جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

سرعت اطلاع‌رسانی؛ لازمه‌ی روابط عمومی الکترونیک


سرعت اطلاع‌رسانی؛ لازمه‌ی روابط عمومی الکترونیک
از وظایف مهم روابط عمومی‌ها، اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع به سازمان و مخاطبان عام و خاص و ایجاد همنوایی در ابعاد درون و بیرون سازمان است که با ساختن تصویر ذهنی مناسب از سازمان و برخورداری از ابزارهای دقیق ارتباطی، مخاطبان را به استقبال از فعالیت‌ها و برنامه‌ها ترغیب و به توسعه روابط عمومی ‌کمک می‌کند.
بدیهی است که امروزه، روابط عمومی‌ها باید همگام با تحولات و پیشرفت‌های روز دنیا حرکت کنند تا از هیچ نوع نوآوری و تکنولوژی ارتباطی و اطلاعاتی دور نمانند.
روابط عمومی ‌قرن بیست و یکم را باید جلوه‌ای از روابط عمومی‌الکترونیک دانست و در تعریف روابط عمومی‌الکترونیک می‌توان گفت روابط عمومی‌ الکترونیک روش بکارگیری فناوری جدید ارتباطی و سیستم‌های نوین اطلاع‌رسانی در جهت ارایه خدماتی است که با خواسته‌ها و نیازهای لحظه‌ای مخاطبان و نیز با هدف تحقق بخشیدن به هدف‌های روابط عمومی‌ منطبق باشد.
هدف راه‌اندازی روابط عمومی‌الکترونیک، رسیدن به روزی است که بتوان تمام خدمات یک سازمان را به‌طور شبانه‌روزی، بدون مراجعه فیزیکی مخاطبان آن سازمان و تنها از طریق اتصال به پایگاه‌های آن نهاد انجام داد.
روابط عمومی‌ نقش مهم و برجسته‌ای در برخورد با مخاطبان دارد و علت ارتباط گسترده با تعداد زیادی از مخاطبان که روزانه به آن مراجعه و درخواست اطلاعات می‌کنند، می‌تواند روش مناسبی در اختیار مدیران سازمان‌ها و مؤسسات قرار دهد.
همچنین به کمک روابط عمومی‌الکترونیک مردم می‌توانند نظرات خود را آسان‌تر و سریع‌تر به گوش مسوولان سازمان برسانند، این کار از نظرسنجی‌هایی که انجام آن مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار است جلوگیری می‌کند.
"سرعت اطلاع رسانی، اصلی ترین عاملی است که روابط عمومی‌الکترونیک را بر روابط عمومی‌سنتی تحمیل می‌کند." روابط عمومی‌الکترونیک، کاهش هزینه‌های غیر ضروری در انتقال اطلاعات و کمک به هزینه‌های خدمات اضافی است. یورگن مارلو بر این امر تأکید می‌کند: فرم سنتی روابط عمومی‌ انتقال اطلاعات به طور ناقص و با هزینه گزاف صورت می‌گیرد.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید