دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
مدیریت (Management)
واژه مديريت با مفاهيم گوناگونى بهکار مىرود. گاهى مديريت با اداره کردن (Administration) و گاهى نيز با سازماندهى (Organization) اشتباه مىشود. برخى اين سه کلمه را هم معنى مىدانند. برخى ديگر نيز مديريت را روشى براى رهبرى عنوان کردهاند. رايجترين ديدگاه موجود اين است که اداره کردن در مفهوم گسترده خود بهمعنى انجام کارها و مديريت به معناى استفاده هدفمند و مؤثر منابع يعنى نيروىانساني، مواد و پول، براى دستيابى به هدفى از پيش تعيين شده است. در تئوري،مديريت از چهار فعاليت اساسى تشکيل شده است: |
۱. برنامهريزي: تعيين اينکه چه کارى بايد انجام شود. |
۲. سازماندهي: تعيين چارچوب يا قالبکارى و امکانپذير کردن انجام کار براى افرادى که بايد کار را انجام دهند. |
۳. برقرارى ارتباط: تشويق مردم به انجام کار. |
۴. نظارت (کنترل): بررسى رضايتبخش بودن پيشرفت کار. |
روشهاى مديريتى در تجارت، صنعت، دفاع و زمينههاى ديگر مشابه هستند. تأکيد کنونى سازمان جهانى بهداشت و بسيارى از دولتها بر بهبود کارآئى نظامهاى ارائه خدمات بهداشتى از طريق بهکارگيرى روشهاى نوين مديريتى است. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
خلیج فارس ایران آمریکا مجلس شورای اسلامی مجلس دولت شورای نگهبان دولت سیزدهم افغانستان جمهوری اسلامی ایران رئیسی بودجه
شهرداری تهران هواشناسی تهران شورای شهر شورای شهر تهران سلامت پلیس فضای مجازی قتل سیل وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
قیمت دلار ایران خودرو قیمت طلا خودرو مالیات دلار قیمت خودرو بانک مرکزی بازار خودرو مسکن تورم سایپا
سریال پایتخت تلویزیون تئاتر سریال سینمای ایران فیلم موسیقی کتاب بازیگر سینما
سازمان سنجش انتخاب رشته باتری
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین غزه جنگ غزه حماس روسیه اوکراین نوار غزه ترکیه عراق طوفان الاقصی
استقلال پرسپولیس فوتبال تیم ملی فوتسال ایران فوتسال وحید شمسایی بازی سپاهان تراکتور جام حذفی آلومینیوم اراک باشگاه پرسپولیس
اپل همراه اول ایلان ماسک آیفون تبلیغات گوگل مریخ فناوری ناسا بنیاد ملی نخبگان
مواد غذایی سرطان خواب دندانپزشکی آلزایمر روغن حیوانی بارداری مالاریا هندوانه