شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

گذر شانس از جایی بین شقیقه و لاله گوش


گذر شانس از جایی بین شقیقه و لاله گوش
● داستان اتفاق جالب بوندس لیگا
می توانید پس از هر شكست زانوی غم بغل گرفته و از شدت ناراحتی فوت كنید!راه دیگری نیز وجود دارد: سر خود را بالا بگیرید و طوری وانمود كنید كه انگار هیچ اتفاقی رخ نداده است. داستان تمام قهرمان ها این گونه ساخته می شود. در این راستا فوتبال آلمان اكنون بیش از پیش درگیر چنین قصه ای نشان می دهد. وردربرمن صدرنشین فعلی بوندس لیگا پس از شكست در بازی وسط هفته در نوكمپ به میدان رقابت پای گذاشته و فرانكفورت را در «وزر» از پای درآورد.
برمن برای سومین بار در طول این فصل موفق شد صدرنشینی خود را حداقل به مدت ۲ هفته تثبیت كند. این اتفاق با رقم خوردن ششمین پیروزی خارج از خانه، شكل گرفت آن هم به باشكوه ترین شكل ممكن. نتیجه ۶ بر ۲ باورنكردنی تر از ۳ گل «نالدو» قلمداد می شد. این بازیكن كمك كرد سبزپوشان با تفاضل گل بهتر صدرنشینی خود را حفظ كنند. تیم دوم جدول شالكه نام دارد؛ تیمی كه در دربی بزرگ «روهر» ۳ بر یك دورتموند را شكست داد.
رقیب، اوقات دشواری را سپری می كند. «برن ون مارویك» در آستانه جدایی از نیمكت باشگاه است و اخیراً اعلام كرده در تابستان باشگاه را ترك خواهد كرد. اكنون شاید این اتفاق زودتر رخ دهد. بازی ضعیف دورتموندی ها، شالكه ای ها را از قرنطینه خارج كرد. ظاهراً بحث خیلی جدی شد. برای جذابیت بیشتر، بهتر است به جنوب سفر كنیم. پیروزی ۲ بر یك بایرن مقابل كوتبوس عجیب نبود اما آنچه در جریان بازی رخ داد، بر شگفتی ها افزود.
مدافع عنوان قهرمانی با یك نتیجه ضعیف به پیروزی رسید و در حقیقت عملكرد این تیم به هیچ وجه قابل توجیه نیست. در زمین مونیخ شاهد زیباترین گل هفته نیز بودیم.«باستین شواین اشتایگر» هافبك طلایی مونیخی ها با یك شوت فوق العاده از فاصله ۲۵ متری «توماس پیپلیكا» را مغلوب كرد.دروازه بان می توانست به راحتی توپ را مهار كند اما با تلاش زیاد برای انجام یك عكس العمل تماشایی در واقع كار را خراب كرد.
شاید قوس غیرطبیعی توپ مانع هنرنمایی این بازیكن شد. توپ از جایی بین شقیقه و لاله گوشش گذشت و وارد دروازه شد. چه كمدی جالبی! دروازه بان ۳۷ ساله متولد بوسنی با نوع خاص جوراب های خود شناخته می شود و همین مسأله باعث شد مطبوعات نه چندان كنجكاو او را مورد تمسخر قرار دهند.آنها می گویند كفش های این بازیكن بزرگتر از سایز پایش است و به همین خاطر از حضور ثابت پیپلیكا در تركیب اصلی متعجب هستند.
توپی كه از زیر دست او وارد دروازه شد، در سوژه های طنز برنامه های تلویزیونی جایگاه ویژه ای خواهد یافت؛ بخصوص اینكه قبلاً نیز چنین اشتباهاتی را مرتكب شده بود.«تومیسلاو» در بازی فصل ۲۰۰۲ مقابل مونشن گلادباخ یك گل به خودی فوق العاده به ثمر رساند و از این بابت شهرت زیادی به دست آورد.این دروازه بان كه در طول دوران حرفه ای خود هیچ افتخار بزرگی كسب نكرده به وضوح از علاقه تلویزیون به نشان دادن تصاویر اشتباهاتش ابراز رضایت می كند و حتی حاضر است باز هم از این طریق معروف شود؛ هرچند اخیراً از یك روزنامه به خاطر آنكه او را «مگس گیر» نامید، شكایت كرد.
پیپلیكا تاكنون شوت های به ظاهر مهارنشدنی را نیز مهار كرده اما آنچنان با ثبات نبوده كه طی ۸ سال حضور در كوتبوس دروازه بان اول باشگاه نامیده شود.با تمام این اوصاف توماس یك شخصیت محبوب است و شاید بهتر باشد برای حفظ حرمت هم كه شده، هرچه زودتر تیم محبوب خود را ترك كند. در مونیخ «پاتریك ساندر» مربی او نمی توانست حتی یك جمله انتقادی درباره «پیپلیكا» بشنود. «استفن بومگارت» همتیمی او كه گل تساوی كوتبوس را مقابل بایرن به ثمر رساند، اعتقاد دارد انتقادها در روحیه این دروازه بان تأثیر منفی نمی گذارد و برعكس آسودگی خیال را برای او به ارمغان خواهد آورد.
«روح باهوش كوتبوس» حتی پس از افول باشگاه و فروكش كردن تب اولیه،افتان و خیزان راه خود را ادامه می دهد. یك بار دیگر شانس در خانه بایرن را زد و این بار دروازه بان بینوای كوتبوس پیام آور خوشبختی باواریایی ها بود.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید