جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

تقویت عضلات سینه


تقویت عضلات سینه
همانطور که می‌دانید تناسب اندام فقط به این معنی نیست که چربی دور شکم یا باسن را حذف کنیم بلکه باید با داشتن توده عضلانی مناسب در تمام بدن، میزان توانایی و قدرت خود را افزایش و میزان بروز خستگی‌های بدون علت را کم کنیم. این حرکات حتی برای یانوان محترم و در منزل مفید است و می‌توانند آن را انجام دهند. با این حرکات ورزشی، فعالیت‌های روزمره به درستی و با خستگی کمتر انجام می‌گیرد...
● تمرین: شنا با شیب
این نرمش عموما روی قسمت بالایی سینه کار می‌کند و در مرحله دوم عضلات شانه به ویژه قسمت‌های میانی و جلویی و در نهایت عضلات سه سر تقویت می‌شوند.
پاهای خود را روی یک صندلی ثابت بگذارید و دست‌هایتان را روی زمین قرار دهید، به طوری‌که بدنتان شیبی به سمت پایین داشته باشد. هر چقدر صندلی بلندتر باشد و پاهایتان بالاتر قرار بگیرند بر شدت نرمش افزوده شده و حرکت سخت تر خواهد شد.
در این حرکت، باید سینه خود را پایین بیاورید تا تقریبا به زمین نزدیک شود، سپس آن را بالا بیاورید و در مکان اولیه قرار دهید. در تمام طول حرکت کلیه قسمت‌های بدن باید صاف نگه داشته شوند. زمانی که بدن خود را پایین می‌آورید، نفس خود را بیرون بدهید و هنگامی‌که بالا می‌آیید هوا را به داخل فرو ببرید. این حرکت را برای ۳ ست ۱۰ تایی تکرار کنید.

دکتر فرشاد غزالیان - عضو هیات علمی دانشگاه علوم تحقیقات
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید