پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
آمادگی جسمانی در دانشآموزان
براى تدريس تربيتبدنى در مدارس همواره به معلمان تأکيد مىشود که سعى کنند فعاليتها، متناسب با ويژگىها و توانائىهاى جسمانى دانشآموزان باشد. براى اينکه معلمى بتواند بر اساس ويژگىها و توانائىهاى دانشآموزان برنامهريزى کند، بايد از آمادگى جسمانى آنان در سنين مختلف آگاهى داشته باشد. آمادگى جسمانى عبارت است از قدرت و استقامت موضعى (عضلاني) و عمومى (گردش خون و تنفس) يک فرد براى حداقل فعاليت با استفاده از کمترين انرژي، بهعبارت ديگر آمادگى بدنى و ويژگىهاى يک فرد را که سبب مؤثر و مفيد بودن او در محيط مىشود، آمادگى جسمانى مىگويند. |
پس از انجام دادن تستها و اندازهگيرى آمادگى جسمانى افراد، معلم بايد دانشآموزان را بر حسب آمادگى جسمانى فرد ارزشيابى کند. بهطور حتم در نخستين دورهٔ اندازهگيري، معلمان کمتر مىتوانند به همهٔ توانائىهاى جسمانى دانشآموزان پى ببرند. اندازهگيرىهاى مراحل بعدى به معلم کمک مىکند که نتايج کلى را بهدست آورد. گاهى نتيجهٔ بعضى از قابليتهاى جسمانى دانشآموز در همان مرحلهٔ اول تست و اندازهگيرى چنان ضعيف است که معلم مىتواند به آسانى اين افراد را در مقايسه با افراد عادى تشخيص دهد. بنابراين بايد در برنامهريزى کلى دقت کامل بهعمل آيد. براى اينکه برنامههاى دقيق و متناسب با نيازهاى کودکان طرحريزى شود، بايد سبب ضعفهاى بدنى را شناخت. گاهى سبب برخى از ضعفها، وجود يک بيمارى است. گاهى وجود نقصهاى مختلف (پشت گرد، پاى صاف) مربوط به ساختمان بدن است و گاهى کمبود حرکت و تحرک افراد است که به مرور زمان نقصهاى بدنى و در نتيجه بعضى بيمارىها را بهدنبال دارد. |
اگر وجود ضعفها ناشى از بيمارى باشد، معلم بايد آن را با کمک و راهنمائى پزشک برطرف کند. البته تعداد اينگونه افراد در يک کلاس بسيار کم است با اين حال مربيان و معلمان بايد با دقت بيشترى آنها را زير نظر داشته باشند. اگر ضعف بدنى ناشى از نقصهاى موجود در ساختمان بدن باشد، معلم مىتواند ضعفهاى اين افراد را در کلاس حرکتهاى اصلاحى برطرف کند. هر قدر سن افرادى که در اين کلاس قرار مىگيرند کم باشد، برطرف کردن ضعفها و متناسب شدن فرم بدنى آنها آسانتر و زودتر انجام مىشود. نوع سوم کسانى هستند که فقط بر اثر کمبود تحرک، دچار ضعف مىشوند. کيفيت بدنى اينگونه افراد را مىتوان با برنامهريزى دقيق و تمرينهاى مختلف، در مدتى بسيار کوتاه بهبود بخشيد. لازم است که افراد، نوع ضعف بدنى خود را بدانند تا تمايل بيشترى نسبت به فعاليتهاى ورزشى و رفع آنها، نشان دهند. |
همچنین مشاهده کنید
- تعریف و اهداف تربیتبدنی در مدارس
- مسابقات ورزشی در مدارس
- بهداشت و ایمنی در برنامههای ورزش مدارس
- اثرات فیزیولوژیک ورزش بر بدن
- استراحت و تمدد اعصاب پس از فعالیتهای ورزشی
- آمادگی جسمانی در دانشآموزان
- روشهای آموزش مهارتهای ورزشی در مدارس
- نکات بهداشتی بههنگام فعالیت ورزشی
- سرپرستی و اداره کردن فعالیتهای ورزشی در مدارس
- تربیتبدنی ویژه دانشآموزان معلول
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران نیکا شاکرمی رهبر انقلاب روز معلم معلمان دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی مجلس شهید مطهری حجاب شورای نگهبان قوه قضائیه
تهران هواشناسی زلزله معلم شهرداری تهران سیل قوه قضاییه آموزش و پرورش پلیس سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
خودرو قیمت خودرو دولت قیمت دلار ایران خودرو دلار قیمت طلا سایپا بانک مرکزی بازار خودرو کارگران تورم
مشهد رضا عطاران رادیو فضای مجازی تلویزیون سریال سینمای ایران سینما دفاع مقدس تئاتر موسیقی فیلم
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین جنگ غزه آمریکا نوار غزه روسیه چین حماس عربستان یمن
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان تراکتور لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر باشگاه پرسپولیس
همراه اول دبی واکسن تبلیغات اپل ناسا گوگل وزیر ارتباطات پهپاد
کبد چرب بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه ویتامین طول عمر بارداری