یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
بازار رقابت خالص
در بازار رقابت خالص مؤسسات توليدى بىشمارى وجود دارند که همگى کالاى مشابهاى را فروخته و هيچيک از توليدکنندگان نسبت بهوسعت کلى بازار آنقدر بزرگ نيستند که بتوانند بهتنهايى تأثيرى در قيمت بازار داشته باشند. اگر يکى از مؤسسات توليدى از بازار خارج شود، ميزان عرضه کالا در بازار آنقدر کاهش نخواهد يافت که موجب افزايش محسوسى در قيمت آن گردد. هيچيک از فروشندگان حس نمىکنند که خود و يا ساير فروشندگان نفوذى در بازار دارا مىباشند. در بازار رقابت خالص همچشمى و رقابت چشمگير بهمعنى واقعى کلمه وجود نداشته و اقدامات يک مؤسسه توليدى با عکسالعمل و اقدامات متقابل ساير مؤسسات توليدى مواجه نمىگردد. بهعلاوه، روابط مابين مؤسسات توليدى کاملاً جنبه غيرشخصى بهخود مىگيرد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس شورای اسلامی مجلس شورای نگهبان ایران دولت حجاب دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران قالیباف افغانستان رئیسی رئیس جمهور
تهران هواشناسی چین شورای شهر تهران شورای شهر شهرداری تهران پلیس قتل سیل کنکور فضای مجازی وزارت بهداشت
قیمت دلار مالیات خودرو دلار قیمت خودرو بانک مرکزی بازار خودرو قیمت طلا مسکن تورم ایران خودرو سایپا
زنان تئاتر تلویزیون سریال بازیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران سینما فیلم موسیقی سریال پایتخت قرآن کریم
سازمان سنجش خورشید
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه عراق ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک سپاهان استقلال تراکتور وحید شمسایی
هوش مصنوعی اپل آیفون تبلیغات همراه اول فناوری اینترنت ناسا گوگل بنیاد ملی نخبگان دانش بنیان
موز خواب بارداری دندانپزشکی کاهش وزن آلزایمر