جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۶ آبان: در شهر چه گذشت؟!


۶ آبان: در شهر چه گذشت؟!
با به پایان رسیدن اولین ماه پاییز، هوا رفته رفته سرد‌تر می‌شود و اخبار هواشناسی از آغاز موج بارش‌ها در کشور خبر می‌دهد.
در این بین رانندگان که چند ماه گذشته را به رانندگی در معابر خشک عادت کرده‌اند، باید احتیاط بیشتری به خرج دهند تا در خیابان‌های خیس از بارش باران، دچار سانحه رانندگی نشوند.
یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کرد، پر کردن مخزن شیشه‌شوی خودرو از مایع مخصوص است. البته آب هم می‌تواند این مخزن را پر کند اما با توجه به غباری که در این روز‌ها روی شیشه خودرو می‌نشیند، استفاده از مایع مخصوص شیشه‌شوی بهتر است.
دید کافی راننده از جمله موضوعاتی است که به رانندگی بهتر و افزایش دقت در رانندگی کمک می کند. البته در این میان شفاف و تمیز کردن شیشه عقب خودرو و همچنین شیشه‌های کناری نیز نباید فراموش شود.
● ۴۰۰ نفر در صف بانک
تعداد زیادی از بازنشستگان که سال‌های سال بهترین زمان از عمر خود را صرف خدمت‌به کشور کرده‌اند هر ماه برای گرفتن حقوق بازنشستگی در صف‌های طولانی بانک‌ها منتظر می‌مانند.
درچند روزاخیر بازنشستگان بسیاری با ستون در شهر چه خبر تماس گرفته‌ و از شلوغی بانک‌ها گله‌کرده‌اند. تصویر زیر نیز برگه نوبت یکی از این عزیزان است. این برگه نشان می‌دهد نزدیک به ۴۰۰ نفر جلوی وی انتظار می‌کشند ؛
بنابراین معلوم نیست تا چند ساعت دیگر نوبت به او خواهد رسید. این در حالی است که جمعیت اغلب بازنشستگان را سالخوردگانی تشکیل می‌دهند که توانایی ایستادن در صف را ندارند.
از سوی دیگر به طور حتم کم توانی مالی نیز باعث می‌شود گزینه انتظار برای فرارسیدن روز‌های آینده و خلوت شدن بانک نیز کاملا منتفی باشد. در چند ماه گذشته قطع شدن مداوم سیستم شتاب، خارج شدن ایران‌چک‌ها از مبادلات بانکی و تعلل تعدادی از کارمندان بانک.
باعث شده بانک‌ها با ازدحام و نارضایتی مراجعان روبه‌رو شوند. این مشکلات با طرح دریافت کارمزد برای صدور چک‌های رمزدار گلی بود که به‌سبزه نیزآراسته شد.
ناآگاهی برخی مراجعان از این طرح و شکایت‌های آنها مزید بر علت شد تا میزان کارآیی بانک‌ها در مجموع کاهش یابد.
● معطلی با وقت قبلی
اگر به کار بردن عبارت « وقت قبلی داشتید؟» را برای برخی منشی‌های مطب پزشکان ممنوع کنند، معلوم نیست بعد از آن چه خواهند گفت.
این در حالی است که گاهی اوقات تبحر پزشک مورد نظر ایجاب می‌کند شما دست کم از یک ماه پیش وقت گرفته باشید؛
اما ماجرای اصلی زمانی آغاز می‌شود که بیمار پس از یک ماه - که معلوم نیست بیماری‌اش چه ابعادی پیدا کرده- وارد مطب می‌شود و انتظار دارد حداکثر پس از ۳۰ دقیقه انتظار، پزشک را ملاقات کند.
اما این ۳۰ دقیقه در برخی موارد بین یک تا چندین ساعت به طول می‌انجامد. به نظر اغلب شهروندانی که به این نحو در مطب تعدادی از پزشک‌ها- آن هم با وقت قبلی - معطل می‌شوند، باید به وقت مراجعان نیز توجه بیشتری شود.
جالب اینکه پاسخ بیشتر منشی‌ها به اعتراض‌های بیماران یکسان است:«اگر نمی‌توانید منتظر بمانید نزد پزشک دیگری بروید.»
● اشانتیون میوه
امروزه در اغلب شیرینی‌فروشی‌ها نوعی شیرینی با عنوان تارت میوه به فروش می‌رسد که با توجه به مواد مصرفی در آن که عمدتا میوه‌های گران است، قیمت بیشتری نسبت به سایر شیرینی‌ها دارد.
هرچند با شنیدن نام این شیرینی، تصوری از مشاهده مقداری معقولی میوه روی شیرینی در ذهن ایجاد می‌شود؛
اما متاسفانه برخی از قنادی‌ها تنها به برش‌های نازک وکوچک میوه روی تارت اکتفا کرده و در واقع به این تارت‌ ها اشانتیون میوه می‌زنند.
از آنجایی که قیمت این نوع شیرینی به واسطه وجود میوه‌های غیر فصل در آن گران است، خوب است دست کم مقدار میوه‌ها با قیمت این شیرینی همخوانی داشته باشد.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید