جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

آشنائی با محبوبه شورمیج، مربی شهرستان تنکابن


آشنائی با محبوبه شورمیج، مربی شهرستان تنکابن
سن سی محبوبه شورمیج مربی فعال کیوکوشین تنکابن، کاراته را از سال ۱۳۶۹ نزد همسرش شیهان وحدت شعبانی از پیشکسوتان کاراته فرا گرفته است. شورمیج بنیانگذار کاراته آزاد در تنکابن می‌باشد و ارتباطات بسیار نزدیک و عاطفی با هنرجویان خود دارد به‌طوری که موجب شده تا هنرجویان به همراه خانواده خود ارتباط خانوادگی با این خانواده داشته باشند.
ایشان تاکنون قهرمانان بسیاری را در عرصه ورزش تربیت نماید که از آن جمله می‌توان به معصومه شورمیج، ساره اشکور دلیلی، مریم زینالی، منصوره قنبری، گلنوش مرزی، زهرا عباسی قربانی، سحر حسین بیکی، مرجان یوسف‌پور، حبیبه گلیج، سحر درجانی، ثمین سعدی‌پور اشاره نمود.
گفتنی است خانم معصومه شورمیج دختر سن سی، تاکنون در بسیاری از مسابقات استانی و قهرمانی کشوری صاحب عنوان گردیده است و اکنون علاوه بر تمرینات مستمر برای کسب عناوین بیشتر در جایگاه مربیگری نیز قرار گرفته است.
سن شی شورمیج در تنکابن و توابع آن در ۴ باشگاه تدریس می‌کند و به این کار عشق می‌ورزد. ایشان در خصوص اهمیت کاراته در زندگی بانوان اعتقاد دارد که این رشته ورزشی برای ارتقاء روحی و سلامت جسمانی بانوان بسیار اهمیت دارد. وی در عین حال از این‌که خانواده‌های شهرستان‌های کوچک توجه زیادی به ورزش دختران خود ندارند ولی به پسرانش بیشتر اهمیت می‌دهند گله کرد اما این را هم گفت که در کنار این مشکل خانواده‌هائی هستند که به این امر اهتمام دارند و حضور جمع قابل توجهی در کلاس‌های کاراته و یا ورزشی مبین این ادعا می‌باشد، اما آن را کافی ندانست.
ایشان در پاسخ به این سئوال که چرا بعضی خانواده‌ها اهمیتی برای ورزش دختران خود قائل نیستند، گفت: علت را می‌توان در عدم آگاهی به نقش ورزش در زندگی خصوصاً ورزش‌های رزمی و یا کاراته جستجو نمود.
سن سی راه‌کار آن را نقش مطبوعات و رسانه‌ها دانست که در این خصوص آگاهی‌های بیشتری به جامعه بدهند وی هم‌چنین حرکت‌های زیربنائی، تقدیر از زحمتکش‌های ورزش و قهرمانان از سوی مسئولین شهر خصوصاً دستگاه‌های مرتبط با ورزش را از اهمیت ویژه برشمرد.
سن سی شورمیج در جواب این سئوال که چه پیامی برای خانواده‌ها دارد اظهار داشت: به آنها توصیه می‌کنم تا خود و فرزندانشان از ورزش غفلت نکنند چراکه سلامت جامعه را در ورزش می‌دانم. ایشان به نمونه بارز آن اشاره کرد و گفت خانواده ما با ورزش اجین شده و کلیه اعضاء خانواده ساعتی از وقت روزانه خود را به ورزش اختصاص می‌دهند.
این مربی فعال نیز در ادامه اضافه نمود که فرزندانش علاوه‌بر کسب عناوین مختلف قهرمانی در سطوح ملی و استانی از شاگردان ممتاز مدرسه می‌باشند و ورزش به آنها کمک کرده تا با روحیه شاد و جسمی سالم بتوانند ادامه تحصیل دهند.
منبع : ماهنامه دنیای کاراته


همچنین مشاهده کنید