چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا

استراتژی توسعهٔ محصول


بخش‌هاى عمدهٔ استراتژى کلى که مستقيماً به توسعهٔ محصول مربوط هستند، عبارتند از:
- فرصت‌هاى بازاريابى جهانگردى براساس هدف از مسافرت و ساير معيارهاى بخش‌بندى بازار.
- تقسيم‌بندى کشور به نظامى معقول از حوزه‌‌هاى توسعهٔ جهانگردي. اين حوزه‌ها بايد به واحدهاى ادارى دولت نظير منطقه، ايالت، بخش، استان، فرمانداري، شهردارى و شهرستان مربوط باشد.
- وضعيت تأسيسات زيربنائى مثل فرودگاه‌ها، جاده‌ها، بنادر و راه‌هاى آبى داخلي، ذخاير آب و انرژى و طرح‌هاى تأمين آب شرُب، شرح پروژه‌هاى جديد و اولويت‌هاى توسعه.
- شرح اقدامات توسعه و بهبود محصول بر اساس حوزه‌هاى توسعهٔ جهانگردى که شامل اين موارد مى‌شود: مسيرهاى دسترسى بهبوديافته؛ مناطق استراحتگاهي؛ هتل‌ها، رستوران‌ها، خدمات جهانگردى و خريد؛ توسعهٔ جاذبه‌هاى فرهنگي، منظره‌اي؛ و افزودن جاذبه‌هاى ديگر نظير تسهيلات ورزشى و تفريحي.
- توسعهٔ مورد انتظار جهانگردى همراه خلاصه‌اى از چشم‌اندازهاى سرمايه‌گذاري، همچنين معرفى حجم مورد انتظار بازديدکنندگان و عوايد جهانگردي.


همچنین مشاهده کنید