شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

حالتون چطوره؟


حالتون چطوره؟
<حالتون چطوره؟> ممكن است این سوال را چند ده بار هر روز بشنوید و بدون فكركردن پاسخ دهید <خوب‌ام> اما واقعا هر چند وقت یك‌بار از خودتان می‌پرسسید كه واقعا چطورید؟ در مورد زندگی خودتان چگونه احساسی دارید؟ آیا برای این كه نمره‌های خوب بگیرید، تحت فشار هستید؟ آیا به‌خوبی غذا می‌خورید و به‌طور منظم فعالیت بدنی دارید؟ آیا دوستان نزدیكی دارید كه محرم شما باشند و با آنها راحت باشید؟ اگر متاهل هستید، آیا مراقب حاملگی ناخواسته و بیماری‌های مقاربتی هستید؟ آیا سیگار می‌كشید یا از مواد مخدر استفاده می‌كنید؟ آیا برای پیشگیری از بیماری‌های عمده، قدم‌هایی را برمی‌دارید؟ آیا به طور منظم معاینات كلینیكی را انجام می‌دهید؟ آیا از مسایل ایمنی و خطرات محیط نسبت به سلامت‌تان آگاه هستید؟ تصمیم دارید كه بقیه عمر را چگونه بگذرانید؟ امید دارید تا قبل از مرگ‌تان چه كارهایی را تكمیل كنید؟
در واقع رضایت از زندگی نیازمند پاسخ‌گویی به این سوالات و بسیاری دیگر از سوالات در مورد شما هستند، سوالاتی در مورد ذهن و بدن‌تان، روح و مسایل اجتماعی‌تان، نیازها و خواسته‌های‌تان، گذشته و استعداد و توان‌تان؛ و پرسشهایی كه به‌دنبال كشف حق انتخاب‌های‌تان و امكان‌پذیربودن مسایل بوده و در مورد چیزهایی است كه شما را در بین سایرین، منحصر به فرد نمود. یا به زندگی‌‌تان ارزش می‌بخشد.
مطالب پیش روی در مورد زندگی در یك كالبد انسانی، تفكر با یك ذهن انسانی و پاسخ به جهانی از عقاید و تجارب با یك روح انسانی است. شما ماسك یك ماشین اعجاب‌آور و خارق‌العاده هستید كه پیچیده‌ترین و كامل‌ترین وسیله بر روی زمین است. بدن انسان در قبال چالش‌های زندگی روزمره به نحو چشمگیری قوی، جسور و بسیار مجهز است و حتی فرآیندهایی كه برخی اوقات فكر می‌كنیم نوعی اختلال است (سرفه، آبریزش از بینی، اسهال) می‌‌تواند نشانه‌هایی از ظرفیت بدنتان برای درمان خودش محسوب شود.
اگرچه بدن، محدودیت‌‌های خود را دارد اما هیچ‌ دلیلی وجود ندارد كه در طول زندگی، دست به عصا راه برویم!! ما طوری طراحی شده‌ایم كه حركت‌ نموده، فكر كنیم و عمل نماییم و خودمان را به هر طرف بكشیم. عضلات اگر تمرین نكنند حالت خود را از دست می‌دهند. اگر ذهن خود را به‌ روی ایده‌ها و مناظر جدید نگشاییم، دچار ركود می‌شود و اگر آن چیزی كه هستیم را به منصه ظهور نرسانیم، هرگز كشف نخواهیم كرد كه ممكن است چه بشویم.
برای درك بهتری از وضعیت سلامت خود باید ابعاد مختلف سلامت را بشناسید.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید