود, به طور اخص مباحث کتاب که با آمار گونه گونی همراه است, گزارشی است درباره رفتار سیاسی آمریکاییان در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری که بعد از درج مقدمه, در فصل دوم ناحیه ای که تحقیق در آن انجام یافته معرفی میشود. در سه فصل بعدی که درباره تفاوت های عقیدتی و اجتماعی میان احزاب و میزان مشارکت رای دهندگان در انتخابات است, ویژگی های کم و بیش با ثبات پاسخگران بررسی میگردد. در فصل های ششم و هفتم خصوصیات افرادی توصیف میشود که رای خود را در طول دوره مبارزه انتخاباتی بر روی گروه های متفاوت رای دهندگان بحث میشود. در فصل دوازدهم نیز نقش انتظارات و پیشبینی ها درباره برنده انتخابات, تاثیر فرصت طلبی و مانند آن ارزیابی میگردد. در فصل سیزدهم ماهیت مضمون روزنامه ها, مجلات, رادیو و برنامه هایی که پاسخگران در طول مبارزه انتخاباتی در معرض آن قرار دارند آشکار شده و در فصل چهاردهم نقش این وسایل ارتباط جمعی رسمی در تصمیم گیری مردم مطرح میشود. عناوین دو فصل پایانی عبارت اند از: هماهنگی سیاسی گروه های اجتماعی و ماهیت تاثیر پذیری.


همچنین مشاهده کنید