شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

چه کنیم تا تکالیف را آسان تر انجام دهیم؟


چه کنیم تا تکالیف را آسان تر انجام دهیم؟
باید قبول کنی که انجام تکلیـف هم یکی از کارهای روزانه ات است،‌فرض کن انجام تکالیف درسی هم‌کاری است مثل مسواک‌زدن، شانه کردن مو یا غذا خوردن، هر قدر بدبینی تو به انجام تکلیف کمتر شود، انجام آن برایت آسان تر می گردد. تحقیقات دانـشـمـنـدان نـشان مـی دهد که تماشـای بیش از حـدبرنامه‌های تلویزیون سبب کندی مطالعه می شود. جالب است بدانی که اگردرست بعد از تماشای برنامه ها درس خواندن را شروع کنی، کار خوب پیش نمی رود. تـلویزیون، انسان را دچارحالت خواب‌آلودگی و سستی می‌کند.
موضوع قابل توجه دیگر، تغذیه است، وقتی که قند خونت کم می شود احساس افسردگی می کنی. در این مواقع باید چیزی بخوری که قند خونت تامین شود. یادت باشد که وقتی می خواهی چند ساعت درس بـخـوانی، باید حتما غذای خوبی بخوری. کار دیگری که باید بکنی این است که عنوان تکالیف را روی تقویم کاغذی بنویسی و جایی‌آویزان کنی. با این کار ، وقتی ببینی تاریخ تحویل تکلیف نزدیک شده آن را هر چه زودتر انجام می دهی. قبل از انجام تکلیف باید احساس آرامش کنی اگر از موضوعی ناراحت هستی باید آن را پیدا کنی و ریشه ناراحتی ات را از بین ببری. ابتدا همه سعی خود را برای حل مشکل به کار ببر . به قلبت با یاد خدا آرامش بده، آن وقت درست را ادامه بده. یادت باشد که هر چه بیشتر تکالیف خود را انجام دهی درسها برایت آسان تر می شود واحساس خـوبـی نـسبت به خودت پیدا می کنی. آن وقت می توانی به چشمان معلمان و والدینت نگاه کنی و بگویی.< من موفق شدم>! به امید موفقیت شما گلهای باغ زندگی.
● بالا‌تر از نعمت حافظه فراموشی است
آیا فکرش را کرده ای اگر انسان حافظه نداشت چه می شد؟ نمی دانست چه چیزی را به چه کسی داده و چه چیزی را از چه کسی گرفته است. راه خانه اش را گم می کرد، نمی دانست چه چیزهایی را دیده و شنیده است. راه خودش را گم می کرد وهرگز به مقصد نمی رسید وبه قول امام صادق<ع> اصلا‌ انسان بودنش از بین می رفت. بالا‌تر از نعمت حافظه، نعمت فراموشی است. اگر انسان فراموشی نداشت هیچ وقت مصیبت‌ها را فراموش نمی کرد و همیشه عزادار بود.راستی، فراموش نکنیم از این دو نعمت خدا سپاسگزاری کنیم.
رسول خدا فرمود: برای تقویت حافظه قرآن بخوان، مسواک بزن و روزه بگیر.


سهیلا‌ اشراقی
منبع : روزنامه آفتاب یزد


همچنین مشاهده کنید