شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
انواع استفاده از رسانهها
سؤال مربوط به ميزانهاى متفاوت استفاده از رسانه را به بهترين وجه مىتوان از منظر خود مخاطبان پاسخ گفت. بُرد رسانهاى متفاوت در اصل برآيند گزينشهاى مستمر مردم است. باوجود اين، استفاده از رسانه براى بيشتر مردم يک عادت بسيار پايدار و نيز برآيند تعداد بىشمارى از رفتارهاى انگيزهمند و مشخص است. برخى محققان معتقد هستند که ميزان قرارگرفتن افراد در معرض تلويزيون (يعنى زمانى که صرف تماشاى آن مىکنند) ويژگى زيربنايى و پايدارى است و به لحاظ تأثيرات آن بر گرايشها و رفتار افراد، با برخى مشخصههاى جمعيتشناختى نظير سن و تحصيلات، قابل مقايسه است. چنين باورى را مىتوان در مورد رفتارهاى رسانهاى ديگر - مانند خواندن يک روزنامه صبح يا عصر - نيز بيان نمود. |
مردم غالباً از نظر عاطفى به رسانهاى خاص وابسته هستند و ميزان اين وابستگى را مىتوان به عنوان يک گرايش پايدار، که با استفاده عملى آنها از رسانهها همبستگى دارد، اندازهگيرى نمود. وابستگى به رسانهها در کل خود شکلى از هواخواهي است که به نوع خاصى از محتوا مربوط نمىشود. |
ظاهراً بر سر اصولى که انواع اصلى رسانهها را مشخص و متمايز مىکنند اتفاقنظر زيادى وجود دارد. اما اين حقيقت که ميزان دلبستگى افراد به رسانههاى مختلف و رغب آنها براى استفاده از آنها، بسيار متغير است، به سؤال مربوط به بُردِ رسانهاى جهت متفاوتى مىدهد: اين که رسانهها، يا کانالها، يا پيامهايى که بالاترين رتبهها را (از نظر نسبت جمعيت تحت پوشش) دارند، الزاماً مؤثرترين آنها براى اهداف متفاوت نيستند، بلکه بايد شدت جذابيت نسبى آنها هم در نظر گرفته شود. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
امیرعبداللهیان دولت چین سیستان و بلوچستان حسین امیرعبداللهیان جنگ انتخابات مجلس شورای اسلامی عراق دولت سیزدهم رسانه حجاب
سیل تهران هواشناسی شهرداری تهران بارندگی باران سازمان هواشناسی فضای مجازی آتش سوزی یسنا هلال احمر آموزش و پرورش
ایران بانک مرکزی دلار قیمت خودرو قیمت دلار مسکن قیمت طلا تورم ارز بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو
صدا و سیما مسعود اسکویی تلویزیون دفاع مقدس بی بی سی موسیقی مهران غفوریان صداوسیما ساواک سریال سینمای ایران تبلیغات
رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه اسرائیل حماس روسیه آمریکا ترکیه انگلیس اوکراین نوار غزه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان لیگ برتر رئال مادرید باشگاه استقلال جواد نکونام بازی علی خطیر باشگاه پرسپولیس بایرن مونیخ
هوش مصنوعی اینستاگرام خواب آیفون دیابت اپل ناسا عکاسی موبایل گوگل تلفن همراه
سلامت طب سنتی کبد چرب فشار خون گرما