جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

آیا مایلید ثروتمند شوید؟!


«پول كه تو خیابان نریخته‌!!» «من هرگز كار خوب پیدا نمی‌كنم‌». «من هیچ وقت پول در نمی‌آورم‌». «لیاقتش را ندارم‌». كدام یك از این اعتقادها، باور شماست‌؟ آیا واقعاً فكر می‌كنید كه چنین اعتقاداتی برایتان چه نتیجه‌ای به بار می‌آورد؟ اینها اندیشه‌های محدود و بسیار دست و پا گیر هستند. شاید خانوادهٔ شما دربارهٔ پول چنین اعتقاداتی داشتند. زیرا تا زمانی كه اعتقادهای آنها را خودآگاهانه رها نكنیم‌، این باورها با ما می‌مانند. این اعتقادها از هر كجا كه آمده باشد و در ذهن شما لانه كرده باشد، اگر می‌خواهید ثروتمند شوید باید هشیاری شما را هر چه سریعتر ترك كند. واقعیت این است كه ثروت حقیقی با داشتن احساس نیكو نسبت به خود آغاز می‌شود، همچنین داشتن این احساس كه هرگاه‌، هرچه را بخواهید به دست می‌آورید و هرگز مقدار پول و میزان ثروت مسئلهٔ مهمی نیست‌. در حقیقت مسئلهٔ اصلی جایگاه ذهنی شماست‌. ثروت یا فقر، تنها نمایانگر آرمانهایی است كه در سر شما می‌گذرد. اگر این باور را نداشته باشیم كه «لیاقت‌» ثروتمند بودن را داریم‌، حتی اگر ثروت در دامن ما بریزد، به طریقی آن را نمی‌پذیریم‌. از پیش رفتن در مسیر تازهٔ «توانگری‌» وحشت نداشته باشید و احساس نكنید لیاقتش را ندارید. به هرچه بیندیشیم افزایش می‌یابد. پس به قرض‌ها و بدهی‌ها نیندیشید. اگر به فقر و تنگدستی و قرض توجه كنید، تنگدستی و قرض‌تان بیشتر می‌شود، خزانهٔ الهی لبریز و بی‌انتهاست‌. در شبی مهتابی‌، ستاره‌ها را بشمرید. یا مشتی شن به دست بگیرد و اگر توانستید دانه‌های آن را بشمارید. یك دانهٔ هندوانه می‌تواند، یك مزرعهٔ بزرگ هندوانه بدهد. پس برای هر چه دارید شاكر باشید تا افزایش آن را شاهد باشید. همهٔ آنچه را كه در زندگی دارید از مادی و معنوی را با محبت واقعی متبرك كنید. اعتقاد ما به تنگدستی و تنگنا تنها چیزی است كه ما را محدود می‌كند. آیا پول را تنها به این منظور می‌خواهید كه به دیگران كمك كنید؟ در این صورت معتقدید كه بی‌ارزش است و هیچ وقت چیزی عایدتان نمی‌شود. مطمئن شوید كه اكنون دست رد به سینهٔ ثروت نمی‌زنید.
اگر به شام دعوت شدید با شادی و لذت بپذیرید. در این فكر نباشید كه «وای باید او را هم به شام دعوت كنید.» این احساس را نداشته باشید كه با مردم معامله كنید. هدیه بدهید تا در عوض آن هدیهٔ بزرگتری دریافت كنید. در قبال هر هدیه‌ای‌، لبخند بزنید و تشكر كنید. به این طریق اجازه می‌دهید كائنات دریابند كه شما آمادگی دریافت خیر و بركت را دارید.
هشیاری شما از ثروت‌، به پول بستگی ندارد. پول شما به هشیاری‌تان از ثروت وابسته است‌. اگر بتوانید ثروت بیشتری را تصور كنید، ثروت بیشتری به سراغ تان خواهد آمد. لحظه‌ای چشم خود را ببندید و فكر كنید كه در كنار اقیانوس زیبایی ایستاده‌اید شما می‌توانید كه با یك قاشق چایخوری از این اقیانوس استفاده كنید و یا می‌توانید یك سیستم لوله‌كشی از آنجا به داخل منزل خود بكشید. پس متوجه شدید كه همه چیز به اراده و تصور شما بستگی دارد. ظرف شما میزان هشیاری شماست كه همواره می‌تواند بزرگتر شود.دست كم روزی یك بار با آغوش كاملاً گشوده بنشینید و بگویید «آغوش من برای پذیرفتن همهٔ خیر و خوشی و فراوانی كائنات گشوده است‌.» پس از مدت كوتاهی اثر این جملهٔ جادویی را در می‌یابید. كائنات تمام آن چیزی را كه در هشیاری شماست به شما می‌بخشد. پس به كم قانع نباشید. این جملهٔ تأكیدی را در چند جای خانه در مقابل چشمانتان قرار دهید. گذاشتن پس انداز روزانه را به یك عادت تبدیل كنید. از پولی كه به دست می‌آورید لذت كافی ببرید. فكر كنید در هفتهٔ گذشته و یا در ماه گذشته چقدر از درآمد خود را جهت تفریح خرج كرده‌اید. اگر استفاده نكرده‌اید خود را جریمه كنید. حتی به میزان كم نیز شما باید از پول خود در جهت تفریح استفاده كنید. لازم نیست كه پول مسئلهٔ جدی زندگی شما باشد. از دور به آن نگاه كنید. پول وسیله‌ای برای مبادله است‌. باید در هشیاری خود بپذیرید كه بركت از همه جا و هر جا می‌تواند بیاید به شرطی كه آغوش شما برای پذیرفتن آن باز باشد.
منبع : مجله راه زندگی


همچنین مشاهده کنید