جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

رقابت همچنان باقی است


رقابت همچنان باقی است
● نگاهی به رقابت‌های یکشنبه فوتبال اروپا
فوتبال اروپا در غیاب بزرگانش شب پرحادثه‌ای را پشت‌سر گذاشت. در لالیگا والنسیا با برد پرگل مقابل رقیب از توقف رئال‌مادرید مظلوم مقابل بارسا استفاده کرد و رتبه دوم لالیگا را از آن خود نمود. در ایتالیا تیم‌های متوسط شب داغی را رقم زدند. از جمله نتایج جالب توجه می‌توان به شکست پارما و از دست رفتن پنالتی ”سمپلسیو“ اشاره کرد. در این میان لیگ برتر انگلستان شب کم‌حادثه‌ای را پشت‌سر گذاشت. میدلزبورو با یک گل میزبان خود منچسترسیتی را از پیش رو برداشت و جدال وستهام و پارلتون با تساوی بدون گل خاتمه یافت. در آلمان حساس‌ترین جدال میان هامبورگ و شالکه برگزار شد و در نهایت به سود بندرنشینان هامبورگ خاتمه یافت. در فرانسه نیز یک بازی سنتی برگزار شد که طی آن پاری‌سن‌ژرمن مقابل بوردو به برتری رسید.
● لیگ برتر
میدلزبورو تیم اهل منطقه ”تی‌ساید“ با تک گل یک چهره ناآشنا به نام کرترمول بر منچسترسیتی غلبه کرد. شاگردان استیو مک‌کلارن که در آستانه حضور در مرحله نیمه‌نهائی جام یوفا رقم زدن یک افتخار بزرگ در تاریخ پرقدمت باشگاهشان هستند، این‌بار نیز قدرتمندانه رقیب را از پیش‌رو برداشتند. هر چند بازی افت و خیز زیادی نداشت و گواه این مطلب رقم خوردن تنها یک کارت زرد بود، اما تلاش میدلزبورو و انفعال منچسترسیتی که ظاهراً بلندپروازی‌های خود را به‌دست فراموشی سپرده است، شب هیجان‌انگیزی حداقل برای هواداران حاضر در ورزشگاه رقم زد. دیگر بازی لیگ برتر میان وستهام و چارلتون برگزار شد. این جدال برای وستهام اهمیت زیادی داشت. آنها که امسال به لیگ برتر بازگشتند با ارائه نمایشی فراتر از انتظار، مدعی حضور در جام یوفا هستند. با این تفکر کسب ۳ امتیاز بازی مقابل چارلتون از اهمیت به‌سزائی برخوردار بود. در نهایت این اتفاق رخ نداد. در مورد چارلتون این نکته گفتنی است که تیم اهل لندن از استانداردهای فصول گذشته بی‌بهره بوده و امسال امکان هیچگونه جاه‌طلبی برای مردان کوربیشلی (مربی آینده تیم ملی انگلستان) وجود ندارد. به هر جال رقابت‌های لیگ‌برتر در روز یکشنبه چنگی به دل نزد.
منچسترسیتی صفر ـ میدلزبورو ۱؛ کاترمول دقیقه ۴۲ وستهام صفر ـ چارلتون صفر.
● لالیگا
با پایان یافتن هیجان ال‌کلاسیکو ۱۸ تیم زیردست ۲ بزرگ فوتبال اسپانیا برای بالا پریدن جدال‌های سنگین برگزار کردند. در مهم‌ترین دیدار والنسیا با نتیجه پرگل ۵ بر ۳ بر کادیز غلبه کرد، طبق معمول ”دیوید ویا“ نقش اساسی را در برد خفاش‌ها ایفا کرد با این تفاوت که این‌بار تنها نبود. ”آنگلو“ به یاد سال‌های درخشان خود ۲ گل به ثمر رساند تا در شبی که ”مورتی“ به‌جای گلزنی ساق بازیکنان حریف را نشانه می‌رفت، ۸ گل زیبا رقم بخورد. عملکرد کادیز نیز قابل توجه بود. آنها در مقاطعی پابه‌پای حریف قدرتمند پیش رفتند و حتی می‌توانستند بیش از ۳ گل به ثمر برسانند، با این‌حال حریف حرفه‌ای‌تر بود. والنسیا خطری جدی برای بارسلونا محسوب نمی‌شود، اما می‌تواند با قرارگیری در رتبه دوم بین ۲ دشمن دیرینه فاصله بیندازند.
در یکی دیگر از دیدارهای مهم یکشنبه شب، آتلتیکومادرید در خانه با ۳ گل مقابل سلتاویگو مغلوب شد. جالب آنکه قبل از این دیدار فرناندوتورس، کاپیتان آتلتیکو با اعلام این مطلب که هرگاه آتلتیکو دست کم گرفته می‌شود، اوج می‌گیرد وعده نتایج بهتر را داد، اما او و هم‌تیمی‌هایش عملاً مقابل سلتاویگو چیزی برای عرضه کردن نداشتند. ”لکوئی“ بازیکن مؤثر سلتاویگو بود. تنها گل او مؤید بازی خوبش نبود، بلکه با تحرک مناسب و انتقال سریع جریان بازی علاوه بر انجام وظایف خود کاملاً حریف را فلج کرد. همچنین بتیس در دربی اندلس ۲ بر یک سویا را مغلوب ساخت. خرگوش سویا یعنی خاویر ساویولا تک گل تیمش را به ثمر رساند، اما رگبار حملات آنها مقابل طوفان خط حمله بتیس نسیمی بیش نبود.
● نتایج لالیگا
اوساسونا صفر ـ گتافه ۴؛ پانوویچ دقایق ۳۴ و ۵۳، دورادو دقیقه ۳۷ و پریا دقیقه ۶۲.
والنسیا ۵ ـ کادیز ۳؛ دیوید ویا دقایق ۲ و ۶۴، آنگلو دقایق ۳ و ۵۶ و ناوارو دقیقه ۳۵ برای والنسیا، گونزالس دقایق ۶۳ و ۸۷ و انریکه دقیقه ۱۲ برای کادیز.
آتلتیکو مادرید صفر ـ سلتاویگو ۳؛ لکوئی دقیقه ۷۰، بایانو دقیقه ۸۴ و ریدر دقیقه ۹۰.
بتیس ۲ ـ سویا ۱؛ روبرت دقیقه ۱۶ (پنالتی) و ”وارلا“ دقیقه ۴۴ برای بتیس، ساویولا دقیقه ۲۹ برای سویا.
مایورکا صفر ـ اسپانیول صفر.
لاکرونیا ۲ ـ ریسینگ صفر؛ کاپدویلا دقیقه ۱۸ و کاسترو دقیقه ۵۵.
آلاوز صفر ـ بیلبائو صفر.
● سری A
پس از باخت میلان و توقف یووه دربازی‌های شنبه، بازی‌های یکشنبه نیز خالی از نتایج عجیب نبود. به‌طور مثال اودینزه با انجام یک بازی برتر ۲ بر صفر پارما را مغلوب ساخت. در یک بازی پرگل نیز لاتزیو مقابل امپولی به تساوی ۳ بر ۳ رسید. همشهری این تیم یعنی رم نیز در خانه فیورنتینا با میزبانی به تقسیم امتیاز پرداخت. نکته جالب دیگر گلزنی دوباره تونی برای فیورنتینا بود. هر چند گل او با ضربه دقیق ”کوفره“ در ۲۰ دقیقه پایانی پرپر شد تا ۲ تیم در یک بازی برابر به تساوی برسند. آن رکورد فوق‌العاده پیروزهای پی‌درپی به تاریخ پیوسته و پراندلی باید جلوی انحطاط را بگیرد. بازی‌های یکشنبه در غیاب بزرگان از جلوه‌های تماشاگر پسند بی‌بهره بود، با این‌حال هواداران خود را راضی نگه‌داشت.
● نتایج سری A
کیه‌وو ۲ ـ لیورنو ۱؛ آمائوری دقیقه ۱۴ و اوبینا دقیقه ۶۰ برای کیه‌وو، لوکارانی دقیقه ۴۰ برای لیونو.
فیورنتینا ۱ ـ رم ۱؛ تونی دقیقه ۲ برای فیورنتینا، کوفره دقیقه ۷۲ برای رم.
لاتزیو ۳ ـ امپولی ۳؛ پاندوف دقیقه ۷، به‌رامی دقیقه ۸ و دی‌کانیو دقیقه ۸۰ برای لاتزیو، توستو دقیقه ۲۵، تاوانو دقیقه ۶۴، ادو دقیقه ۹۰ (گل به‌خودی)
پالرمو ۱ ـ آسکولی ۱؛ کاراچیولو دقیقه ۳۵ برای پالرمو فوجیا دقیقه ۷۱ برای آسکولی.
رجینا ۱ ـ سیه‌نا ۱؛ آمورسو دقیقه ۵۱ برای رجینا، بوگدانی دقیقه ۲۱ برای سیه‌نا.
سامپدوریا ۱ ـ کالیاری ۱؛ کاستلینی دقیقه ۱۳ برای سامپدوریا، سائوز و دقیقه ۶۷ برای کالیاری.
اودینزه ۲ ـ پارما صفر؛ دی‌ناتاله دقیقه ۲۰ و فیلیپه دقیقه ۵۲.
● بوندس لیگا
۲ بازی در بوندس لیگا انجام گرفت که در مهمترین دیدار هامبورگ شالکه را شکست داد. جدال ۲ تیم قدیمی و ریشه‌دار جدای از شرایط جدول همواره با کرکری‌های داغ هواداران ۲ تیم همراه بوده است. این‌بار هامبورگ در زمین حریف هواداران خود را سربلند کرد.
● نتایج بوندس لیگا
شالکه صفر ـ هامبورگ ۲؛ کرستاییچ دقیقه ۴۹ (گل به‌خودی) آیلتون دقیقه ۸۰.
هانوفر صفر ـ بیله‌فلد ۱؛ واتا دقیقه ۵.
● لوشامپیونه
نبرد پاری‌سن‌ژرمن و بوردو حساس‌ترین جدال بود. پاریسی‌ها از سال ۱۹۹۴ و بوردو از سال ۱۹۹۹ طعم قهرمانی در لوشامپیونه را نچشیده‌اند و امسال نیز با وجود قدرتنمائی لیون جائی برای آنها باقی نماند. پس هواداران تنها باید به جدال‌های سنتی دلخوش باشند. پاری‌سن‌ژرمن با اتکا به قدرت خط حمله خود بوردو را از پیش‌رو برداشت تا هواداران حاضر در پارک دوپرنس از شادی سر از پا نشناسند.
پاری‌سن‌ژرمن ۳ ـ بوردو ۱؛ پائولتا دقایق ۷ و ۳۸ (پنالتی) و ۴۳ برای پاری‌سن‌ژرمن، پری‌یرا دقیقه ۲۲ برای بوردو.
لومان صفر ـ نانسی صفر.
تولوز صفر ـ رن ۱؛ آیوبی دقیقه ۷۳ (گل به‌خودی).
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید