شنبه, ۱۹ خرداد, ۱۴۰۳ / 8 June, 2024
مجله ویستا
دفترهای تآتر: مجموعهی مقالات
تاریخ نشر : ۸۵۰۲۲۰
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۹۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۹۰۰-۷۷-۱
شماره کنگره : ۸۵۲۲۰۰۶۳
رده دیویی : ۷۹۲.۰۱۵
محل نشر : تهران
جلد : مقوایی
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : گردآوری
نویسنده : امجد - حمید
نویسنده : اسماعیلیان - ژیلا
این مجموعه دربرگیرندهی نامه، مقالات، و گفتوگوهایی است که در زمینهی 'هنر نمایش' به نگارش درآمده، که از آن جمله است: 'اییسن و پرداخت شخصیتهای نمایشی/ سهیلا نجم'، 'اییسن و تاملات ایرانی/ محمد رضاییراد'، 'آواها وگوناگونی لحنها/ تیتریانو فراتوس، ترجمهی مهدی فتحی' و 'بیانیهی تئاتر نو/ پییر پائولو پازولینی، ترجمهی مهدی فتحی'. برای نمونه در مقالهی نخست، بررسی شخصیت و چگونگی آفرینش آن در آثار هنریک ایبسن با توجوه به چند نمایشنامهی کلیدی او مطمح نظر قرار گرفته است. در این مقاله به تصریح نگارنده: 'ایبسن بر خلاف بسیاری از نمایشنامهنویسان، میکوشد درکمال فشردگی، زندگی قهرمانان خود را به ما نشان دهد و بحرانی که درگیر آن میشویم یا به تعبیر دیگر در آن شرکت میکنیم، صرفا موقعیتی است برای دوبارهسازی گذشتهی آنها. به عنوان مثال، نمایشنامهنویسی چون مولییر به ما نمیگوید و لازم نیست بگوید که چرا هارپاگون خسیس یا آلسست، تندخو شده است. اینها همه شخصیتهایی هستند که در حال، زندگی میکنند. هیچکس در گذشتهی آنها جست و جو نمیکند و نمیخواهد بداند چرا در این شرایط قرار گرفتهاند. در حالی که ایبسن، برعکس، نه تنها دقیقا ما را از پیشینهای که موجب بروز اختلاف و برخورد میان شخصیتها شده است. مطلع میکند، بلکه ضمنا این کار را با جانبداری وکیلگونهای انجام میدهد'.
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۹۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۹۰۰-۷۷-۱
شماره کنگره : ۸۵۲۲۰۰۶۳
رده دیویی : ۷۹۲.۰۱۵
محل نشر : تهران
جلد : مقوایی
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : گردآوری
نویسنده : امجد - حمید
نویسنده : اسماعیلیان - ژیلا
این مجموعه دربرگیرندهی نامه، مقالات، و گفتوگوهایی است که در زمینهی 'هنر نمایش' به نگارش درآمده، که از آن جمله است: 'اییسن و پرداخت شخصیتهای نمایشی/ سهیلا نجم'، 'اییسن و تاملات ایرانی/ محمد رضاییراد'، 'آواها وگوناگونی لحنها/ تیتریانو فراتوس، ترجمهی مهدی فتحی' و 'بیانیهی تئاتر نو/ پییر پائولو پازولینی، ترجمهی مهدی فتحی'. برای نمونه در مقالهی نخست، بررسی شخصیت و چگونگی آفرینش آن در آثار هنریک ایبسن با توجوه به چند نمایشنامهی کلیدی او مطمح نظر قرار گرفته است. در این مقاله به تصریح نگارنده: 'ایبسن بر خلاف بسیاری از نمایشنامهنویسان، میکوشد درکمال فشردگی، زندگی قهرمانان خود را به ما نشان دهد و بحرانی که درگیر آن میشویم یا به تعبیر دیگر در آن شرکت میکنیم، صرفا موقعیتی است برای دوبارهسازی گذشتهی آنها. به عنوان مثال، نمایشنامهنویسی چون مولییر به ما نمیگوید و لازم نیست بگوید که چرا هارپاگون خسیس یا آلسست، تندخو شده است. اینها همه شخصیتهایی هستند که در حال، زندگی میکنند. هیچکس در گذشتهی آنها جست و جو نمیکند و نمیخواهد بداند چرا در این شرایط قرار گرفتهاند. در حالی که ایبسن، برعکس، نه تنها دقیقا ما را از پیشینهای که موجب بروز اختلاف و برخورد میان شخصیتها شده است. مطلع میکند، بلکه ضمنا این کار را با جانبداری وکیلگونهای انجام میدهد'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
ویزای تضمینی ایتالیا کانادا
انتخابات شورای نگهبان ایران انتخابات ریاست جمهوری 1403 دولت سیزدهم دولت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ریاست جمهوری علی لاریجانی شورای حکام فرانسه آژانس بین المللی انرژی اتمی
ازدواج تهران هواشناسی آتش سوزی قتل فضای مجازی شهرداری تهران تصادف سلامت سیاست محیط زیست سازمان هواشناسی
همستر کامبت خودرو قیمت دلار حقوق بازنشستگان بورس قیمت خودرو قیمت طلا بازار خودرو تلگرام دلار سایپا بانک مرکزی
شهید سینمای ایران حامیم سینما تلویزیون کتاب بازیگر رسانه ملی عمو قناد مجید قناد موسیقی سریال
اینترنت دانشگاه آزاد اسلامی فضا
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین غزه جنگ غزه روسیه آمریکا سازمان ملل ترکیه اوکراین حزب الله لبنان حماس
فوتبال پرسپولیس استقلال تیم ملی والیبال ایران والیبال حسن یزدانی تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی ایران کشتی آزاد لیگ برتر جواد نکونام رئال مادرید
مغز سامسونگ اپل مایکروسافت ایلان ماسک همستر کمبات بازی تلگرامی مرکز ملی فضای مجازی اینستاگرام گوگل ناسا
دیابت چاقی اضطراب چای کاهش وزن استرس فشار خون گرمازدگی