جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۱۸ مرداد: در شهر چه گذشت؟!


۱۸ مرداد: در شهر چه گذشت؟!
آنهایی که برای پیدا کردن خانه اجاره‌ای راهی بنگاه‌های معاملات ملکی سطح شهر می‌شوند، پیش از آنکه با صاحبخانه‌ها گفت و گو کنند
باید با مشاوران مسکن به مذاکره بنشیند زیرا اینگونه به نظر می رسد که تا نظر برخی از آنها مساعد نباشد، راضی کردن صاحبخانه میسر نخواهد بود.
در این بین برخی از این مشاوران گاهی از طرف خود و بدون در جریان قرار دادن صاحبخانه، قول‌هایی می‌دهند تا مشتری را جذب کنند.
اما دست آخر زمانی که مشتری با وعده‌هایی نظیر رنگ شدن ساختمان یا سرامیک شدن کف و تعویض کابینت ها و شیرآلات، جذب شد و طرفین برای امضای قرارداد آماده شدند، موضوع تعهداتی که در واقع مشاور مسکن قول آنها را داده است به میان می‌آید و صاحبخانه از همه جا بی‌خبر زیر بار آن نمی‌رود و معامله به هم می‌خورد.
به این ترتیب زمان چندروزه‌ای که مشتری صرف کرده است تا خانه‌ای پیدا کند، تلف می‌شود و مشاوران مسکن هم پاسخگوی این اتلاف وقت نیستند.
به منظور جلوگیری از این مشکل، مشتریان می‌توانند قبل از تصمیم‌گیری و امضای قرارداد، تعهداتی را که مشاور مسکن از جانب صاحبخانه اعلام کرده است را با شخص صاحبخانه مطرح کرده و در صورت موافقت وی، برای عقد قرارداد تصمیم‌گیری کنند.
● فرصتی برای تخلف
شب‌های تعطیل آخر هفته فرصت خوبی برای رانندگان متخلف است تا به هر قیمتی به اصطلاح از خجالت قانون دربیایند و انواع و اقسام تخلفات رانندگی را به نمایش بگذارند.
معمولا در شب‌های تعطیل هنگامی که خیابان‌ها خلوت است، این گروه از رانندگان به ابتدایی‌ترین قانون آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی که همان توجه به چراغ‌های راهنمایی است، بی‌اعتنایی کرده و عملا چراغ‌های سبز، نارنجی و قرمز را به چراغ‌های بی‌رنگ تبدیل می‌کنند.
به عبارتی دیگر این رانندگان با توجه به حضور نداشتن ماموران راهنمایی و رانندگی کنار چهار‌راه‌ها در ساعات پایانی شب، مانند برق و باد از چراغ قرمز می‌گذرند و جان خود و سرنشینان سایر خودروها را به خطر می‌اندازند.
با توجه به اینکه بیشتر تخلفات در چهارراه‌های خلوت شهر انجام می‌شود، نصب دوربین‌های مدار بسته در این اماکن می‌تواند از تعداد این تخلفات بکاهد و در واقع هیچ تخلفی از چشم پلیس پنهان نماند.
● گردگیری عابربانک‌ها
برخی عابربانک‌های سطح شهر حسابی کثیف و آلوده شده‌اند و به نظر می‌رسد به گرد‌گیری نیاز دارند. با اینکه این کارمند‌های پرکار ماشینی، بدون اتلاف وقت به کار ارباب‌رجوع می‌پردازند اما کسی نیست هر از گاهی به سر و وضع خاک گرفته و آلوده آنها رسیدگی کند.
مسئولان برخی بانک‌ها هم که خیلی وقت کنند فقط دستور پاک شدن اطراف باجه‌ها و رسیدگی به کار‌های عقب‌افتاده بانکی در ساعات بی‌برقی را می‌دهند ؛ بنابراین به بیرون بانک کاری ندارند.
این در حالی است که بانک‌های خصوصی توجه بیشتری به عابربانک‌ها دارند و علاوه بر قرار دادن اسکناس‌های تمیز و درشت به سر و وضع آنها نیز بیشتر می‌رسند.
● چرک‌نوشته‌های باجه تلفن
هر یک از ما دست‌کم یکبار فردی را مشغول نوشتن و خط‌خطی کردن باجه‌های تلفن عمومی دیده‌ایم و بی‌تفاوت از کنار آن گذشته‌ایم.
اگر به این افراد فقط یادآوری می‌کردیم که این باجه تلفن است و با دفتر چرک‌نویس فرق می‌کند دیگر شاهد رژه ارتش دستنوشته‌های بدمنظر روی باجه‌های‌تلفن نبودیم.
بسیاری اوقات فرد تماس گیرنده به محض شنیدن آدرس یا شماره تلفنی که ممکن است خیلی زود آن‌را فراموش کند بی‌درنگ آنرا به بدنه باجه تلفن عمومی منتقل و پس از اتمام تماس تلفنی نیز با خیالی آسوده آن‌را به دفتر یادداشت منتقل می‌کند.
این اواخر هم که باجه‌های تلفن کاربری جدیدی یافته‌اند؛آنها علاوه بر تابلوی تبلیغات چسبی، قربانی تبلیغات ماژیکی نیز شده‌است. شاید با کمی دقت دریابیم که در اصل این چشم‌های ماهستند که قربانی دستنوشته‌های زشت و نازیبای روی پوست شهر می‌شود.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید