شنبه, ۲۶ خرداد, ۱۴۰۳ / 15 June, 2024
مجله ویستا
بررسی ال.۹۰ از سوی مجلههای اروپائی
مجلات اشپیگل و تاپ گیر دو مجلهای هستند که این خودرو را مورد نقد و بررسی فنی اقتصادی قرار دادهاند. تاپ گیر لوگان را ارزانترین خودروی اروپا خوانده و بهدست آمدن چنین قیمتی را کمی عجیب عنوان کرده است. این مجله با اشاره به اینکه احتمالاً این خودرو بهدلیل سختپسند بودن انگلیسیها و ذائقهٔ اشرافی این مردم چندان در انگلستان طرفدار نداشته باشد اما این خودرو را از امیدهای رنو - نیسان برای باز کردن جای خود در بازار اقشار متوسط اروپا عنوان کرده است. این مجله آورده است: قشر متوسط اروپائی طرفدار پروپا قرص لوگان خواهند بود. این مجله در ادامه آورده است: این خودرو در کارخانهٔ داچیا از کارخانههای اقماری رنو - نیسان تولید میشود. خودروی لوگان یک خودروی پنجنفرهٔ خانوادگی مدرن بوده که ظرفیت حمل پنج سرنشین را دارد و از این نظر شباهت زیادی به مگان دارد. اما قیمت خودرو مگان که پرفروشترین خودروی اروپا در سال ۲۰۰۳ بوه ۳ برابر بیشتر نسبت به لوگان را هماکنون دارا است. این مجله آورده است: رنو با وجود پرداخت ۳۳۰۰ یورو مالیات برای خودروی لوگان، این خودرو را با قیمت ۵ هزار پوند وارد بازار انگلستان میکند. مجلهٔ اشپیگل چاپ هامبورگ نیز لوگان را جواب رنو به بازار میداند. این مجله نوشته است: این خودرو که اواخر سپتامبر ۲۰۰۴ وارد بازار شده است در مدت زمان کوتاهی لوگان را به رکورددار فورش تبدیل کرده است. تا کنون بیش از ۳۰ هزار دستگاه برای تولید این خودرو سفارش گرفته است.
این مجله ادامه میدهد: ال.۹۰ که برای بازارهای شرق و مرکز اروپا و خاورمیانه و احتمالاً چین طراحی شده، بهطور غیررسمی در بازار آلمان نیز وجود دارد. البته ورود رسمی آن به این کشور اواسط سال ۲۰۰۵ خواهد بود. این خودرو برای آلمان با قیمت ۷۵۰۰ یورو و با موتور قویتر و امکان متفاوت عرضه میشود.
کارشناسان انتقاد مهمی را نسبت به مدل اولیهٔ این خودرو مطرح کردهاند، آنها میگویند: لوگان با آنکه دارای ترمز ABS است اما دارای سیستم پایداری ESP نست. مجلهٔ انگلیسی دیگری علت قیمت فوقالعاده پائین لوگان را به طراحی ماهرانهٔ این خودرو دانسته چون بسیاری از قطعات آن از جمله خط انتقال نیرو و شاسی از دو خودرو دیگر تولیدی رنو نیسان یعنی رنو کیلیو و نیسان میکرا استفاده شده که برای طراحی آن کارخانه هیچ هزینهٔ اضافی نپرداخته است، بهعبارت دیگر، خریداران خودرو رنو کیلیو و نیسان میکرا به نوعی از لوگان در سایر کشورها حمایت میکند.
تاپ گیر لوگان را با مینیماینر مقایسه کرده و آورده است که ال ۹۰ همان نقشی را بازی میکند که در ۱۹۶۰ مینیماینر بازی میکرد. یعنی خودرو برای خانوادههائی که توان مالی محدودی داشتهاند، مناسب بود. تاپ گیر ادامه میدهد: لوگان میتوان بهعنوان وسیلهٔ نقلیهٔ شخصی ارزانقیمت و قابل اعتمادی برای اقشار متوسط مطرح باشد. تاپ گیر در بررسی فنی خودرو نیز اضافه میکند: موتور لوگان بر دو صورت ۴/۱ و ۶/۱ لیتری در رومانی تولید میشود که در بعضی مدلهای کیلیو وجود داشته است. سیستم فنربندی و تعلیق چرخهای جلو نیز متعلق به کیلیو است و شاسی آن نیز متعلق به مگان و از نوع دستی پنج سرعته است. اهرم دنده متعلق به مدل اسپاس است و برای پائین آوردن هزینهها، شیشهها و قطعات بدنه حتیالامکان صاف و فاقد منحنی ساخته شدهاند.
این مجله ادامه میدهد: ال.۹۰ که برای بازارهای شرق و مرکز اروپا و خاورمیانه و احتمالاً چین طراحی شده، بهطور غیررسمی در بازار آلمان نیز وجود دارد. البته ورود رسمی آن به این کشور اواسط سال ۲۰۰۵ خواهد بود. این خودرو برای آلمان با قیمت ۷۵۰۰ یورو و با موتور قویتر و امکان متفاوت عرضه میشود.
کارشناسان انتقاد مهمی را نسبت به مدل اولیهٔ این خودرو مطرح کردهاند، آنها میگویند: لوگان با آنکه دارای ترمز ABS است اما دارای سیستم پایداری ESP نست. مجلهٔ انگلیسی دیگری علت قیمت فوقالعاده پائین لوگان را به طراحی ماهرانهٔ این خودرو دانسته چون بسیاری از قطعات آن از جمله خط انتقال نیرو و شاسی از دو خودرو دیگر تولیدی رنو نیسان یعنی رنو کیلیو و نیسان میکرا استفاده شده که برای طراحی آن کارخانه هیچ هزینهٔ اضافی نپرداخته است، بهعبارت دیگر، خریداران خودرو رنو کیلیو و نیسان میکرا به نوعی از لوگان در سایر کشورها حمایت میکند.
تاپ گیر لوگان را با مینیماینر مقایسه کرده و آورده است که ال ۹۰ همان نقشی را بازی میکند که در ۱۹۶۰ مینیماینر بازی میکرد. یعنی خودرو برای خانوادههائی که توان مالی محدودی داشتهاند، مناسب بود. تاپ گیر ادامه میدهد: لوگان میتوان بهعنوان وسیلهٔ نقلیهٔ شخصی ارزانقیمت و قابل اعتمادی برای اقشار متوسط مطرح باشد. تاپ گیر در بررسی فنی خودرو نیز اضافه میکند: موتور لوگان بر دو صورت ۴/۱ و ۶/۱ لیتری در رومانی تولید میشود که در بعضی مدلهای کیلیو وجود داشته است. سیستم فنربندی و تعلیق چرخهای جلو نیز متعلق به کیلیو است و شاسی آن نیز متعلق به مگان و از نوع دستی پنج سرعته است. اهرم دنده متعلق به مدل اسپاس است و برای پائین آوردن هزینهها، شیشهها و قطعات بدنه حتیالامکان صاف و فاقد منحنی ساخته شدهاند.
منبع : خانواده سبز
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
ویزای تضمینی ایتالیا کانادا
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات مسعود پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری 1403 علیرضا زاکانی محمدباقر قالیباف سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ایران قالیباف مصطفی پورمحمدی ریاست جمهوری
شهرداری تهران آموزش و پرورش قتل تهران سیلاب جاده چالوس هواشناسی طوفان سازمان هواشناسی وزارت بهداشت پلیس سلامت
ایران خودرو خودرو قیمت طلا عید قربان همستر کامبت سهام عدالت قیمت خودرو یارانه قیمت دلار مسکن حقوق بازنشستگان تورم
دیوارنگاره مهدی خسروی عربستان تلویزیون رسانه ملی سینمای ایران سریال سازمان صدا و سیما دفاع مقدس
دانشگاه تهران فناوری وزارت علوم
رژیم صهیونیستی روسیه غزه جنگ غزه اسرائیل فلسطین آمریکا اوکراین عراق حماس لبنان علی باقری کنی
فوتبال یورو 2024 پرسپولیس استقلال تیم ملی آلمان تیم ملی اسکاتلند فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس لیگ برتر جواد نکونام تیم ملی فوتبال ایران اوسمار ویرا
هوش مصنوعی ایلان ماسک گوگل سرطان سامسونگ تسلا اپل خودرو برقی مایکروسافت
قهوه فشار خون پیری گرمازدگی سیگار