جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۲ عنوان برای تیم ملی ایران


۲ عنوان برای تیم ملی ایران
● همه چیز درباره رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا
مرحله مقدماتی رقابت های گروه ۲ جام ملت های آسیا با صدرنشینی تیم ملی ایران به پایان رسید. رقابت هایی كه تیم ملی كشورمان آن را خوب شروع كرد و خوب به پایان برد.ملی پوشان فوتبال كشورمان در دیدار اول خود در حالی به میدان رفتند كه برانكو ایوانكوویچ را به عنوان سرمربی برروی نیمكت داشتند، اما از بازی دوم به بعد این امیر قلعه نویی بود كه جانشین برانكو شد تا كار نكرده مربی كروات را به پایان برساند.
رقابت هایی كه بدون شكست برای تیم ملی كشورمان به پایان رسید و این به معنای آن است كه عزم تیم ملی كشورمان برای صدرنشینی در گروه ۲ جزم شده بود. در این گروه خیلی ها با توجه به همگروهی ایران با تیم های كره جنوبی و سوریه، صعودی مشكل را برای تیم ملی كشورمان پیش بینی می كردند، اما شوك به وجود آمده در تیم ملی باعث شد تا ملی پوشان جوان ما با بازی های خوب خود خط بطلانی برروی پیش داوری ها كشیده و با قاطعیت صدرنشین گروه خود شوند.
یك پیروزی در مقابل چین تایپه و متعاقب آن ۲ تساوی با تیم های سوریه و كره جنوبی اگرچه تا حدودی فوتبال ما را تحت تأثیر خود قرار داد، اما جمع كردن به موقع تیم توسط قلعه نویی باعث شد تا دیگر سریال تساوی های تیم ملی فوتبال ایران به پایان راه خود رسیده و پیروزی های تیم ملی كشوران آغاز شود. پیروزی ۲ بر صفر سوریه در دمشق اوج كار ملی پوشان فوتبال كشورمان بود. این نتیجه توانست روحیه از دست رفته جوانان ما را به آنها برگرداند و بار دیگر آنها را به عنوان مدعی گروه ۲ آسیا معرفی نماید۴. پیروزی و ۲ تساوی حاصل كار ملی پوشان فوتبال كشورمان در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا در گروه ۲ بود، رقابت هایی كه در آن با وجود تیم هایی چون كره جنوبی و سوریه تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سرگروه معرفی شد.پیش از اینكه نگاهی به گلزنان گروه ۲ مقدماتی داشته باشیم، بهتر است بار دیگر تمامی نتایج این گروه را بیاوریم.
● بازی اول
▪ ایران ۴ ( تیموریان، معدنچی ۲ گل و دایی)- چین تایپه صفر
● بازی دوم
▪ كره جنوبی ۲ (كیم دوهون و لی چون سو) - سوریه ۱ (فارس الخطیب)
● بازی سوم
▪ سوریه ۴ (زیدچابو ۲ گل، جهادالحسین و فارس الخطیب) - چین تایپه صفر
● بازی چهارم
▪ كره جنوبی ۱ (سئو كی هیون) - ایران ۱ (وحید هاشمیان)
● بازی پنجم
▪ كره جنوبی ۳ (آهن یونگ كیون، جونگ جوگوك وكیم دوهون) - چین تایپه صفر
● بازی ششم
▪ ایران ۱ (جواد نكونام) - سوریه ۱ (زیدچابو)
● بازی هفتم
▪ ایران ۲ (نصرتی و نكونام) - سوریه صفر
● بازی هشتم
▪ كره جنوبی ۸ (سئوكی هیون ۲ گل، جونگ جوگوك ۳ گل، چائوجیاجین ۲ گل، كیه دوهیون) - چین تایپه صفر
● بازی نهم
▪ چین تایپه صفر- ایران ۲ (علی كریمی ۲گل)
● بازی دهم
▪ كره جنوبی ۱ (جیوچاجین) - سوریه ۱ (ماهرالسید)
● بازی یازدهم
● سوریه ۳ (طارق الجبان، فارس الخطیب ۲ گل)- چین تایپه صفر
● بازی دوازدهم
▪ ایران ۲ (عنایتی و بادامكی) - كره جنوبی صفر
پراكندگی گلزنان تیم های گروه ۲ بیانگر این واقعیت است، كه تیم ملی فوتبال ایران نسبت به بقیه تیم ها از پراكندگی بیشتری برخوردار بوده است. اگر حساب مهرزاد معدنچی، جواد نكونام و علی كریمی را كه هركدام ۲ گل برای تیم ملی كشورمان به ثمر رسانده اند را از بقیه جدا كنیم، باید بپذیریم كه دیگر گلزنی در آن سطح در تیم ملی نداشتیم و این همان معضلی است كه همگان به آن اشاره داشته اند.
مشكل گلزنی تیم ملی فوتبال ما اگر تا به امروز كمتر به چشم آمده است، به خاطر این بود كه دیگر بازیكنان جور مهاجمان را می كشیدند تا هیچ كس از اعضای كادرفنی متوجه این مشكل در تیم ملی نشود. شاید نگاهی به جدول گلزنان رقابت های گروه ۲ بتواند بهتر ما را در رسیدن به حق مطلب راهنمایی كند.
▪ ۴ گل: جونگ جوگوك (كره جنوبی)، فارس الخطیب (سوریه)
▪ ۳ گل: كیم دو هون، سئوكی هیون، چیاجاجین (كره جنوبی)، زیدچابو (سوریه)
▪ ۲ گل: علی كریمی، جواد نكونام و مهرزاد معدنچی (ایران)
▪ ۱ گل: لی چون سو و آهن جونگ كیوان (كره جنوبی)، جهادالحسین، ماهر السید و طارق الجبان (سوریه)، وحید هاشمیان، آندرانیك تیموریان، رضا عنایتی، حسین بادامكی، محمد نصرتی و علی دایی (ایران).
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید