شنبه, ۲۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 18 May, 2024
مجله ویستا

کیفیت خوراک خود را در وبلاگ بیشتر کنید!


کیفیت خوراک خود را در وبلاگ بیشتر کنید!
همه‌ی ما می‌دانیم که تعداد مشترک بیشتر برای یک وبلاگ به معنی قدرت بیشتر است و همگی تلاش می‌کنیم تا با روش‌های مختلف افراد بیشتری را تبدیل به مشترکان دائمی وبلاگ خودمان کنیم. اما حالا دو وبلاگ مختلف را در نظر بگیرید، اولی ۱۵۰ پست دارد و ۶۰۰ مشترک و دومی ۶۰ پست دارد با ۳۰۰ مشترک. آیا می‌توان گفت چون وبلاگ اول ۶۰۰ مشترک دارد پس حتما بهتر از دومی که ۳۰۰ مشترک دارد کار کرده است؟ خیر! بلکه وبلاگ دوم بهتر کار کرده است و غلظت فیدش این را ثابت می‌کند...
غلظت فید یعنی نسبت تعداد مشترکان فید به تعداد پست‌هاست. به نوعی مشخص می‌کند شما به طور متوسط در ازای هر مطلب چند مشترک کسب کرده‌اید. این یک شاخص طلایی است برای پی بردن به کیفیت مطالب یک وبلاگ!
به یاد داشته باشید ملاک کیفیت مطالب یک وبلاگ ابدا تعداد مشترکان آن نیست، بلکه غلظت مشترکانش است! شما خوراک غلیظی به مشترکانتان ارائه می‌کنید یا خوراکتان آبکی است؟!
در ادامه این نوشته آمده است: از کجا بدانم غلظت خوراکم خوب است یا بد؟ پاسخ دادن به این سوال مشکل است، چون این نسبی است و نمی‌شود یک عدد را به خوب و یک عدد را به بد اختصاص داد. چون نسبت به موضوع و زبان و عوامل دیگر هر وبلاگ نحوه سنجیدن غلظت هم کمی متفاوت می‌شود. اما با تمام این تفاسیر اینکه دارید خوب پیش می‌روید یا خیر را تقریبا می‌شود فقط از روی اعداد تشخیص داد.
در این نوشته به عواملی که بر غلظت فید تاثیر می‌گذارند، اشاره شده و آمده است:
▪ کیفیت مطالب:
هرچه کیفیت بیشتر باشد افراد بیشتری مشترک می‌شوند تا مطالب بعدی شما را از دست ندهند، پس کیفیت بیشتر مساوی غلظت بیشتر است.
▪ طراحی:
هرچه مشترک شدن ساده‌تر باشد افراد بیشتری مشترک وبلاگ شما می‌شوند. مثلا باید آیکون خوراکتان را در جای خوبی قرار دهید و امکان اشتراک با ایمیل را نیز فراهم کنید. درخواست مشترک شدن در آخر مطالب هم جواب خوبی می‌دهد.
▪ موضوع:
موضوع وبلاگ هم بر غلظت آن تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال وبلاگ‌هایی که بیشتر راجع به کامپیوتر و مباحث مرتبط با آن می‌نویسند، مخاطبان حرفه‌ای‌تری دارند که از فید و اشتراک و… استفاده می‌کنند. پس غلظت مشترکانشان هم بیشتر می‌شود.
▪ آهنگ رشد:
وبلاگ‌های تازه عموما غلظت فید کمتری دارند و این به معنی بد بودن محتوای آنها نیست، بلکه به این خاطر است که هنوز افراد زیادی وبلاگ آنها را از طریق جستجو و لینک‌ها پیدا نمی‌کنند و زیاد شناخته شده نیستند، ولی وبلاگ‌های بزرگ به یک آهنگ رشد نسبتا ثابت می‌رسند. پس غلظت فیدتان را با وبلاگ‌های هم سن و سال وبلاگ خودتان مقایسه کنید.
▪ نوع محتوا:
وبلاگ‌هایی که مطالب کوتاه اما زیاد منتشر می‌کنند، عموما غلظت فید کمتری از آنهایی که نسبتا دیر به دیر ولی با مطالب کامل به روز می‌شوند، دارند.
منبع : خبرگزاری ایسنا