جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۸ خرداد ـ ۲۹ می ـ اظهارات شدیدالحن «ال گور» بر ضد «جورج بوش» : همکاران نزدیک بوش باید برکنار شوند


۸ خرداد ـ ۲۹ می ـ اظهارات شدیدالحن «ال گور» بر ضد «جورج بوش» : همکاران نزدیک بوش باید برکنار شوند
اظهارات «ال گور» معاون رئیس جمهوری سابق آمریكا در دانشگاه نیویورك بر ضد حكومت جورج بوش(پسر) كه صدای او هنگام ایراد نطق، از فرط خشم شبیه به نعره و شدیدالحن بود هشتم ماه مه ۲۰۰۴ در رسانه های آمریكا به همان گونه منعكس شده بود.
ال گور كه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال ۲۰۰۰ ، در مجموع، رای بیشتری آورده بود ولی جورج بوش با رای دیوان عالی آمریكا (اكثریت پنج بر چهار) برنده انتخابات اعلام شد در نطق خود گفت: حكومت بوش با سیاست خود در عراق، آمریكا را در انظار جهانیان شرمسار ساخته است، و خواست كه شش تن از همكاران نزدیك بوش از جمله وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی او و نیز مدیر «سیا» بركنار شوند. وی در نطق یك ساعته اش گفت كه سیاست بوش در قبال عراق كارایی ندارد و (با ناراضی تراشی در سطح جهان) خطر تروریسم را بر ضد آمریكا افزایش داده است.
گور گفت: بوش با ارائه اسناد ساختگی، (وجود اسلحه كشتار جمعی در عراق و ارتباط این دولت با القاعده) زمینه حمله نظامی به عراق را آماده ساخت. گور ضمن بیان این مطلب كه سیاست دولت فعلی آمریكا یك فاجعه و مصیبت بوده است باردیگر خواست كه سران سازمانهای امنیتی آمریكا و مشاوران بوش از میان كسانی انتخاب شوند كه دست كم«كارایی مختصری!» را داشته باشند. وی گفت كه صدها میلیون آمریكایی، از هر نسلی، با مشاهده تصاویر زننده عراقی ها در زندان ابوغریب از فرط خشم دارند به جوش آمدند و سادگی است اگر قبول كنیم كه این شكنجه ها كار چند دژبان ردیف پایین بوده است، دستور از مافوق داشته اند.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید