دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
پستچی همیشه دوبار زنگ میزند - The Postman Always Rings Twice
سال تولید : ۱۹۸۱
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : چارلز مولوِهیل و باب رافلسن.
کارگردان : رافلسن
فیلمنامهنویس : دیوید مامت، برمبنای رمانی نوشته جیمز م. کین.
فیلمبردار : سون نیکویست.
آهنگساز(موسیقی متن) : مایکل اسمال.
هنرپیشگان : جک نیکلسن، جسیکا لانگ، جان کالیکوس، مایکل لرنر، جان پ. رایان، آنجلیکا هیوستن، ویلیام تریلر و تام هیل.
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۳ دقیقه.
کالیفرنیای جنوبی، دهه 1930. آوارهای بهنام «فرانک چمبرز» (نیکلسن) در یک کافه کنار جاده با سر هم کردن دروغی، وعدهای غذا میخودر و پیشنهاد صاحب کافه، «نیک پاپاداکیس» (کالیکوس) را به کار در آنجا، ابتدا با اکراه و سپس با دیدن همسر او، «کورا» (لانگ)، با علاقه قبول میکند. بهدنبال رابطهای که میان «کورا» و «فرانک» به وجود میآید، سرانجام فکر کشتن «پاپاداکیس» در ذهن هر دو شکل میگیرد. قطع برق و دستپاچگیشان نقشه قتل را نافرجام باقی میگذارد ولی بار دوم او را در اتوموبیل و با زدن ضربهای به سرش میکشند و خودشان نیز در جریان انداختن اتوموبیل به ددره جراحاتی برمیدارند. دادستان (تریلر) با فاش کردن آخرین کلاهبرداری «فرانک» (به جیب زدن ده هزار دلار پول بیمه) او را تحت فشار قرار میدهد که تنها راه آزادیاش امضا کردن شکایتی علیه «کورا» به خاطر جراحاتش است پس از این ماجرا «کورا» اصرار میکند که میخواهد همه چیز را اعتراف کند ولی وکیل او، «کاتس» (لرنر)، بهواسطه مردی بهنام «کندی» (رایان)، او را گول میزند. وکیل او، «کاتس» (لرنر)، به واسطه مردی بهنام «کندی» (رایان)، او را گول میزند. «کاتس» پای یک شرکت بیمه دیگر را به میان میکشد که مدعی است در پی شکایت «فرانک» بیست هزار دلار ضرر میکند. شرکت بیمه دوم با شرکت بیمه اول کنار میآید اگر مرگ «نیک پاپاداکیس» تصادفی تشخیص داده شود، ده هزار دلار ضرر را پرداخت خواهد کرد. به این ترتیب پرونده بسته میشود و «کورا» را که تنها «عامل» قتل تشخیص داده شده، از زندان آزاد میکنند «فرانک» و «کورا» دوباره به کافه رونقی بدهد. بعدتر «کورا»ی باردار و «فرانک» با «کندی» که آمده از آنان حقالسکوت بگیرد، درگیری شدیدی پیدا میکنند. «کورا» با وجود بیوفائیهای «فرانک» پیشنهاد ازدواج او را میپذیرد ولی خوشبختیشان با مرگ «کورا» در یک تصادف اتوموبیل، به سیهروزی میانجامد.
* بازسازی دیر هنگام نسخه کلاسیک 1946 به کارگردانی تیگارنت و با همکاری لارا ترنر و جان گارفیلد ابتدا قرار بود در 1972 این طرح عملی شود، اما مشکل انتخاب بازیگران و کارگردان، آن را به تعویق انداخت. نسخه دوم در آغاز موج جدیدی از بازسازی فیلمهای «نوآرِ» سنتی، بیمورد بهنظر میرسد و برخلاف فیلم هم دورهاش، حرارت تنِ لارنس کسدان (1981)، در به روز کردن دست مایه جذابش موفق نیست. بهرغم حساسیتهای آشنای رافلسن نسبت به شخصیتهای تلخ کام و حاشیهنشین و فضای مکانهای واقعی و نه چندان آراسته و برخی صحنههای برانگیزنده رابطه میان نیکلسن و لانگ (که از نقطههای قوت فیلم هستند) این نسخه را در واقع باید شروع دوران افول رافلسن پس از فیلمهای چشمگیرش در دهه 1970 بهشمار آورد.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس شورای اسلامی دولت مجلس شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران انتخابات افغانستان رئیس جمهور گشت ارشاد
تهران شورای شهر هواشناسی شورای شهر تهران شهرداری تهران پلیس قتل فضای مجازی سیل کنکور وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
دلار خودرو تورم قیمت دلار مالیات قیمت خودرو بازار خودرو بانک مرکزی قیمت طلا مسکن ایران خودرو سایپا
تلویزیون تئاتر سریال زنان فیلم ازدواج سینمای ایران سینما بازیگر موسیقی سریال پایتخت قرآن کریم
خورشید
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه نوار غزه عراق
فوتبال تیم ملی فوتسال ایران پرسپولیس ایران استقلال فوتسال بازی سپاهان باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور
هوش مصنوعی اپل آیفون ماه تبلیغات فناوری ناسا گوگل نخبگان مریخ
روانشناسی خواب موز افسردگی کاهش وزن بارداری دندانپزشکی آلزایمر روغن حیوانی