سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا
انواع تبلیغات
ميدان عمل و حوزه نفوذ تبليغات در همهجا و در زمينههاى مختلف گسترده است. در امور سياسي، فرهنگي، اجتماعي، اقتصادى و... مىتوان جلوههاى تبليغات را بهصور گوناگون مشاهده نمود لذا تعيين و توضيح شعبات و تقسيمات آن آسان نيست بهويژه آنکه روشها و تکنيکهاى تبليغى در سوژهها و اهداف مختلف گاهى يکسان در مواردى متفاوت و در پارهاى درهم و مختلط است و حتى بسيارى از ابزار تبليغى در همه يا اکثر شعبات متصور تبليغات مورد استفاده قرار مىگيرد. فىالمثل وقتى مىگوئيم 'پوستر' يک وسيله تبليغاتى است مىبينيم که اين وسيله مىتواند تقريباً در همه موارد و موضوعاتى که درباره آنها تبليغ مىشود کاربرد داشته باشد. |
بنابراين با اينکه نمىتوان مشخصاً تبليغات را مجموعهاى از چند شاخه و شعبه مجزا با تکنيکهاى ويژه دانست اما با تعمق و توجه به آنچه که در سير تاريخى و جريان متداول آن روى داده است مىتوانيم آن را از نظر شيوههاى اجرائى و القائى به دو گروه مستقيم و غيرمستقيم و از لحاظ موضوعى عمدتاً دو بخش تجارى و سياسى منقسم بدانيم. اهم تصورات و تلقيات و توجهات عمومى از تبليغات نيز همين دو بخش عمده يعنى تبليغات تجارى و سياسى تشکيل مىدهد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
عربستان خلیج فارس مجلس مجلس شورای اسلامی روز معلم بودجه شورای نگهبان حجاب دولت سیزدهم مجلس یازدهم جمهوری اسلامی ایران محمدباقر قالیباف
سیل سلامت هواشناسی شهرداری تهران تهران فضای مجازی شورای شهر تهران شورای شهر آموزش و پرورش پلیس قتل وزارت بهداشت
دولت تورم خودرو قیمت دلار ایران خودرو قیمت خودرو دلار مالیات بازار خودرو بانک مرکزی قیمت طلا مسکن
هوش مصنوعی تلویزیون رسانه سریال سینمای ایران تئاتر فیلم موسیقی سینما سریال پایتخت کتاب
سازمان سنجش ناسا
اسرائیل جنگ غزه رژیم صهیونیستی غزه فلسطین حماس روسیه نوار غزه اوکراین ترکیه عراق طوفان الاقصی
فوتبال استقلال پرسپولیس سپاهان تراکتور تیم ملی فوتسال ایران فوتسال باشگاه استقلال بازی وحید شمسایی باشگاه پرسپولیس لیگ برتر
اپل همراه اول فناوری تبلیغات آیفون گوگل روزنامه سامسونگ ایرانسل
خواب سازمان غذا و دارو دیابت سلامت روان بارداری دندانپزشکی هندوانه پرستار