دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
انواع پیام
در جلسهٔ مشاوره، پيام بين مراجع و مشاور به دو صورت کلامى (Verbal) و غيرکلامى (Non-Verbal) مبادله مىشود. به نظر ويليامسون (۱۹۵۹) پيام کلامى پيامى است که با گوش شنيده مىشود و در بيان آن دستور زبان رعايت مىگردد. محدوديت اين پيام در آن است که برخى احساسات و عواطف انسان به صراحت در قالب کلمات قابل بيان نيستند. براى رفع اين نقيصه، در مشاوره از پيام غيرکلامى نيز استفاده مىشود. در پيام غيرکلامى - علىرغم پيام کلامى - گفتهاى وجود ندارد و پيام بيشتر از طريق ايما و اشاره و حالات مشاور يا مراجع مبادله مىشود. |
در جلسهٔ مشاوره از هر دو نوع پيام تواماً و بهوفور استفاده مىشود. مشاور از طريق پيام غيرکلامى احساسى را ظاهر مىسازد که از طرف مراجع بهوضوح مطرح نشده است. مشاور معمولاً به احساساتى پاسخ مىگويد که در جلسهٔ مشاوره از طرف مراجع ظاهر مىشوند. مشاور بايد به آنچه که گفته مىشود و به آن طورى که بيان مىگردد، بهطور دقيق گوش فرا دهد و براى هر يک پاسخ مناسبى فراهم آورد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
خلیج فارس ایران مجلس شورای اسلامی آمریکا مجلس دولت شورای نگهبان حجاب بودجه دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران مجلس یازدهم
شهرداری تهران هواشناسی تهران فضای مجازی قتل شورای شهر پلیس شورای شهر تهران سیل وزارت بهداشت سازمان هواشناسی پایتخت
قیمت دلار ایران خودرو خودرو قیمت خودرو دلار بازار خودرو مالیات بانک مرکزی قیمت طلا سایپا مسکن تورم
تلویزیون سریال رسانه تئاتر موسیقی سینما سینمای ایران فیلم بازیگر کتاب قرآن کریم رسانه ملی
شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان سنجش انتخاب رشته باتری
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه عربستان اوکراین نوار غزه ترکیه عراق
استقلال فوتبال پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران فوتسال سپاهان بازی تراکتور لیگ برتر انگلیس جام حذفی آلومینیوم اراک باشگاه پرسپولیس
اپل اینستاگرام همراه اول ایلان ماسک امارات گوگل تبلیغات آیفون ایرانسل فناوری سامسونگ ناسا
مواد غذایی سازمان غذا و دارو خواب دیابت سلامت روان پزشکی قانونی بارداری مالاریا دندانپزشکی