چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
تعیین مواد و وسایل آموزشی
عوامل بيشمارى بر تعيين اينگونه مواد و وسايل تأثير مىگذارند که مهمترين آنها اهداف رفتارى موردنظر هستند. بهعنوان مثال، هرگز نمىتوان ادعا نمود که بهمنظور دستيابى به هدف يا اهداف خاصى در حيطهٔ شناختى بايستى از همان مواد و وسايلى استفاده نمود که در رابطه با اهداف حيطهٔ روانى حرکتى بکار گرفته مىشوند. |
بهطور خلاصه، در اين مرحله معلم بايستى دقيقاً صورت مواد و وسايلى را که مىخواهد مورد استفاده قرار دهد تنظيم کرده و قبل از اجراى تدريس نسبت به تدارک و آماده کردن آنها اقدام نمايد. مسلماً متغيرهاى زير در تعيين مواد و وسايل آموزشى نقش مؤثرى را ايفا مىکنند: |
۱. تنوع توانايىها، علايق و بهطور کلى سوابق و مشخصات فراگيران |
۲. تنوع و تعداد اهداف آموزشي |
۳. تناسب انواع رسانهها با منظور و هدف خاص موردنظر |
۴. مواد و وسايل موجود و يا ممکنالوجود |
۵. امکانات مالى |
لازم به يادآورى است که منابع مورد استفاده و نيز روش بکارگيرى آنها بايستى براساس آنچه مىخواهيم شاگردان ما بدانند، رفتارى که از خود بروز دهند و سطحى که مىخواهيم بدان برسند، باشد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
روز معلم ایران معلمان بابک زنجانی مجلس شورای اسلامی مجلس خلیج فارس دولت دولت سیزدهم حجاب شورای نگهبان لایحه بودجه 1403
سلامت شهرداری تهران تهران هواشناسی سیل پلیس آموزش و پرورش قوه قضاییه بارش باران دستگیری شورای شهر تهران سازمان هواشناسی
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو بانک مرکزی ایران خودرو کارگران سایپا چین دلار قیمت طلا بازار خودرو مالیات
مسعود اسکویی سریال تلویزیون فضای مجازی دفاع مقدس سعید آقاخانی سینمای ایران سینما موسیقی تئاتر کتاب نون خ
اسرائیل رژیم صهیونیستی آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان نتانیاهو اوکراین
فوتبال پرسپولیس رئال مادرید استقلال بایرن مونیخ سپاهان تراکتور لیگ قهرمانان اروپا باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران فوتسال بازی
اینستاگرام اپل ویروس تبلیغات گوگل ناسا آیفون همراه اول ماه
بارندگی دیابت کاهش وزن ویتامین قهوه مسمومیت خواب کبد چرب چاقی