پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
تعیین مواد و وسایل آموزشی
عوامل بيشمارى بر تعيين اينگونه مواد و وسايل تأثير مىگذارند که مهمترين آنها اهداف رفتارى موردنظر هستند. بهعنوان مثال، هرگز نمىتوان ادعا نمود که بهمنظور دستيابى به هدف يا اهداف خاصى در حيطهٔ شناختى بايستى از همان مواد و وسايلى استفاده نمود که در رابطه با اهداف حيطهٔ روانى حرکتى بکار گرفته مىشوند. |
بهطور خلاصه، در اين مرحله معلم بايستى دقيقاً صورت مواد و وسايلى را که مىخواهد مورد استفاده قرار دهد تنظيم کرده و قبل از اجراى تدريس نسبت به تدارک و آماده کردن آنها اقدام نمايد. مسلماً متغيرهاى زير در تعيين مواد و وسايل آموزشى نقش مؤثرى را ايفا مىکنند: |
۱. تنوع توانايىها، علايق و بهطور کلى سوابق و مشخصات فراگيران |
۲. تنوع و تعداد اهداف آموزشي |
۳. تناسب انواع رسانهها با منظور و هدف خاص موردنظر |
۴. مواد و وسايل موجود و يا ممکنالوجود |
۵. امکانات مالى |
لازم به يادآورى است که منابع مورد استفاده و نيز روش بکارگيرى آنها بايستى براساس آنچه مىخواهيم شاگردان ما بدانند، رفتارى که از خود بروز دهند و سطحى که مىخواهيم بدان برسند، باشد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران روز معلم آمریکا معلمان رهبر انقلاب دولت مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم حجاب شهید مطهری شورای نگهبان
تهران زلزله هواشناسی معلم شهرداری تهران سیل قوه قضاییه آموزش و پرورش پلیس سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
خودرو بانک مرکزی قیمت خودرو قیمت دلار دلار ایران خودرو قیمت طلا سایپا کارگران بازار خودرو تورم قیمت
مسعود اسکویی فضای مجازی تلویزیون سریال سینمای ایران سینما دفاع مقدس موسیقی تئاتر
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
رژیم صهیونیستی غزه فلسطین اسرائیل جنگ غزه چین روسیه نوار غزه حماس عربستان ترکیه اوکراین
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان تراکتور لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر باشگاه پرسپولیس
اینستاگرام همراه اول دبی اپل ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات گوگل پهپاد
کبد چرب بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه ویتامین طول عمر بارداری