جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

ناصر الدین شاه و احوالات WC رفتن در آپارتمان


ناصر الدین شاه و احوالات WC رفتن در آپارتمان
یحتمل شاید شما نیز از جماعتی باشید که در این ازمنه، منزل تان به سبک و سیاق مکانی، آپارتمان نام بوده و از داشتن یک فقره حیاط با حال، محرومون مانده اید؟! در این روزگار که منازل همانند لوبیای سحرآمیز، راست شده اند و به شکل عمودی قد می نمایند، زندگانی دچار اشکالات عدیده ای گشته و آدمیان من حیث قرار گرفتن در یک چاردیواری محدوده، لیل تا نهار به انواع زحمتیه های مختلفه، گرفتار آمده عن قریب است که سکنا در بلد و آپارتمان نشینی، مخیله ایشان را بایکوت کند؟!
دیگر اینکه بسیاری از پرابلم های احوالیه آپارتمانیه، ریشه در مستراح و توالت داشته آنچنان که راپورت داده اند فی الصباح که اهالی خانه، عزم بیرونی می نمایند اگر قلیلا دیر بجنبند، صف طویلی در مقابل اطاقک مذکور ایجاد شده که به زعم بسیاری از کار بلدهای امر، اگر اولین شخص ورودی به قاعده ای عملیات خویش را نورمال به پایان نرساند و دچار مانع خاصیه ای شود آنگاه حساب بقیه اهالی به التماسون افتاده و به علت فشار بالای وارده، بدن ایشان بر اثر حرکتیه های ناخواسته که به رقص رومبا رومبامی ماند فی الحال، شل شده عن قریب که خود را خراب کنند؟!
گویا درگیری بر سر قبضه نمودن سرویس بهداشتی تنها محدود به صباح نبوده و گاها این اتفاقیه در ساعات دیگری از لیل و نهار، موجبات وخامت وضعیه را فراهم آورده و اگر تحت الشعاع حرکات آتروباتیک عده ای پرفشونال نباشد، بیم آن می رود که رفع موقت فشار تخلیه باعث گردد آدمیان بزرگسال چنان کودکان دوساله، رخت خویش را خراب کنند و کار از کار بگذرد؟! در این موقع ایشان با قیافه ای شرمسار، طریق حمام در پیش می گیرند تا آثار رسوایی را پاک نمایند همچنان که اصغر آقا در یکی از همین موارد به علت طولانی شدن عملیات فرزند چاقش، از حیث ضیق وقت، دستپاچه شده و در این گرمای تموز که مرض اسحال، گریبان هر غاز قولنگی را می گیرد، بی اختیار به البسه خویش، بدفرم گندزده است؟!
دیگر اینکه قاعده ای از جماعت وقتی به WC شرفیاب می گردند، مکان نامبرده را بهترین جا برای فکرون دانسته، لحظاتی چند را به تمرکز و تفکر پیرامون اموریه مختلفه زندگانی، سپری می نمایند ایضا عده ای به خاطر سکوت و طولانی شدن قضای حاجت ناگاه در آنجا خوابشان می برد که این چرت چنان به ایشان فاز می دهد که بوی مشمئز کننده را بی خیال شده در خنکای فن و پنکه، احساس می کنند گویی درست در وسط جزایر قناری حضور دارند؟! زهی خیال باطل در کنار بوی بد و نبود اکسیژن؟!
عارض به حضورتان که فضای قلیل WC به لطف تخلیه جسمانی، فاز عجیبی به روح و روان آدمی داده، موجب می گردد که فکر و نقش گشایش یافته و به موضوعیه هایی دقیق شود که تا به آن تایم راهکاری برایشان، یافتون نمی کرد؟! عده ای از آپارتمان نشینان، نام پرمعنای اطاق فکر را به توالت منزل شان اطلا قون نموده، یقین دارند که این مکان جنجالی، سهم پخپخویی در بخت گشایی داشته و منشا اتخاذ بسیاری از تصمیمات مهم زندگانی را، همان جا می دانند؟! فی المثل مهدعلیا گفتن نموده اند که اگر اطاق فکر دارای سوسک نباشد، بسیار ششمق وعالیه بوده زیرا در بسیاری موارد که غرق فکرون می باشی، ناگاه تردد یک سوسک قرمز از درون چاه به بیرون فی الکل تمرکز آدمی را به هم زده، موجبات بروز افکار شوم را فراهم میآورد که در این موارد حفظ خونسردی و زول زدن به کاشی های دیفال یحتمل مفید فایده است؟!
دیگر این که عملیات منحصر به فرد و فوق تخصصی تخلیه اضافه بار در آپارتمان های امروزی، مشکل عدیده دیگری مثل آلودگی صوتی را نیز به دنبال داشته آنچنان که بابت نزدیکی اطاقک مربوطه به دیگر اطاق ها، ممکن بوده که ارتعاش صدای حاصله از عملیات به گوش اهالی رسیده و زمینه چندگان ایشان را فراهم آورد لیکن تا به این یوم علمای فنی نتوانسته اند وسیله ای چون صدا خفه کن تفنگ را جهت سکوت نمودن اموریه توالت، کشفون نمایندکه پیرامون صدای نا به هنجار عملیات فوق الذکر، جماعت کثیری هر یومیه شرمسار می گردند. گویا عملیات عده ای از دوستان در اطاق فکر با سمفونی خاصی همراه بود و قبل از شروع اصل ماجرا، صدایی عنکرالا صوات مانند بمب، فضای خانه را متشنج کرده به طوری که دستگاه ساکسیفون بتهوون در مقابل رعشه ای که این ملودی در بدن آدمی ایجاد می کند، کلا کم میآورد؟! این سمفونی رسوایی قبل از کشیدن سیفون همه اعضای خانواده را از موفقیت عملیات مطلع کرده و ایشان را ریس می برد که گویی یک سری DVD کامل از کارهای لورل و هاردی دیده اند؟!
البته قیافه طرف ایضا بعد خروج از اطاق فکر دیدنی بوده چنان که از فرط خجالت حاضر است زیر دریا سیگار بکشد اما صحنه مربوطه را رویت نکند؟!
دیگر این که وقتی کسی به اطاق فکر یا همان مستراح، نزول اشراف می نمایند، قاعده ای از اعضای خانواده با طرح نقشه قبلی و طی یک عملیات ضربتی و در گرما گرم اجرای اکشن سخت و تمرکزی تخلیه، ناگاه با لگد به درب توالت می کوبند که این موضوع موجب می شودطرف درحین انجام عملیات، برنامه اش هنگ کند یا بی اختیار مواد زائد را چنان ترکش به اطراف پرتابون کند و تا لحظاتی پیرامون این شبیخون، هاج و واج بماند؟! روزگارتان عشرون، فعلا خداحافظون.

نویسنده : مهدی دل روشن
منبع : روزنامه مردم‌سالاری


همچنین مشاهده کنید