شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا
بازار رقابت خالص
در بازار رقابت خالص مؤسسات توليدى بىشمارى وجود دارند که همگى کالاى مشابهاى را فروخته و هيچيک از توليدکنندگان نسبت بهوسعت کلى بازار آنقدر بزرگ نيستند که بتوانند بهتنهايى تأثيرى در قيمت بازار داشته باشند. اگر يکى از مؤسسات توليدى از بازار خارج شود، ميزان عرضه کالا در بازار آنقدر کاهش نخواهد يافت که موجب افزايش محسوسى در قيمت آن گردد. هيچيک از فروشندگان حس نمىکنند که خود و يا ساير فروشندگان نفوذى در بازار دارا مىباشند. در بازار رقابت خالص همچشمى و رقابت چشمگير بهمعنى واقعى کلمه وجود نداشته و اقدامات يک مؤسسه توليدى با عکسالعمل و اقدامات متقابل ساير مؤسسات توليدى مواجه نمىگردد. بهعلاوه، روابط مابين مؤسسات توليدى کاملاً جنبه غيرشخصى بهخود مىگيرد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس دولت حجاب رئیس جمهور نماز جمعه رئیسی گشت ارشاد دولت سیزدهم کارگران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی
سیل هواشناسی تهران کنکور شهرداری تهران سیستان و بلوچستان فضای مجازی سازمان سنجش قتل سلامت پلیس زنان
قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو خودرو قیمت خودرو دلار سایپا بانک مرکزی ارز مسکن ایران خودرو تورم
کیومرث پوراحمد پایتخت تلویزیون خانواده سینمای ایران سریال ترانه علیدوستی فیلم کتاب مهران مدیری موسیقی سینما
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
اسرائیل رژیم صهیونیستی آمریکا فلسطین غزه جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک استقلال فوتسال بازی تراکتور تیم ملی فوتسال ایران باشگاه پرسپولیس بارسلونا باشگاه استقلال
هوش مصنوعی گوگل سامسونگ اپل فناوری ربات نخبگان همراه اول ناسا فیلترینگ
سازمان غذا و دارو کاهش وزن مالاریا آلزایمر زوال عقل