پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
قیمتگذاری کالاها
در گذشته، همواره قيمت، عامل اصلى انتخاب خريدار شمرده مىشد. اين امر هنوز در کشورهاى فقير و در بين مردم فقير و درباره کالاهاى مصرفى مصداق دارد. بههرحال در سالهاى اخير، عواملى بهجز قيمت، نقش مهمى در رفتار خريد مصرفکننده داشتهاند. |
قيمت کالا تنها رکن ترکيب عناصر بازاريابى است که موجد درآمد است. ساير ارکان ترکيب عناصر بازاريابي، همه هزينهزا هستند. علاوه بر اين، رقابت بر سر قيمت کالا و قيمتگذارى بااهميتترين مسئلهاى است که مديران بازاريابى با آن روبرو هستند. با اين وجود، بسيارى از شرکتها هنوز اين واقعيت را نپذيرفتهاند. در اين مورد مديران اشتباهات فراوانى مىکنند. گرايش به تعيين قيمت کالا براساس هزينه تمامشده، عدم تجديدنظر در قيمت فروش کالا همگام با تغييراتى که در شرايط بازار بهوجود مىآيد، قيمتگذارى بدون توجه به ساير ارکان ترکيب عناصر بازاريابى و قيمتگذارى که براى کالاها و قسمتهاى مختلف بازار، فاقد تنوع و تغيير لازم است؛ از جمله اين خطاها بهشمار مىروند.موارد قابل بحث در قيمتگذارى کالاها عبارتند از: |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی معلمان رهبر انقلاب دولت سیزدهم مجلس بابک زنجانی شهید مطهری
آتش سوزی قوه قضاییه تهران روز معلم پلیس اصفهان سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی
قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو خودرو دلار بانک مرکزی حقوق بازنشستگان ایران خودرو سایپا کارگران تورم
نمایشگاه کتاب سریال جواد عزتی تلویزیون عفاف و حجاب فیلم سینمایی مسعود اسکویی سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه چین انگلیس اوکراین نتانیاهو ترکیه یمن
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان علی خطیر باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ برتر
هوش مصنوعی تماس تصویری هواپیما تبلیغات اپل تلفن همراه گوگل همراه اول آیفون ناسا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات
کبد چرب فشار خون بیمه کاهش وزن دیابت بیماری قلبی مسمومیت داروخانه