یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
نگاهی کلی به بُرد و اثرات رسانهای
سازمانهاى رسانهاى هميشه اضطراب نامرئى بودن مخاطبان خود را داشتهاند. اين ترس به خصوص در پخش راديويى و تلويزيونى مشهود است، چرا که تعداد مخاطبان اين رسانهها، حتى با کمک تحقيق هم، تنها به صوتر بسيار غيرمستقيم، تخمينى و پسنگرانه قابل برآورد است. در ديگرسو، موسيقي، کتابها، مجلات، فيلمها و روزنامهها قرار دارند که شواهدى مستقيم، مستمر، و مستقل در مورد توجه و علاقه مخاطبان خود دارند. در دو رسانه راديو و تلويزيون تنها تعداد مخاطبان نيست که ناشناخته است، بلکه کيفيت دريافت مخاطبان نيز - به دليل متغيربودن ميزان توجه آنها و تعويض مدام کانالها - کاملاً غيرقابل پيشبينى است. |
سازمانهاى پخش براى شناخت سه اصل اساسى در مورد مخاطبان خود وابسته به تحقيقاتى هستند که پس از استفاده مخاطب از رسانه انجام مىگيرد. اين سه اصل عبارتند از: تعداد مخاطبان کانالها و برنامههاى متفاوت؛ ميزان توجه مخاطبان؛ و ميزان رضايت و قدردانى مخاطبان. عدم قطعيت، خالقيت و نوآورى زيادى در تحقيقات آفريده است. به علاوه افزايش تعداد کانالها در نتيجه فنآورىهاى جديد و پخش بينالمللى تلويزيونى هم وضعيت موجود را - با غيرقابل پيشبينىتر، بىثباتتر، و غيرقابل شناختتر کردن مخاطبان - بغرنجتر کردهاند. از سوى ديگر، تعداى از ابزارهاى توزيعى جديد (به ويژه کابل دوسويه) امکان کسب اطلاعات دقيق در مورد مخاطبان (يا کاربران دستگاههاى گيرنده) حتى در لحظه استفاده را عملى ساختهاند. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران حسین امیرعبداللهیان حجاب سازمان همکاری اسلامی انتخابات جنگ امیرعبداللهیان مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم مجلس حسن روحانی افغانستان
هواشناسی زاهدان سیل تهران شهرداری تهران فضای مجازی باران یسنا سامانه بارشی آتش سوزی سازمان هواشناسی هلال احمر
قیمت خودرو مالیات ارز خودرو قیمت دلار بانک مرکزی تورم مسکن دلار قیمت طلا بازار خودرو حقوق بازنشستگان
تلویزیون جهان دفاع مقدس صدا و سیما مهران غفوریان موسیقی صداوسیما سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
غزه اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه حماس ترکیه اوکراین انگلیس نوار غزه ایالات متحده آمریکا یمن
فوتبال پرسپولیس رئال مادرید استقلال سپاهان لیگ برتر بارسلونا باشگاه پرسپولیس بازی باشگاه استقلال علی خطیر جواد نکونام
هوش مصنوعی اینستاگرام اپل ناسا عکاسی تبلیغات گوگل مایکروسافت
توت فرنگی کبد چرب