پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا

تبلیغات


استفاده از تابلوهاى تبليغاتى مى‌تواند در تبليغ و ترويج اطلاع‌رسانى همگانى مؤثر و کارا باشد. اين تابلوهاى شکلى مستقيم از تبليغات را ارائه مى‌کنند که هم مؤثر است و هم اثر فورى دارد. به‌علاوه اين تابلوها را گروه‌هاى مختلف جامعه مى‌بينند. بايد از موقعيت‌ها و فضاهاى مختلفى براى نصب اين تابلوها استفاده کرد تا بتوان به اين وسيله تمام بخش‌هاى يک شهر يا منطقه را پوشش تبليغاتى داد. به‌عنوان مثال تابلوهاى تبليغاتى ممکن است حامل و حاوى پيام‌هائى نظير پيام‌هاى زير باشند:
- خوش‌روئي، پسنديده است. (Courtesy Pays)
(کمى لبخندبزن ـ ديگران را خوشحال کن)
- مکان را زيبا نگهدار.
(آن را زيبا ساز ـ زيبا نگهدار)
- جهانگردى به همه ما کمک مى‌کند.
(جهانگردى منافع را به ارمغان مى‌آورد ـ بيمارستان‌هاى جديد، مدارس جديد، راه‌هاى جديد ـ به ما کمک مى‌کند تا به جهانگردان کمک کنيم.)
- بازگشت دلپذير است.
(هنگامى که مردم با خوشحالى مى‌روند و مى‌خواهند که بازگردند).
مى‌توان موضوع‌هاى مختلف را طراحى کرد و مورد استفاده قرار داد. لزومى ندارد که اين کار به هزينهٔ دستگاه دولتى متولّى امور جهانگردى انجام گيرد. مى‌توان شرکت‌هاى بخش خصوصى را به عهده‌دار شدن تعدادى از تبليغات اطلاع‌رسانى همگانى تشويق کرد. مى‌توان ايستگاه‌هاى راديو و تلويزيونى را تشويق کرد که اين کار را انجام دهند.


همچنین مشاهده کنید