جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

در جاده موفقیت!


در جاده موفقیت!
مادام کوری ، سلامتی اش را از دست داد اما به اهدافش رسید و خدمت بسیار بزرگی به بشریت کرد. ادیسون هرگز از آزمایش ها و تحقیقاتش ناامید و خسته نشد و هر روز امیدوارتر از قبل به کارش ادامه می داد. در زندگی سر تا سر پرفراز و نشیب انسان های موفق ویژگی های مشترکی یافت می شود. ممکن است که بسیاری از ما این روحیات و خصوصیات فردی را نداشته باشیم اما دانشمندان ثابت کرده اند که درخشش و موفقیت این افراد بیش از هر چیز به روحیه منحصر به فرد آنها بستگی دارد. ببینیم این موفق ها چگونه عمل کرده اند:
▪ بسیار صادق و درست کردار هستند:
ممکن است بسیاری با فریب و نیرنگ به ظاهر پیروز باشند، اما آنها که صادقانه پیش می برند در انتهای خط، با حفظ همه دوستی ها و نیز وجدانشان به موفقیت می رسند.
▪ محتاط هستند:
به خاطر همین ویژگی است که می توانند از همهٔ موانع به راحتی عبور کنند و همه چیز را پشت سر بگذارند. آنها هرگز بی گدار به آب نمی زنند.
▪ سخت کوش و پرتلاش هستند:
آنها لازمه رسیدن به موفقیت را سخت کوشی می دانند و برای رسیدن به موفقیت از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.
▪ تشنه یادگیری هستند:
آنها علاقه بسیار زیادی برای یادگیری در هر زمینه ای دارند. خودشان را بالا می کشند و همواره در مسیر رشد و بالندگی قدم می گذارند. آنها از تمام جنبه های زندگی و بخصوص از اشتباهاتشان درس می آموزند.
▪ مهربان و صمیمی هستند:
آنها مردم دار، اجتماعی و مهربان هستند. همین ویژگی های اخلاقی آنهاست که محبوبیت شان را بیشتر می کند و به آنها این توانایی را می دهد که سایرین را نیز در راه رسیدن به موفقیت یاری کنند.
▪ وفای به عهد می کنند:
قول دادن و به آن عمل کردن ، و از همه مهم تر وفای به عهد نسبت به تعهدات شان آنها را پیش می برد.
▪ در مواجه با مشکلات ، به دنبال راه حل هستند:
آنها از مشکلات نمی ترسند و شکایتی هم ندارند. بلکه در برابر هر مشکلی همواره در جست وجوی یافتن راه حل هستند.
منبع : روزنامه کارگزاران


همچنین مشاهده کنید