جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

مقابله با بازیکن سالاری یا کینه توزی شخصی؟


مقابله با بازیکن سالاری یا کینه توزی شخصی؟
قرعه کشی مرحله لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و مربیان صاحبنام همراه شاگردان اسم و رسم دار خود متوجه شدند از روز ۲۷ و ۲۸ شهریور سال جاری که دور اول بازی های آغاز می شود باید به مصاف چه تیم هایی بروند.
بالطبع کرکری های رایج آغاز خواهد شد و مربیان و بازیکنان با رعایت اصول حرفه ای سعی می کنند حریف را به لحاظ روانی تحت فشار قرار داده و از سوی دیگر تیم خودی را تجهیز کنند. شناسایی نقاط ضعف و قوت تیم خودی و حریفی که قرار است رودرروی آنها بایستد از اصول اصلی و واجب به شمار می آید که مربیان تیم ها سعی می کنند با رعایت این مسائل تیم خود را از هرجهت آماده کنند.
مربیان نفرات مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر اساس مقررات لیگ قهرمانان نام ۲۵ بازیکن مورد نظر خود را به مسئولان برگزاری یوفا داده اند که در این میان نام ۲ بازیکن بزرگ از لیست ۲ تیم مطرح خارج شد و موجی از تعجب و حیرت را در پی داشت.
ابتدا مانچینی، سرمربی اینتر پس از ماه ها کشمکش با آدریانو او را از لیست خارج کرد تا به این ترتیب شاگرد مستعد اما تنبل و پرحاشیه خود را به تلاش بیشتر واداشته و از شرایط کنونی خارج کند. آدریانو که روزی به عنوان پدیده سری A به اینتر آمده بود، اکنون پنجمین مهاجم مورد نظر مانچو لقب گرفته و باید پشت سر ابراهیموویچ، سوازو، کرسپو و کروز قرار بگیرد.
این بازیکن برزیلی هرگز قدر موقعیت خود را ندانست و با دوری از تمرینات میزان صدمه دیدگی خود را افزایش داده تا جایی که چند مرحله به همین علت از میادین دور شد و اینک نیز به دلیل روی آوردن به بازی انفرادی و عدم هماهنگی با سایر نفرات از سوی سرمربی تنبیه شده است. او باید با حسرت تلاش همبازیانش در لیگ قهرمانان را نظاره کرده و تنها به حضور در سری A یا کوپا ایتالیا دلخوش کند.
او پیشنهادات زیادی از چند تیم معتبر داشت و این اواخر هم از تیم های میانه جدولی لیگ برتر پیغام هایی دریافت کرده بود که به آنها پاسخ منفی داد تا مانچو در واکنشی به ناسازگاری جدید او نامش را از لیست ۲۵ نفره اینتر در لیگ قهرمانان اروپا خارج کند.
در جزیره و لیگ برتر این اتفاق برای بالاک کاپیتان تیم ملی آلمان رخ داد که گفته می شود هنوز مصدوم است و تا ماه اکتبر ( یعنی ۲ ماه دیگر) باید از میادین فوتبال دور باشد. این اتفاق برای «لو» سرمربی آلمان نگران کننده به نظر می رسد اما دغدغه زیادی ندارد؛ چرا که هافبک های فعلی نیاز او را برآورده می کنند و خلأ بالاک چندان محسوس نیست.
میشائیل در اواخر فصل قبل، پیش از بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل لیورپول به بهانه مصدومیت از حضور در اردوی تیمش سر باز زد و بازگشت به آلمان و معالجه زیر نظر متخصصان کشورش خود را رویاروی سرمربی چلسی قرار داد؛ تا جایی که این مربی شاگرد نامدارش را به تمارض متهم کرد.» اکنون ثابت شده مصدومیت او بهانه نبوده و به استراحت و درمان طولانی نیاز داشته، بازهم مورینیو قصد کوتاه آمدن ندارد و در شرایطی که بالاک می توانست پس از صعود محتمل چلسی به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان عصای دست این مربی باشد.
لجبازی و کینه شخصی باعث خروج نام این ستاره بزرگ آلمانی از لیست چلسی شد. گفته می شود این مسأله به مذاق آبراموویچ خوش نیامده و منتقدان چلسی تیم عقیده دارند باید با بازیکن گرانقیمت تیم لندنی مهربانانه تر برخورد می شد تا در صورت کسب آمادگی مجدداً به ترکیب تیم اضافه شود.
بازیکنان وظیفه دارند تابع نظم و انضباط تیمی باشند و سلایق مربیان خود را در نظر گرفته اما به نظر می رسد خروج ۲ نام بزرگ از لیست تیم های مطرح اروپا، بیشتر جنبه انتقام گیری مشخص داشته و ۲ مربی پرافتخار هنوز به سطح تجربه مربیانی نظیر فرگوسن، ونگر، کاپلو یا آنچلوتی نرسیده اند و نمی توانند به درستی از شاگردان شرور و حاشیه ساز خود استفاده کنند. این مسأله کاملاً در مکتب مربیان برگزیده و مجرب رعایت می شود.
بارها دیده ایم در نهایت این بازیکنان حتی پس از چند بازی درخشان، مقابل خواسته سرمربی خود سر تعظیم فرود آورده و به گونه ای عمل می کنند که همگان حق را به نفر اول نیمکت تیم می دهند. از اینگونه تنبیهات چه نتیجه ای می گیرند و آیا در پرفشارترین مقطع فصل امکان محرومیت و مصدومیت به حداکثر می رسد، حسرت حضور این۲ بازیکن را در ترکیب خود می خورند یا خیر؟!
حرکت فوق به جای آنکه مقابله با بازیکن سالاری و رواج بی نظمی در تیم باشد، بیشتر جنبه انتقام گیری از این ۲ بازیکن را دارد. باید دید در پایان فصل و حتی موعد نقل و انتقالات زمستانی، چه سرنوشتی در انتظار این فوتبالیست های مغضوب خواهد بود.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید