جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

فکری رکورددار بیشترین بازی در تاریخ لیگ


فکری رکورددار بیشترین بازی در تاریخ لیگ
محمود فکری بازیکن تیم شیرین فراز در هفته هجدهم لیگ برتر یک رکورد تاریخی در لیگ از خود بر جای گذاشت و رکورددار بیشترین بازی در تاریخ ۳۷ ساله لیگ شد. فکری در بازی مقابل سپاسی دویست و نود و هفتمین (۲۹۷) بازی خود را در لیگ انجام داد و رکورد ۲۹۶ بازی علیرضا پورمند را شکست. محمود فکری اولین بار در سال ۷۰ با نساجی در لیگ حضور یافت و پس از آن در تیم های استقلال و فجر سپاسی به بازی ادامه داد. فکری در فصل جاری به تیم شیرین فراز پیوست و در مقطعی سرمربی این تیم هم بود. در صورت حضور در ۳ بازی آینده شیرین فراز، فکری مقابل استقلال سیصدمین بازی خود در لیگ را انجام خواهد داد.
● طلسم امیرآبادی شکست
مهدی امیر آبادی پس از ۳ فصل حضور در استقلال، بالاخره گلزنی کرد و نام خود را در میان گلزنان تاریخ استقلال ثبت کرد. امیرآبادی در بازی مقابل استقلال اهواز در دقایق پایانی گل برتری و سه امتیازی آبی پوشان تهرانی را به ثمر رساند. این بازیکن تاکنون در ۷۷ بازی لیگ برتر برای استقلال به میدان رفته است.
● اولین بازیکن آلمانی تاریخ لیگ
رونی کوکل دروازه بان آلمانی پیکان در بازی مقابل برق شیراز اولین بازی خود را برای این تیم انجام داد و بدین ترتیب نام خود را به عنوان اولین بازیکن آلمانی تاریخ لیگ ثبت کرد. کوکل ۳۲ ساله که در نیم فصل به ترکیب پیکان اضافه شده است، در تیمهای رده پایین آلمانی حضور داشته است .
● میثاقیان شکست ناپذیر!
اکبر میثاقیان سومین دوئل خود با علی دایی را بدون شکست به پایان برد. میثاقیان به عنوان سرمربی راه آهن ۳ بار مقابل علی دایی در تیم سایپا قرار گرفته است و یک برد و دو تساوی به دست آورده است. راه آهن در هفته اول فصل جاری با پیروزی بر سایپا، اولین شکست قهرمان لیگ برتر را پس از قهرمانی رقم زد.
‌● شیرین فراز با چهارمین مربی
تیم شیرین فراز کرمانشاه در هفته هجدهم با هدایت مارکو اوکتاویو برزیلی به میدان رفت که یک رکورد در تاریخ لیگ بود. اوکتاویو که دومین مربی برزیلی تاریخ لیگ محسوب می شود، قبل از حضور در کرمانشاه هدایت تیم فوتبال ساحلی را بر عهده داشت. میودراگ یشیچ، محمود فکری و ادموند یونانپور سه سرمربی این تیم در نیم فصل اول بودند. عمر متوسط مربیگری در تیم شیرین فراز تا اینجای لیگ برتر ۵/۴ هفته بوده است.
● هفدهمین سرمربی سپاهان
کریم قنبری پس از جدایی لوکا بوناچیچ به صورت موقت هدایت سپاهان را بر عهده دارد و در اولین تجربه خود مقابل پگاه یک نتیجه قابل توجه به دست آورد. قنبری که در چند سال اخیر به عنوان دستیار در سپاهان حضور داشته، با سپاهان سابقه بازی در لیگ را دارد و هفدهمین سرمربی این تیم اصفهانی در تاریخ لیگ محسوب می شود. محمود یاوری رکوردار مربیگری برای سپاهان در تاریخ لیگ است.
● آقایی بهترین هافبک گلزن لیگ برتر
عباس آقایی هافبک تیم پرسپولیس در بازی مقابل نفت آبادان ششمین گل فصل خود را برای این تیم به ثمر رساند و شمار گلهای خود در لیگ برتر را به ۴۵ گل رساند. آقایی ۲۷گل برای پاس و ۱۲ گل نیز برای سپاهان به ثمر رسانده است و با ۴۵ گل پس از عنایتی، فضلی، رجب زاده و علی دایی پنجمین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر محسوب می شود. آقایی با ۵ گل دیگر رکورد گلزنی علی دایی را می شکند وتنها هافبکی است که نامش در بین ۱۰ گلزن برتر تاریخ لیگ برتر ثبت شده است.
● بازگشت امیر پس از ۴۷ هفته
امیر قلعه نوعی پس از ۴۷ هفته دوری از لیگ برتر با تیم مس کرمان به لیگ بازگشت. قلعه نوعی پس از قهرمانی استقلال در فصل۸۳-۸۴ سرمربی تیم ملی شد و در نیم فصل اول نیز خانه نشین بود. قلعه نوعی که با تیمهای استقلال تهران و استقلال اهواز سابقه مربیگری در لیگ برتر را دارد، چهارمین سرمربی مس کرمان در لیگ برتر است و در اولین گام نیز با پیروزی کار خود را در مس آغاز کرد.
● پنجاهمین گلزن خارجی لیگ برتر
در هفته هجدهم تعداد گلزنان خارجی تاریخ لیگ برتر به ۵۰ نفر رسید. رودریگو تکسیرا بازیکن ۲۹ ساله برزیلی در اولین بازی خود برای ابومسلم تک گل سه امتیازی این تیم را به ثمر رساند و پنجاهمین گلزن خارجی لیگ برتر شد. در بین گلزنان خارجی تاریخ لیگ برتر، آدریانو آلوز بیشترین تعداد گل را به ثمر رسانده است.
● شصتمین تساوی لیگ برتری برق
برق شیراز در اولین هفته دور برگشت در خانه مقابل پیکان متوقف شد تا شصتمین تساوی خود را در لیگ برتر ثبت کند. نارنجی های شیراز در ۱۸۶ بازی خود در لیگ برتر ۶۰ بار متوقف شده اند که با این ترتیب ۳۲ درصد بازیهای آنها با تساوی همراه بوده است. اولین تساوی این تیم در هفته اول فصل ۸۰ مقابل استقلال تهران با نتیجه ۱-۱ بود.
● صدمین بازی پگاه در لیگ برتر
پگاه گیلان در هفته هجدهم لیگ برتر یکصدمین بازی خود را مقابل سپاهان انجام داد و شکست سختی را نیز متحمل شد. این تیم گیلانی با نام استقلال رشت در فصل ۸۰ لیگ برتر حاضر بود و از فصل ۸۲ نیز با نام پگاه در مسابقات حضور یافت. پگاه که چهارمین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می کند در ۱۰۰ بازی، ۱۵ برد، ۳۳ تساوی و ۵۲ باخت کسب کرده است که به طور متوسط بیش از نصف بازیهای خود را با شکست پشت سر گذاشته و ضعیف ترین عملکرد را در لیگ برتر ثبت کرده است.
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید